۴ درس‌ موفقیت از والت دیزنی

درس‌ موفقیت از والت دیزنی

درس‌ موفقیت از افراد موفق می تواند بسیار آموزنده باشد. در این نوشتار ۴ درس‌ موفقیت از والت دیزنی موسس و مالک فقید کمپانی والت دیزنی آمده است تا شما با آموختن و عمل کردن به آن ها بتوانید همچون او موفق باشید.  زندگی والت دیزنی را نگاه کنید. میراثی از جادو و خیال از او به جای مانده است و سرشار از موفقیت است. والت امروزه هم به عنوان نماد امکان‌پذیری هر چیزی در نظر گرفته می‌شود. مهم تر از همه، اگر زندگی‌اش به ما یک چیز آموخته باشد، این است که هر چیزی ممکن است.

موفقیت

والت دیزنی خندان

” بیندیشید، باور کنید، رویا بسازید و جرات کنید “ – والت دیزنی

نگرش خاصی وجود دارد که خارق‌العاده را از متوسط جدا می‌کند. والت دیزنی بزرگ این‌ را به خوبی می‌دانست – به آن نگرش موفقیت گفته می‌شود.

برخی آدم‌ها با آن متولد شده‌اند، دیگران باید آن را بپرورانند، اما آن‌چه که مطمئنیم این است – کسانی‌که نگرشی برای میل به خوب عمل کردن دارند اغلب به خاطر زندگی‌های بزرگی که ساخته‌اند به یاد آورده می‌شوند.

این باور تزلزل‌ناپذیر والت به امکان‌پذیری و یک زندگی بدون محدودیت بود که به او نگرش مثبتی ‌داد که کمک کرد به مرد بزرگی تبدیل شود که امروز به یاد می‌آوریم. او در موفقیت زاده نشده بود؛ اما کسانی که او را ملاقات می‌کردند خلاف آن را تصور کرده بودند. تمام عمرش را با ذهنیتی مثبت زندگی کرد. گفته می‌شود وقتی والت در تعقیب رویاهایش به غرب می‌رفت، هر آن‌چه داشت فروخت – فقط برای آن‌که بتواند با یک بلیط درجه‌ی اول سفر کند. چه مثالی بهتر از این تا نشان دهد نگرش موفقیتی که به او کمک کرد آغازگر همه چیز است؟

اگر شما هم در نگرش موفقیت ماهر شوید، آن‌چه که می‌تواند برایتان ممکن باشد سقفی نخواهد داشت. والت دیزنی نقل قول معروفی دارد که می‌گوید:

”بیندیشید، باور کنید، رویا بسازید و جرات کنید “.

اجازه دهید به هرکدام از این‌ها نگاه دقیق‌تری بیندازیم، تا درکی واضح‌تر از نگرش موفقیت کسب کنید و این‌که چگونه شما هم می‌توانید از آن برای زندگی جسورانه‌تر و شادتر استفاده کنید. در ادامه ۴ درس‌ موفقیت از والت دیزنی را بخوانید:

۱. بیندیشید

هر اقدام، هر رویای برآورده شده، و هر اشتیاق دنبال‌شده – همه باید با یک اندیشه شروع شوند. این همان چیزی است که قانون جذب به ما می‌آموزد، جایی‌که ذهن‌مان برود واقعیت‌مان نیز می‌رود. بنابراین، ذهن‌تان را از تمام محدودیت‌ها و منفی‌نگری‌ها آزاد کنید و شروع به بزرگ اندیشیدن کنید. این کار می‌تواند به ساخت ستون‌هایی کمک کند که قرار است رویاهایتان را روی آنها بسازید.

۲. باور کنید

پیش از آن‌که دریافت کنید باید بیاموزید چگونه باور کنید. داشتن یک رویا یا ایده کافی نیست؛ شما باید باور کنید آنها برای ‌شما ممکن هستند. مهم‌تر از همه آن‌که وقتی چیزی برای شما باور کردنی نباشد، هرگز واقعا تمام انرژی و توجهی را که برای تبدیل شدن به یک واقعیت نیاز دارد، صرفش نمی‌کنید.

یادتان هست والت دیزنی تمام دارایی‌هایش را به خاطر بلیط درجه‌ی یکی فروخت که هیچ چیزی را ضمانت نمی‌کرد؟ آن بلیط را با این باور خرید که او را به سوی رویاهایش خواهد برد – و همین طور هم شد. بیاموزید سطح مشابهی از باور را نسبت به رویاهایتان داشته باشید.

۳. رویا بسازید

وقتی بچه‌ بودیم مدام رویای این که وقتی بزرگ شدیم چه کار می‌کنیم را با دیگران شریک می‌شدیم. هرگز این خصلت را از دست ندهید. زندگیتان را در شگفتی و انتظار رویاهایتان بگذرانید. وقتی به یکی رسیدید – فراموش نکنید رویاهای دیگری بسازید.

مهم‌تر از همه آن‌که – رویاهای بزرگ بسازید. شما موجودی نامحدود هستید پس چرا چیزهای معمولی و کسالت‌بار را بپذیرید؟ همه چیز برای شما ممکن است – با این آگاهی زندگی کنید و اجازه دهید الهام بخش شما باشد که جسورانه‌تر، بزرگ‌تر و بهتر رویا بسازید.

۴. جرات کنید

برای دنبال کردن چیزهای خارق‌العاده و شگفت‌انگیز باید جرات داشته باشید. والت دیزنی باشهامت زندگی کرد و زندگی هم آن را تلافی کرد. پس شما می‌خواهید چقدر برای تعقیب رویاهایتان شهامت داشته باشید؟

یک رهبر باشید؛ رویاهایتان را مصرانه دنبال کنید و تلاش کنید غیرممکن را ممکن سازید. جراتش را دارید؟

آن‌چه که می‌توانید باشید، به‌دست آورید یا داشته باشید، محدودیت ندارد. مدت‌ها پیش از آن‌که شخص دیگری والت دیزنی را یک موفقیت بنامد، خودش این کار را کرد. چرا ما این کار را نکنیم؟

منبع: لو‌آف‌اترکشن

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *