طرز تهیه بستنی وانیلی-زعفرانی

 

طرز تهیه ابتدا شیر و شکر را مخلوط کرده و آن را روی حرارت بگذارید تا داغ شود اما نجوشد، زرده های تخم مرغ را با همزن بزنید تا یکدست شود اجازه میدهیم شیر و شکر کمی سرد شود سپس کم کم آ

طرز تهیه بستنی وانیلی-زعفرانی

 

آماده سازی: 15 دقیقه
مدت انتظار: 3 ساعت
مجموعاً: 3 ساعت و 15 دقیقه

مواد اولیه :

پسته (برای تزیین)

به میزان لازم

وانیل (اسانس)

1 قاشق چایخوری 

زعفران (آبکرده)

2قاشق چایخوری

نمک

1هشتم قاشق چایخوری

زرده تخم مرغ

5 عدد

شیر (پرچرب)

1 لیوان
شکر

3/4 لیوان

خامه

400 گرم

 

طرز تهیه بستنی وانیلی-زعفرانی

 

طرز تهیه :

ابتدا شیر و شکر را مخلوط کرده و آن را روی حرارت بگذارید تا داغ شود اما نجوشد، زرده های تخم مرغ را با همزن بزنید تا یکدست شود اجازه میدهیم شیر و شکر کمی سرد شود سپس کم کم آن را به زرده های زده شده اضافه میکنیم و سریع میزنیم.بهتر است این کار را در مخلوط کن و در حین مخلوط کردن انجام دهید تا زرده ها داخل شیر نبندد.حال مخلوط شیر و تخم مرغ را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا غلیظ شود .دقت کنید که هم زدن شما باید مداومت داشته باشد و شعله بسیار ملایم باشد تا شیر نجوشد.اگر شیر به نقطه جوش رسید ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سرد شود و بعد دوباره آن را روی حرارت قرار دهید.


 

طرز تهیه بستنی وانیلی-زعفرانی

خامه را داخل کاسه ای بریزید و کاسه را داخل ظرفی که از یخ پر کرده اید قرار دهید ، مخلوط تخم مرغی را داخل الک ریز(صافی) ریخته و کم کم روی خامه بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود.مواد را آنقدر هم بزنید تا مایه بستنی کاملا خنک شود سپس اسانس وانیل و زعفران دم کرده را اضافه کنید.
مایه بستنی را داخل ظرف دربسته ای بریزید و به مدت 12 ساعت داخل یخچال قرار دهید ، پس از این مدت بستنی را داخل فریزر بگذارید و پس از 1تا2 ساعت بستنی را با چنگال خوب مخلوط کنید تا حالت یخ زدگی نداشته باشد. پس از اولین بار هم زدن باید هر 30 دقیقه یک بار بستنی را از فریزر خارج کنید و با چنگال مخلوط کنید.

طرز تهیه بستنی وانیلی-زعفرانی

 

پس از 3تا4ساعت بستنی آماده است.روی آن را پودر پسته و بادام تزیین کرده و آن را برای سرو آماده کنید.
این بستنی را میتوانید ساده یا به همراه بیسکوییت ، شکلات آب شده ، میوه و … تزیین و سرو کنید.
این دستور را میتوانید برای تهیه انواع بستنی مورد استفاده قرار دهید با این تفاوت که بجای وانیل و زعفران از اسانس ها و پوره های میوه استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *