انرژی‌های ما‌فوق‌طبیعی که از مدیتیشن به دست می‌‌‏آیند

مطالعات متعدد نشان داده است که انرژی ساطع شده توسط افرادی که به سطح پیشرفته‌ای در تمرین مدیتیشن رسیده‌اند، صدها یا هزاران بار از سطح معمول انسان‌های عادی فراتر‌ رفته است.

در اینجا نگاهی به چند تحقیق در این مورد می‌اندازیم.

 امواج گاما از نمودارها خارج می‌شوند

به گزارش تلویزیون ان‌‌‏تی‌‌‏دی، تحقیقات ریچارد دیویدسون، عصب‌شناس‌‌ ‌در سال ۲۰۰۴ در مورد انرژی ساطع‌شده از راهبان مراقبه‌‌‏گر تبتی، توسط دانشگاه استنفورد ثبت شده است.

دیویدسون ورزیده‌ترین راهبان دالایی لاما را با سابقه هر کدام ۱۵ تا ۴۰ سال تمرین مدیتیشن و مراقبه مورد بررسی قرار داد. وی امواج گاما منتشر شده توسط مغزشان را با آزمایش الکتروانسفالوگرافی (EEG) و اسکن مغزی اندازه‌ گیری کرد. یک گروه متشکل از ده داوطلب بدون تجربه قبلی مدیتیشن نیز پس از یک هفته تمرین مدیتیشن مورد آزمایش قرار گرفتند.

امواج گاما از « مهم‌‌‏ترین و بالاترین فرکانس‌ها و امواج الکتریکی مغزی » توصیف می‌شوند. تولید امواج گاما نیازمند واکنش و فعالیت ‌هماهنگ هزاران سلول عصبی با سرعت بسیار بالا است.

دیویدسون دریافت که برخی از راهبان امواج گامای فعال قدرتمند و با دامنه‌‌‏ی بالاتر از هر‌ مورد ثبت‌شده در تاریخ را تولید می‌کنند.‌ حرکت امواج گامای آنها نیز به مراتب سازمان یافته‌تر از نتایج آزمایش داوطلبان غیر‌مدیتیشن‌کننده بود.

همچنین اثبات شده که مدیتیشن می‌تواند باعث‌ ازدیاد و تکثیر دوباره سلول‌‌‏های خاکستری مغز و جلوگیری از تحلیل رفتن آنها شود. از بین رفتن سلول‌‌‏های خاکستری بر روی بسیاری از‌عملکردهای روانی مانند کنترل احساسات، تحریک پذیری، افکار و حرکات تاثیر منفی می‌گذارد. به دلیل اینکه، هسته کنترل کننده این عملکرد‌ها‌ در قشر خاکستری مغز قرار دارد.

 

استادان چی‌گونگ، ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ برابر بیشتر از حد معمول امواج مادون صوت ساطع می‌کنند

در سال ۱۹۹۸، پروفسور لو یانگ‌فنگ و ده‌‌‏ها دانشمند آمریکایی تحقیقاتی را روی استادان چی‌گونگ در چین انجام دادند.

چی‌گونگ یک تمرین باستانی با اثرات شفابخشی است که نه تنها با انجام تمرینات بلکه با بهبود سرشت قلب و ذهن فرد، باعث رشد و افزایش انرژی در بدن و همچنین هماهنگی و یکی ‌شدن جسم و ذهن می‌شود‌.

پروفسور لو یانگ‌فنگ در تحقیقاتش متوجه شد که استادان چی‌گونگ قادر بودند دسته‌های قدرتمندی از امواج مادون صوتی ساطع کنند که ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ برابر قوی‌‌‏تر از افراد عادی بود.

پس از چند هفته تمرین، مبتدیان ‌هم پنج برابر بیشتر از قبل از شروع تمرین انرژی مادون صوت تولید کرده بودند.

مطالعه مشابهی در دانشکده طب سنتی چینی پکن که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد، نشان داد که انرژی چی ساطع شده توسط استادان چی‌گونگ می‌تواند به صورت امواج مادون صوت ۱۰۰ برابر قوی‌تر از یک فرد معمولی ‌درجه‌بندی شود.

 جایی که دیگران از سرما می‌میرند؛ راهبان گرما ساطع می‌‌‏کنند

نتیجه یک آزمایش انجام شده روی راهبان تبتی در شمال هند، در مجله سال ۲۰۰۲ دانشگاه هاروارد منتشر شده است.

راهبان با یک لباس نازک، در یک اتاق با درجه حرارت ۴ درجه سانتی‌‌‏گراد قرار گرفتند و وقتی وارد حالت عمیق مدیتیشن شدند ملافه‌های خیس شده در آب سرد بر روی شانه‌هایشان قرار داده شد.

در این وضعیت، یک فرد معمولی بدون اختیار شروع به لرزیدن از سرما می‌کند و کاهش دمای بدن می‌تواند حتی منجر به مرگ شود.

با این حال راهبان گرم باقی ‌مانده و ملافه‌ها با گرمای بدنشان خشک می‌شد. هنگامی که ملافه‌ها خشک ‌می‌شدند، پارچه‌‌های مرطوب و سرد‌تر روی آنها قرارمی‌دادند. هر راهب سه پارچه را طی چندین ساعت خشک کرد.

هربرت بنسون طی ۲۰ سال مطالعه و تحقیق درباره مدیتیشن گفت : « بودایی‌ها احساس می‌کنند واقعیت پیش‌رویمان در‌ این زندگی واقعیت نهایی نیست. ‌راه دیگری وجود دارد که از طریق آن می‌توانیم تحت تأثیر احساسات خود و نیز دنیای روزمره قرار‌ نگیریم. بودایی‌ها معتقدند که‌ با انجام کارهای خوب برای دیگران و مراقبه می‌توان به این حالت ذهنی دست یافت. »

او گفت که گرمای ساطع شده از بدن آنها فقط یک مزیت جانبی مدیتیشن است.

تحقیق وآزمایشات زیادی بر روی افرادی که مدیتیشن می‌کردند انجام و‌ مشخص شده است که برخی از آنها قادر به تولید مقادیر زیادی از انواع مختلف انرژی قابل اندازه‌گیری‌ هستند.‌ آنها همچنین قادر به کنترل متابولیسم و سایر فرآیندهای بدن خود هستند.

اثرات شگفت‌انگیز درمان و شفادهی

گزارش شده است بسیاری از تمرین‌کنندگان روش معنوی فالون دافا که همچنین به عنوان فالون گونگ شناخته می‌شود، از یماری‌‌‏های مزمن و جدی درمان شده‌اند. فالون دافا یک روش چینی تزکیه پالایش ذهن و بدن است که بر پایه‌ سه اصل حقیقت، نیک‌خواهی و بردباری است.

لارا پولن، پزشک نویسنده، مصاحبه با برخی از تمرین‌کنندگان فالون دافا را در سال ۲۰۰۰ در یک مقاله منتشر کرد.

سن یانگ، ، از شیکاگو از ۳۹ سالگی دچار هپاتیت مزمن بود. او به پولن گفت : « یک پزشک سرراست و مستقیم به من گفت : « هیچ راهی برای درمان بیماری شما وجود ندارد و شما بیماری را تا آخر عمرتان خواهید داشت. »

پس از مدتی تمرین فالون دافا، او دوباره آزمایش پزشکی داد و نتیجه همه ۳۲ آزمایش به حالت عادی بازگشته و تمام علایم بیماری او ناپدید شده بودند.

او گفت در ابتدا وضعیت جسمی من خیلی سریع تغییر کرد. بطوریکه هنگام پیاده‌روی، در بدنم چنان احساس سبکی می‌کردم که انگار روی هوا شناورم.

تمرین‌کنندگان فالون دافا توضیح می‌‌‏دهند که ‌تمرین به تنهایی‌ باعث درمان بیماری‌‌‏ها نمی‌شود، بلکه این نتیجه طبیعی بهبود ذهن فرد است که همراه با انجام دادن تمرینات باعث تقویت انرژی در بدن می‌‌‏گردد.

« ژی پینگ کالوچ »، یک تمرین‌کننده ۴۳ ساله فالون دافا، به پولن گفت : « اگر یک نفر در درون خود احساس درماندگی و نا‌امیدی کند، بیمار خواهد شد. »

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *