دستور تهیه چند نوع ماسک صورت و ماسک مو با کدو

دستور تهیه چند نوع ماسک صورت و ماسک مو با کدو عنوان این مطلب از سایت میهن فال است که برای شما همراهان عزیز در نظر گرفته ایم تا با روشهای کاملا طبیعی بتوانید پوست و مویی زیبا داشته باشید.

kado

کدو حلوایی فقط برای رفع هوس نیست، آنها برای چیزی بیش از این هم خوب هستند. پس دانه‌های لزج داخل کدو حلوایی‌تان را دور نیندازید و آنها را برای دادن یک رژیم خوب به پوست‌تان نگه دارید. به لطف ترکیب موفق ویتامین آ، کا، سی و همچنین مواد معدنی مانند مس، روی، پتاسیم و منیزیم، کدو حلوایی‌ها سرشار از خاصیت نرم کننده و رطوبت‌رسان هستند و به زیبایی بیشتر شما کمک خواهند کرد.
این خوراکی‌های خوشرنگ مملو از بتا کروتن ویدز هستند، آنتی اکسیدانی که از پوست در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد که به پیری پوست می‌انجامد، محافظت می‌کند. به علاوه، طعم پاییزی فوق‌العاده‌ای هم دارند.

ماسک روشن کننده پوست کدو حلوایی

کدو حلوایی پر از ویتامین‌ها و آنزیم‌های مفیدی است که پوست‌تان را روشن و تغذیه می‌کند. این ماسک صورت کاملا طبیعی برای وقتی مناسب است که کل روز را در محل کارتان با هوای خشک و سردش گذرانده‌اید. استفاده و درست کردن این ماسک بسیار ساده است و می‌توانید مقدار زیادی از آن را درست کنید و داخل فریزر بگذارید و هر بار کمی از آن را استفاده کنید. این ماسک را می‌توانید اینگونه درست کنید:

مواد لازم

یک دوم پیمانه کدو حلوایی پخته شده و له شده
یک دوم قاشق چای‌خوری روغن نارگیل
۱ قاشق چای‌خوری شیر یا ماست
یک دوم قاشق چای‌خوری عسل
طرز تهیه
مواد را داخل یک کاسه با هم مخلوط کنید. خیلی آرام روی پوست تمیزتان بزنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید (روی چشمان‌تان نگذارید). با حوله گرم پاک کنید.
خواهید دید که پوست‌تان فوق‌العاده نرم و احیا می‌شود.

اسکراب بدن کدو حلوایی و ادویه

اسکراب‌های خانگی شکردار نه تنها ارزان هستند، بلکه برای از بین بردن هرگونه پوست مرده موثرند و پوست بدن‌تان را نرم‌تر و لطیف‌تر می‌کنند. بوی خوبش هم که دیگر گفتن ندارد. می‌توانید با کدو حلوایی پخته یا کنسرو کدو حلوایی، شکر قهوه‌ای، روغن نارگیل و زیتون، برای خودتان اسکراب درست کنید.
مواد لازم
۱ پیمانه روغن نارگیل
یک دوم پیمانه شکر قهوه‌ای
یک دوم پیمانه کدوحلوایی پخته
۱-۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک ظرف برای نگه داشتن اسکراب
طرز تهیه
در یک کاسه متوسط روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای و روغن زیتون و کدوحلوایی را مخلوط کنید و خوب هم بزنید. این اسکراب را در ظرف‌تان بریزید و هر بار خواستید استفاده کنید.

ماسک موی کدوحلوایی

با این ماسک خانگی کدوحلوایی، به موهای خشک و آسیب دیده‌تان کمی عشق بورزید. یک پیمانه کدوحلوایی له شده را با نیم پیمانه ماست و دو قاشق عسل مخلوط کنید و روی موهای‌تان بزنید. سپس موهای‌تان را بپوشانید و ۱۵ دقیقه قبل از شستنش صبر کنید.

کرم ماسک ضدپیری کدوحلوایی

نگران خطوط و چین و چروک‌های صورت‌تان که به تازگی متوجه‌شان شده‌اید هستید؟ بی‌درنگ باید از این ماسک صورت استفاده کنید. کافی‌ست نصف قاشق چای‌خوری عسل را با دو قاشق چای‌خوری آناناس پخته و یک چهارم قاشق چای‌خوری ماست کامل مخلوط کنید. این ماسک را ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و سپس بشویید.

ماسک چسبناک کدوحلوایی

این ماسک چسبناک در مدت زمانی کوتاه به پوست‌تان حس تازگی می‌دهد و درست کردنش خیلی راحت است. کافی‌ست ۱۵۰ گرم کدوحلوایی را با یک تخم‌مرغ و اگر پوست‌تان خشک است کمی عسل مخلوط کنید و اگر پوستی چرب‌تر دارید، کمی به آن شربت سیب یا آب کران بری اضافه کنید. آن را روی پوست‌تان بگذارید و اجازه دهید تا معجزه‌اش را نشان دهد. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس بشویید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *