واکنش سالار عقیلی در مصاحبه با شبکه ماهواره ای

۰۰۰۷۶۱۲۶۸۳

سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی کشورمان بعد از حضور در شبکه ماهواره‌ای معاند در تاریخ سوم بهمن‌ماه و در پی ایجاد موجی از اعتراضات و انتقادات مردمی توضیحاتی را درباره این اتفاق ارایه نموده است.

 عقیلی در متنی ضمن اشاره به این که نیتی بغیر از ترویج موسیقی فاخر ایرانی نداشته است، ابراز امیدواری کرده که سوتفاهمات پیش آمده هر چه زودتر مرتفع شود. متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

«با خبر شدم که مصاحبه چند شب گذشته‌ام با شبکه ماهواره‌ای باعث برانگیختن احساسات وطن‌پرستانه برخی از افراد گردیده است. به اطلاع کلیه هم‌وطنان عزیز می‌رسانم که تا جان در بدن دارم، هواداریِ میهن عزیز و مردم نازنین ایران را گرامی خواهم داشت.

تا آنجا که باور قلبی‌ام می‌گوید در مصاحبه‌ام به‌شدت از کشور عزیز و برگزاری کنسرت در داخل مملکت، به‌خصوص در شهرستان‌ها دفاع نموده که به جرأت می‌توانم بگویم اغراق نگفته و همه عین واقعیت بود. از آنجائیکه فرد سیاسی نیستم و با گرایش‌های سیاسی‌ شبکه‌های ماهواره‌ای اصولاً آشنایی نداشته و ندارم و هدفم صرفاً ترویج و شناساندن هنرم بوده و هرگز غیر از راه هنر و تلمذ هنر موسیقی اصیل، راه دیگری نپیموده‌ام، سعی‌ام بر این بود که همواره در کشورهای مختلف به‌عنوان سفیر فرهنگی ایران، موسیقی کشور عزیزم را ترویج داده و نیتی به غیر از این نداشتم. تصورم این است که هیچ نکته‌ای خلاف شأن ایران عزیز و ساحت هنر و هنرمند ابراز نکردم و همواره افتخارات کشورم را پاس داشته و جوانان ایران عزیز را چه در داخل و چه در خارج با موسیقی اصیل و فاخر، همراه با اشعار بزرگانی مانند مولانا، حافظ، سعدی، جامی و… بیش از پیش آشنا نمایم.

با در نظر گرفتن این نکته که اکثر هم‌وطنان عزیز به این بنده حقیر لطف داشته و معمولاً انتظار دارند با گرفتن عکس، اینجانب را مورد عنایت خود قرار دهند، دور از انصاف و اخلاق هنری می‌بینم که از این کار ممانعت نمایم. از طرفی در مسافرت‌های داخل و خارج از کشور با اغلب شبکه‌های تلویزیونی در مورد فعالیت‌های هنری‌ام گفت‌وگو نموده‌ام و تاکنون مورد خلافی مشاهده نشده، این بار هم فقط و فقط در ارتباط با تور کنسرت اروپای خود به‌خصوص در لندن و منچستر، به مردم عزیز آگاهی دادم و سعی‌ام بر این بود که جوانان را بیش‌تر با موسیقی فاخر کشورمان آشنا نمایم.

با توجه به توضیحات بیان‌شده، امیدوارم برای برخی از هم‌وطنان عزیز سوءتفاهم به‌وجودآمده، رفع گردد و سپاسگزار همه هم‌میهنان مهربانم می‌باشم و از آنجائیکه عاشق وطنم و مردم ایران می‌باشم و بارها و بارها گفته‌ام: «همه جان و تنم، وطنم، وطنم، وطنم» هیچ تصمیمی برای مهاجرت و ماندن در خارج از کشور را ندارم و به‌زودی به آغوش میهن عزیزم ایران بازخواهم گشت و تا جان در بدن دارم برای وطنم این «شکوه پابرجا» می‌خوانم.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *