مراقبت هاى پوستى آقایان

 

شستن صورت: شستن صورت روزى دوبار یکى از مهم‌ترین مواردى است که هر فرد باید آن را رعایت کند. اما مهم‌تر از آن استفاده از ژل هاى مخصوص شستشوى صورت است. نوع پوست خود را بشناسید و از ژل سازگار با آن استفاده کنید. در ضمن، براى شستن صورت دقت کنید که آب خیلى داغ نباشد. اینکار باعث خشک شدن و چروک شدن پوست به مرور زمان می‌شود.

اصلاح صورت: به طور میانگین آقایان پنج بار در طول هفته صورت خود را اصلاح می‌کنند. در انتخاب تیغ اصلاح صورت خود بسیار دقت کنید و حتما از تیغ هاى استاندارد و خوب استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که نوع تیغ مورد استفاده باید سازگار با نوع پوست و ضخامت موى صورت شما باشد.

ژل بعد از اصلاح: استفاده از این ژل بعد از هر بار اصلاح را جدى بگیرید. این ژل‌ها با خاصیت مرطوب کنندگى پوست موجب لطیف شدن آن شده و با خاصیت پاکسازى موجبات رشد باکترى و احتمال جوش زدن پس از اصلاح را کمتر می‌کنند.

کرم مرطوب کننده: اکثر آقایان بر این باور هستند که پوستشان نیازى به مرطوب کننده ندارد و حتى بعضا از چرب بودن پوستشان به عنوان امتیازى علیه مرطوب کننده نام می‌برند. استفاده از مرطوب کننده‌ها براى آقایان جهت جلوگیرى از خشکى پوست و ماندن ریش‌ها زیر پوست و بوجود آمدن فولیکولیت ضرورى است. حتى اگر پوستتان چرب است از مرطوب کننده هاى مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب: استفاده از ضدآفتاب را جدى بگیرید. شما می‌توانید به این منظور از مرطوب کننده هاى داراى spf نیز استفاده کنید تا با یک تیر دو نشان را هدف بگیرید!

اشعه هاى موجود در خورشید جداى از خطرناک بودن به مرور زمان باعث ایجاد لک و خشک و چروک شدن پوست شما می‌شوند، پس ضدآفتاب را جدى بگیرید!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *