بلندترین سرسره آبی جهان + تصاویر

وسایل بازی پارک های آبی و شهربازی ها بهانه ی خوبی برای ثبت رکورد در گینس هستند و صدها رکورد از قبیل ترن هوایی با بیشترین مسیر وارونه، سریع ترین ترن هوایی و … موجود می باشند اما یکی از هیجان انگیزترین و وحشتناک ترین وسایلی که در گینس نامش به ثبت رسیده بلندترین سرسره ی آبی است، این سرسره ی آبی در پارکی به نام وروکت ( Verrückt ) در آمریکا واقع شده است، این سرسره 51.38 متر ارتفاع دارد یعنی باید تا این ارتفاع بالا بروید و از آن جا با استفاده از تیوپ های مخصوص سر بخورید و پایین بیایید.

باید بسیار شجاع باشید تا این سرسره را برای سرگرمی انتخاب کنید زیرا تقریبا باید باید عمودی بالا بروید و از بالاترین نقطه ی سرسره با سرعت 104.6 کیلومتر در ساعت به سمت پایین سر بخوردید. این سرسره ی غول پیکر که با نام ( Schlitterbahn ) شناخته می شود از مهم ترین دلایل شهرت پارک آبی وروکت می باشد، این سرسره به گونه ای ساخته شده که کاملا ایمن باشد، دور تا دور سرسره با تورهایی محفوظ شده اند تا سرسره سواران به پایین سقوط نکنند و آسیبی نبینند.

شاید با خواندن یک متن در رابطه با بلندترین سرسره ی دنیا تصور کنید که سر خوردن از روی آن کار سختی نیست اما هنگامی که بدانید ارتفاع این سرسره از آبشار نیاگارا هم بیشتر است شاید لازم باشید بیشتر تفکر کنید.

رکورد دار بلندترین سرسره ی آبی دنیا پیش از این سرسره، سرسره ای با نام (Kilimanjaro) بود که در شهر ریودوژانیرو قرار دارد، سرسره ای که هم اکنون به ارتفاع 49.9 در رتبه ی دوم قرار گرفته است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *