یک دمنوش خوشمزه برای سرماخوردگی

0007613901

عناب میوه ای شیرین و خوش طعم است. عناب را «خرمای قرمز» و «خرمای چینی» نیز می نامند. عناب از نظر طب سنتی ایران طبیعتی معتدل دارد و به عقیده ابوعلی سینا کمی سرد می باشد. عناب را شسته و خیس کنید.

سپس هسته آن را بیرون آورده و میوه خرد شده را داخل یک قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. به علت شیرین بودن دانه های عناب نیازی به شیرین کردن نمی باشد و در صورت تمایل می توانید چند قطره آب لیموترش به دمنوش عناب اضافه کنید.

خواص دمنوش عناب:

برای رفع استرس و اضطراب مفید است. به علت دارا بودن انتی اکسیدان ها، روند پیری پوست را کاهش می دهد. به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم کننده سینه و ملین است.کاهش دهنده فشارخون است. عناب کمک به هضم غذا می کند و تصفیه کننده خون است. گرفتگی صدا را برطرف می کند و موجب تقویت دستگاه گوارشی می شود.

با توجه به مطالعات اخیر، عصاره عناب مهارکننده سلول های سرطان خون است زیرا به علت داشتن ویتامین C و انتی اکسیدان، مانع از رشد و حرکت رادیکال های آزاد و در نتیجه کمک به کنترل و رشد تومور و سلول های سرطانی است.

موارد منع مصرف چای عناب:

افرادی که از نفخ بیش از حد، انگل های روده ای و خلط بیش از حد رنج می برند، بهتر است قبل از مصرف عناب با پزشک مشورت کنند. مصرف عناب برای زنان باردار باید با آگاهی پزشک انجام شود. مصرف زیاد چای عناب برای افرادی که دچار غلظت خون می باشند توصیه نمی شود.

عناب و سرماخوردگی

در طب سنتی ایران نیز مصرف جوشانده عناب برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار توصیه شده است. چای عناب در شرق آسیا یک نوشیدنی بسیار گوارا محسوب می شود که به جلوگیری از سرماخوردگی نیز کمک می کند. اگر دچار سرماخوردگی شده اید و از خشکی سینه و سرفه رنج می برید، عناب داروی گیاهی مناسب و کارآمدی است. عناب دارای لعاب فراوان، پروتئین، مواد قندی و مقدار زیادی ویتامین C است. عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم کننده سینه و ضد سرفه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *