زندگی حال ستارگان سینمای ایران +عکس

زندگی حال ستارگان سینمای ایران، با اینکه همیشه شنیده و گفته‌ایم که حال سینمای ایران خوب است اما گاهی هم اینطور نیست. این را می‌شود از تلاش کم و نبودن ستاره‌های بی‌کار در سینما فهمید.

خیلی از بازیگران سینما بی‌کار هستند و تنها با نشستن در خانه و وقت تلف کردند و شنیدن این حرف که ترجیح می‌دهم کمرنگ‌تر در سینما باشم، و یا اینکه پیشنهاد یک کار خوب ندارم و یا به بهانه‌های دیگر، نبودن خود در سینما را توجیه می‌کنند اما واقعیت امر مسئله‌ای دیگر است که باید به دنبال آن باشیم!

چرا که حضور خیلی از بازیگران چهره در سینما اتفاقا به رونق گیشه کمک می‌کند. با دور بودن و از گردونه بازیگری خارج شدن آیا وضعیت از آن چه که الان شاهد آن هستیم بهتر می‌شود و یا بدتر را هم می‌توان پیش بینی کرد.

موضوع این است که واقعا گروهی از بازیگران برای کاری چون بازیگری که همراه با شوق و علاقه است باید انگیزه داشته باشند. شاید یکی از دلایلی که باعث شده تا این بازیگران در سینما کمرنگ‌تر هم باشد از نداشتن انگیزه برای روند کار خود می‌آید.

اینکه عده‌ای از بازیگران را در محافل سینمایی و یا در جشنواره‌ها ببینیم، اتفاق شاهکاری نیست چرا که همین بازیگران را با رفتن چهره آنها بر روی پرده‌های سینما شناختیم.

در این گزارش  سعی شده تا از بازیگرانی یاد کنیم که یا حضور کمرنگی در سینما طی سال‌های اخیر داشته‌اند همانند محمدرضا گلزار که امسال بعد از مدت‌ها با فیلم “دلم می‌خواد” به کارگردانی بهمن فرمان آرا دوباره به عرصه سینما بازگشته و یا بازیگرانی در پروژه‌هایی به ایفای نقش می‌پردازند که هیچ خبری از اطلاع‌رسانی آن فیلم‌ها در مطبوعات شنیده نشده است.

1

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی بازیگر فیلم “قرمز” چند سالی است که از حضور جدی در سینمای ایران دوری کرده و در این مدت اخبار حاشیه‌ای زیادی پیرامون او منتشر شده است. با اینکه حضور این بازیگر در سال‌های اخیر در سینما کمرنگ بوده اما عده‌ی زیادی از سینماگران و سینمادوستان او را هم چنان تک ستاره سینمای ایران می‌دانند.

تهرانی که فیلم “پل چوبی” به کارگردانی مهدی کرم‌پور از او آخرین فیلم اکران شده در سینماها بوده در فیلم “تهران ۱۵۰۰″ هم با چهره کارتونی دیده شد.

این بازیگر سینما، چند سال قبل نمایشگاه عکسی را با نام “آبان‌گان” برپا کرد و شاید اوج این حاشیهها از همان زمان و با چالشی که بین او و خبرنگاران پیش آمد، آغاز شد.

نمایشگاهی که نشست خبری آن اشک هدیه تهرانی را درآورد و سپس بحث‌های دیگری درباره هزینه برپایی آن مطرح شد. از تهرانی فیلم “آشغال‌های دوست داشتنی” به کارگردانی محسن امیریوسفی همچنان در ابهام اکران قرار دارد.

2

نیکی کریمی

نیکی کریمی با کسب چهار جایزه از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی تاکنون، موفق‌ترین بازیگر ایرانی از لحاظ تعداد جوایز جهانی بوده است.

این ستاره دهه گذشته سینمای ایران که اخیرا بیشتر به کارگردانی روی آورده، فیلم “تلفن همراه رئیس جمهور” و “بشارت به شهروند هزاره سوم” آخرین فیلم‌های روی پرده این بازیگر سینما بود.

او در فیلم میلیاردی و جنجالی “لاله” هم بازی کرد که سرنوشت ناتمام این فیلم، از جمله پروژه‌های دولت قبلی به شمار می‌رود. فیلم‌های “تمشک” و ” زندگی جای دیگری ست” از جمله آخرین فیلم‌هایی هستند که کریمی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

3

امین تارخ

خیلی عجیب است که تارخ مدتی است بعد از عقد قرارداد، بی‌خیال پروژه‌ها می‌شود و انصرافش را اعلام می‌کند. او سریال “رویای گنجشک‌ها” به کارگردانی راما قویدل را رد کرد. سر پروژه “محمد (ص)” نرفت و حتی پروژه‌های سینمایی دیگر را هم به رغم بستن قرارداد بی‌خیال شد.

او از نوروز امسال سر هیچ پروژه‌ای نرفته. البته به نظر می‌رسد این اتفاق، تصمیم شخصی او در این مورد است. تارخ هم به عنوان هنرپیشه و هم به عنوان عضو هیأت داوری در جشنواره‌های ملی بی‌شمار و همینطور به عنوان عضو هیئت مدیره خانه سینما حضوری فعال داشته است.

او همچنین به عنوان میهمان به جشنواره‌های مسکو، ژاپن و آلمان دعوت شد. او در سال ۱۳۷۳ اولین مدرسه بازیگری را به نام کارگاه آزاد بازیگری در تهران تأسیس کرد که یکی از مؤسسات آموزش بازیگری سینما در ایران محسوب می‌شود.

فارغ‌التحصیلان کارگاه آزاد بازیگری تا سال ۱۳۸۷، تعدادی از جوایز هنرپیشه برتر را به خود اختصاص داده‌اند. او دو سال با عنوان مدرس در این دانشگاه تدریس کرد. تارخ از سال ۱۳۷۶ به عنوان یکی از چهره‌های برتر احیای تئاتر ایران شناخته شد. او بیشتر از این که در عرصه سینما فعال باشد در مجموعه‌های تلویزیونی به ایفای نقش می‌پردازد.

4
محمدرضا گلزار

کسی از آقای سوپراستار خبر ندارد؟ او بازی در مجموعه “ساخت ایران” آخرین حضورش در عرصه بازیگری بود و بعد از آن دیگر در هیچ پروژه‌ای حاضر نشد و به گذاشتن عکس‌هایی از خودش همراه با چهره‌های دیگر در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی بسنده کرد. خیلی‌ها این بی‌کاری او را به ممنوع فعالیت بودنش ربط می‌دهند.

در خردادماه امسال بود که با حضور در پروژه‌ای برای فوتبال جام جهانی که در کشوری دیگر به سر میبرد، به ایران آمد و در کنار محمدحسین لطیفی و جواد هاشمی برای همراهی این پروژه ناتمام قرار گرفت.

سال گذشته خبرهایی مبنی بر ساخت فیلمی با نام “سایه” به کارگردانی فریدون جیرانی شنیده شد که از قرار معلوم صحبت‌ها برای حضور گلزار در این فیلم هم سر زبان‌ها افتاد، اما این پروژه به مرحله تولید نرسید. البته باید اشاره کرد که محمدرضا گلزار بعد از بازی در فیلم “تو از من” ابتدای امسال نیز در فیلم “دلم می‌خواد” به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا حضور پیدا کرد.

5

اکرم محمدی

اکرم محمدی بازیگر سینما مدتی است که کمتر چهره او را در فیلم‌های سینمایی می‌بینیم. این بازیگر که سابقه همکاری با زنده‌یاد علی حاتمی در فیلم “مادر” را دارد معتقد است که پیشنهاد برای بازیگری برای او کمتر شده و آنچه از فیلم‌نامه‌ها انتظار می‌رود را برای انتخاب بازی خود نمی‌بیند.

اکرم محمدی که فعالیت بازیگری‌اش در سینما را در سال ۶۸ با فیلم “مادر” آغاز کرده در آثاری چون “دره شاپرک‌ها”، “شیدا”، “ساحره”، “دختری با کفش‌های کتانی”، “سام و نرگس”، “پای پیاده” و “دایره زنگی” به ایفای نقش پرداخته است. او مدتی است که از عرصه بازیگری دور مانده و بیشتر ترجیح می‌دهد کارها و فیلم‌های قدیمی‌اش را مرور کند.

6

فریماه فرجامی

فریماه فرجامی چند سالی می‌شود که به دلیل عارضه بیماری، نتوانسته در هیچ فیلم و یا مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش بپردازد.

او بازیگری را از ابتدای انقلاب جمهوری اسلامی آغاز کرد و فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۵ با گویندگی نمایش‌های رادیویی تجربه کرد. بازی در نمایش تلویزیونی “آدمک مومی” را از همان سال آغاز کرد. همچنین بازی در سینما را از سال ۱۳۵۹ با فیلم “گفت هر سه نفرشان”به کارگردانی “غلامعلی عرفان” شروع کرد.

آخرین حضور بازی فرجامی به فیلم “زهر عسل” بر می‌گردد که بعد از آن بیماریش باعث شد تا کم کم از عرصه سینما دور شود. اما حدود ۲ سال پیش فریدون جیرانی این بازیگر سینما را به برنامه تلویزیونی “هفت” دعوت کرد. البته تعدادی از بازیگران زن سینمای ایران به سال گذشته نیز از این بازیگر زن سینما عیادت کردند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *