۳ گام ساده برای تحقق بخشیدن به رویاها

رویاهای‌تان را دنبال کنید تا طعم شیرین تحقق بخشیدن به رویاها را بچشید. این موضوع هزاران کتاب، فیلم و آهنگ است. هرکسی یکی از این رویاها را دارد. رویاهای‌تان در زمان کودکی و قبل از این که بار مسئولیت‌ها و مشکلات بر روی دوش‌تان انداخته شوند خود را نمایان می‌سازد.

ما درباره ستارگان، جهان بزرگ و باشکوه و درباره ایجاد تغییرات، رویاپردازی می‌کنیم.

می‌توان گفت هنگامی که فردی درباره‌ی رویاهایش سخن می‌گوید برق نارضایتی در چشمانش دیده می‌شود. این موضوعی است که نمی‌توان پنهان کرد.

درحال‌حاضر تفاوت‌هایی در این زمینه وجود دارد. بیماری‌ای در جهان وجود دارد که میانمایگی نام دارد. من این بیماری را می‌شناسم زیرا مدت بسیار طولانی به این بیماری مبتلا بودم.

زمانی که کوچک بودم مطالبی می‌نوشتم.

در مدرسه از هرفرصتی که به‌دست می‌آوردم استفاده می‌کردم. زمانی را به یاد می‌آورم که به دوستان، معلمان و والدینم گفتم که می‌خواهم بنویسم، همگی یک چیز را گفتند”معطلش نکن.”

آن‌ها به من گفتند که بزرگ شوم. به من گفتند که نوشتن هرگز خانواده‌ام را سیر نمی‌کند و صورت‌حساب‌های مرا نمی‌پردازد. زمانی که سن ما بالاتر می‌رفت، از ما می‌خواستند که چه کسی بشویم و سپس گفتند که چه کسی نباید بشویم.

به ما گفته شد که باید کسی بشویم که نیستیم، کسی که هستیم را قربانی در آغوش کشیدن هویتی کنیم که جامعه می‌خواهد به ما بدهد.

“جرات این را داشته باشید که زندگی‌ای که رویایش را داشتید تجربه کنید. به جلو پیش بروید و رویاهای‌تان را محقق سازید.” رالف والدو امرسون

هم‌چنان که سن ما بالا می‌رود، رویا های‌مان روبه زوال رفته و زمینی می‌شوند، و آن زمانی که می‌گفتیم می‌خواهیم مانند فضانوردان، ستارگان را کشف کنیم و یا با تمساح‌ها کشتی بگیریم آنها می‌گفتند: “واقع‌بینانه انتخاب کنید.”

چه‌زمانی از رویاهای‌مان دست می‌کشیم؟ در منجلاب فرو نروید.

گام‌های ساده و موثری وجود دارند که شما می‌توانید آنها را دنبال کنید تا با کمک آنها از سقوط شما در گودالی که من و بسیاری دیگر افتاده‌ایم جلوگیری شود:

۱. دریابید که به چه منظوری به وجود آمده‌اید

رویای شما چیست؟

پول را از معادله حذف نموده و برای یک لحظه به این بیندیشید که برای چه چیزی دوست دارید بیدار شوید و هر روز صبح به سمتش حرکت کنید.

۲. دریابید که چگونه می‌توانید آن را به یک حرفه تبدیل نمایید.

آن‌چه شما به آن علاقه دارید، هرچه هست. شانس بسیار بالایی وجود دارد که شما بتوانید از طریق آن پولی به‌دست آورید.

شما باید به دنبال رویاهای‌تان بروید، گویی زندگی شما به آن وابسته است، چرا که واقعا هم همین‌طور است.

ایجاد دایره‌ای از امنیت برای خود و انجام شغلی در ساعات معمول کاری، شیوه بسیار آسانی است.

این شیوه‌ای است که بیشتر مردم انتخاب می‌نمایند، حال، یا به این علت که آنها نمی‌دانند چگونه به دنبال رویاهای‌شان بروند و یا این که واهمه آنها بیش ازآن حدی است که به دنبال آن بروند.

به یکی از این افراد تبدیل نشوید.

۳. برای تحقق بخشیدن به رویاها نخستین گام را بردارید.

لازم نیست از شغل‌تان استعفاء دهید و یا در سراسر کشور سفر کنید بلکه کارهایی را انجام دهید که شما را به رویای‌تان نزدیک‌تر کند.

چه خواندن کتاب جدیدی درباره‌ی چگونگی شروع یک کسب و کار جدید، چه شرکت کردن در کلاس‌هایی که شما را به درجه‌ای که نیازمند آن هستید نزدیک‌تر می‌کند.

شما باید هرروزتان را به روزی سرشار از فعالیت‌های مفید تبدیل نمایید.

“برای دست‌یابی به آن‌چه که ممکن بود بشوید و نشدید هرگز دیر نیست.” – جورج الیوت

این سه گام را برای تحقق بخشیدن به رویاها یادداشت نمایید. هر روز آنها را مرور کنید. آنها را به یاد داشته باشید، به حافظه بسپارید ولی درباره‌ی آنها هیجان‌زده نشوید. رویای شما هرچه می‌خواهد باشد شما می‌توانید آن را به‌دست آورید.

برای پایان دادن به مقاله‌ام، می‌خواهم داستان کوتاهی را بگویم که مثالی است از هر آن‌چه که بحث کرده‌ام.

دوستی دارم که دارای جایگاهی در مدریت خرده‌فروشی است. او هرچند به کندی، او دارد پله‌های ترقی رابه سوی درآمد اجتناب‌ناپذیر شش رقمی، طرح (k) ۴۰۱ و خانه‌ای بزرگ‌تر از آن چیزی که او در زندگی نیاز خواهد داشت طی می‌کند۰ ولی این رویای او نیست حتی شبیه‌اش هم نیست.

او عاشق بدن‌سازی است. شب و روزش در باشگاه می‌گذرد و آرزو دارد که روزی باشگاه خودش را باز کند و به دیگران کمک کند تا به تناسب‌اندام مورد نظرشان برسند. این یکی از ایده‌های انجام نشدنی است که زمانی که او درباره‌اش صحبت می‌کند برقی در چشمانش نمایان می‌شود.

بخشی که مرا ناراحت می‌کند این است که او کار خود را تا شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ ادامه خواهد داد، به احتمال زیاد ازدواج خواهد کرد و فرزندانی خواهد داشت و این آرزو را با خود به قبر خواهد برد.

چه تعداد دیگر از ایده‌های شناخته نشده، اختراعات نیمه‌تمام، و شاهکارها در قبرستان هستند که قبل از آن‌که دنبال شوند از آنها دست کشیده شده است؟

شما یک شانس دارید، این‌جا در این جهان فرصتی دارید و من این‌جا هستم که به شما بگویم که رویای شما هرچه که می‌خواهد باشد، شما می‌توانید انجامش دهید. زمانی که شما رویای بزرگی دارید، بسیاری از افراد واکنشی منفی نشان می‌دهند، به احتمال زیاد به این دلیل است که آنها رویاهای‌شان را دنبال نمی‌کنند.

این را به یاد داشته باشید که اگر تلاش کنید و شکست بخورید حداقل با دانستن این موضوع زندگی می‌کنید که هرچه داشتید و یا حتی بیش‌تر، برای آن گذاشته‌اید. اگر هرگز تلاش نکنید اشتباهی خواهد بود که در بقیه‌ی عمر شما بلاتکلیف می‌ماند.

من به دنبال رویاهایم هستم. اکنون نوبت شما برای تحقق بخشیدن به رویاها است.

منبع: لایف هک

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *