آیا کشیدن دندان عقل ضرورت دارد؟

ابراهیم صادقی متخصص رادیولوژی فک و صورت اظهار کرد: دندان عقل معمولا چهار عدد بوده که قسمت انتهایی لثه می‌روید و به مرور آشکار می‌شود.

719

وی افزود: در صورتی‌که دندان عقل جای کافی برای رویش داشته باشد، کشیدن این نوع دندان عقل ضرورتی ندارد و می‌تواند مانند سایر دندان‌ها عمل کرده و به مراقبت نیاز دارد.

صادقی با اشاره به تخریب زود هنگام دندان عقل، تصریح کرد: دسترسی به دندان عقل برای مسواک زدن، دشوار است و مورفولوژی آن‌ها تغییرات فاحشی نسبت به سایر دندان‌ها دارد. به همین دلیل سریع‌تر از از سایر دندان‌ها دچار پوسیدگی و تخریب می‌شود.

این متخصص رادیولوژی فک و صورت اظهار کرد: چنانچه کشیدن دندان در زمان ویژه‌ای لازم باشد، تاخیر در کشیدن می‌تواند باعث عفونت، آبسه، سلوسیت و تخریب دندان مجاور شود.

وی تصریح کرد: گاهی دندان عقل به صورت نیمه نهفته ظاهر می‌شود؛ به گونه‌ای که تاج این دندان مشخص بوده یا روی آن پوششی از بافت نرم لثه وجود دارد. همچنین گاهی دندان‌های عقل به صورت کاملا نهفته است و با گرفتن عکس از فک توسط پزشک معالج تشخیص داده می‌شود.

این متخصص رادیولوژی فک و صورت در پایان خاطرنشان کرد: دندان عقل کاملا نهفته و پوشیده شده با استخوان، درمان دشوارتری دارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *