کاهش فشار خون به کمک طب سنتی چینی

طب سوزنی فشار خون

 

طب سوزنی درمانی مؤثر برای درمان فشار خون بالا است. محققان متوجه شدند که استفاده از طب سوزنی باعث کاهش فشار خون بالا با تمام علائم و نشانه‌‏های آن می‎شود.

ژائو و همکارانش دریافتند که طب سوزنی باعث کاهش سطح فشار خون بالا و تسکین سردرد، سرگیجه، وزوز گوش و اضطراب است. علاوه بر این، طب سوزنی باعث کاهش تپش قلبی است که در نتیجه فشار خون بالا ایجاد شده است.

در واقع طب سوزنی موفق به کم کردن میزان TNF-α و ET در بیماران مبتلا به فشار خون بالا و همزمان کاهش فشار خون می‌‏گردد.

فشار خون بالا باعث افزایش غلظت TNF-α و ET در خون می‌‏شود. طب سوزنی میزان TNF-α و (ET) را در بیماران مبتلا به فشار خون تنظیم می‌‏کند.

در چین از روش‌‏ها و طب‌های مختلفی استفاده می‌‏شده است. از جمله این روش‌‏ها می‌‏توان به استفاده از طب گیاهی، بادکش، موکسا (اعمال حرارت)، ماساژ و تمرینات هماهنگ‌کننده ذهن و بدن شامل « چی‌‏گونگ » و « تایچی » اشاره کرد.

به گفته محققان طب سوزنی با کاهش فشار خون خطر ابتلا به سکته مغزی، بیماری عروقی، نارسایی قلبی و سکته قلبی را کاهش می‌‏دهد. با توجه به اهمیت این یافته‌‏ها بر سلامت انسان، محققان تحقیقاتشان را برای استفاده از طب سوزنی در درمان فشار خون بالا ادامه می‌‏دهند.

طب سوزنی، مهم‌ترین شاخه طب سنتی چین است و شامل فرو کردن سوزن‌های بسیار نازک به نقاط خاصی از بدن است. طب سوزنی در درمان دردهای دیگری چون کمردرد، زانودرد، سردرد (ازجمله میگرن)، بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های تنفسی مانند آسم، اضطراب و افسردگی نیز به کار می‌‏رود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *