نکته های مهم در استفاده از لوازم آرایشی برای نوجوانان

استفاده از لوازم آرایشی برای نوجوانان

در کشور ما متاسفانه استفاده از لوازم ارایشی روز به روز بیشتر می‌شود مخصوصا در نوجوانان این روند رو به پیشرفت است. اما متاسفانه نوجوانان کمتر به سلامت لوازم آرایشی دقت می‌کنند.

۱. ازلوازم آرایش حاوی چربی‌هایی که در پوست نفوذ می‌کنند بپرهیزید: برخلاف باور غلط و همیشگی بسیاری از افراد، همهٔ روغن‌ها مناسب پوست نیستند، روغن‌های معدنی و روغن آفتابگردان در منافذ پوست نفوذ نمی‌کنند، اما بسیاری از روغن‌های موجود در ترکیب لوازم آرایش بویژه روغن لانولین که بیشتر در کرم‌های ضد آفتاب و لوسیون‌ها یافت می‌شود در منافذ پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد جوش می‌شوند، بنابراین بسیار بهتر است که از لوازم آرایشی که برچسب فاقد چربی دارند و فاقد چربی هستند استفاده کنید زیرا از بروز آکنه جلوگیری کرده و در حفظ سلامت پوست نیز موثر‌تر هستند.

۲. از لوازم آرایش بی‌بو استفاده کنید: وجود انواع اسانس‌های موجود در محصولات آرایشی از مهم‌ترین عوامل ایجاد آلرژی و حساسیت‌های پوستی به ویژه ایجاد آکنه هستند بنابراین بهتر است برای جلوگیری از ایجاد آلرژی از محصولاتی استفاده کنید که فاقد بومی باشند.

۳. سایه‌تان را با وسواس انتخاب کنید: چشم عضو حساس صورت شما می‌باشد بنابراین برای جلوگیری از ایجاد عفونت‌ها و التهابات پلک و مژه باید از سایه چشم‌های مرغوب استفاده کنید.

۴. کرم دور چشمتان را با دقت بیشتری انتخاب کنید: به دلیل اینکه پوست اطراف چشم بسیار نازک‌تر و حساستر از قسمت‌های دیگر بدن می‌باشد باید در انتخاب کرم دور چشم ‌‌‌نهایت دقت را به کار برید و از مرغوب‌ترین محصولات استفاده کنید و البته چربی کرم دور چشم باید زیاد باشد تا در رفع چین و چروک دور چشم موثر‌تر باشد.

۵. تا حد امکان با صورت آرایش شده ورزش نکنید: هنگام ورزش کردن سموم بدن به صورت عرق دفع می‌شود بنابراین بسیار بهتر است که سطح پوستتان تمیز باشد تا بتواند به راحتی اکسیژن جذب کند.

۶. لوازم آرایشی مو‌ها را به پوستتان نزنید: اغلب دختر خانم‌ها یا آقا پسرهای جوان برای مرتب کردن و حالت دادن به مو‌هایشان از انواع محصولات آرایشی مو مانند: ژل، تافت، موس و اسپری استفاده می‌کنند و جالب است بدانید که تماس این محصولات با پوست پیشانی باعث ایجاد جوش‌های ریز می‌شوند بنابراین استفاده کردن از این مواد را به حداقل برسانید یا در صورت نیاز روی پیشانیتان را با دستمالی بپوشانید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *