نیمی ازجمعیت مالزی ‌‌‏از چاقی رنج می‌‌‏برند

 

نیمی ازجمعیت مالزی ‌‌‏از چاقی رنج می‌‌‏برند . (اندی هارکومب)

حدود ۵۰ درصد افراد در کشور مالزی اضافه وزن دارند که این میزان بالا‌‌‏ترین درسطح آسیاست.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه اتوسان مالزی، « خیری جمال‌‌‏الدین » وزیر ورزش و جوانان مالزی با استناد به این گزارش پزشکی گفت که مطالعات نشان می‌‌‏دهد جوانان مالزی به نسبت کشورهای توسعه یافته کمتر به ورزش می‌‌‏پردازند و ۴۵.۳ درصد جمعیت از چاقی رنج می‌‌‏برند که بیشترین میزان در آسیا است.

وی گفت که ۱۵.۲ درصد از جمعیت ۳۰ میلیون نفری مالزی از بیماری دیابت، ۳۲.۷ درصد از فشار خون بالا و ۳۵ درصد از کلسترول بالا رنج می برند.

اضافه وزن در مالزی به موضوع نگران کننده‌‌‏ای تبدیل شده و یک هفتم کودکان این کشور دچار چاقی هستند.

اخیرأ چاق‌‌‏ترین بچه در مالزی ۱۳ماهه است وبیش از ۱۸ کیلوگرم وزن دارد. این کودک از برادر سه ساله وخواهر پنج ساله خود وزنش بیشتر است وهم اکنون تحت مراقبت‌‌‏ها‌‌‏ی پزشکی قرارگرفته است.

شیوع روز افزون چاقی در جهان به یک چالش جهانی تبدیل شده است. مالزیایی‌‌‏ها هم به دلیل عدم تحرک و مصرف غذا‌‌‏های فست فودی روزبه‌‌‏ روز چاق‌‌‏تر می‌‌‏شوند.

براساس همین گزارش، گروه‌‌‏های مردمی در شهر کوالالامپور روز گذشته تلاش کردند برای افزایش تحرک در بین مردم مالزی و کاهش آلاینده‌‌‏ها بدون خودرو از منازل خارج شده و یا از دوچرخه استفاده کنند و در این روز کودکان زیادی در معابر و بوستان ها به تحرک واداشته شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *