آشپزخانه زیبایی – قسمت دوم

مسواک (خمیر دندان) کهنه

مسواک مثل گربه نُه جان دارد و وسیله ی آرایشی مناسبی است. از آن برای شانه زدن ابروها و مژه ها، رنگ کردن موها و استفاده از رنگ مو در نقاط کوچک، لایه برداری لب ها، آرنج ها و زانوها و نیز برای شست و شوی تراش مداد، شانه ها و موچین ها استفاده می شود.

دستمال مرطوب بچه

این دستمال ها فقط به درد بچه ها نمی خورند، بلکه آرایش خراب شده و لک رژلب ها و سایر لوازم آرایش را هم از روی لباس پاک می کنند. به آرامی لکه را با این دستمال ها پاک و با آب مرطوب کنید. به علاوه، وقتی ناخن های پای تان را تازه لاک زده اید و صندل می پوشید، از این دستمال ها برای پاک کردن لک لاک روی صندل استفاده کنید.

اسانس لوندر (اسطوخودوس)

حتی اگر اهل رایحه درمانی نیستید، همیشه یک اسانس در خانه داشته باشید: لوندر. این اسانس مصارف درمانی بسیاری دارد، چند قطره از آن را در وان بریزید تا به شما آرامش دهد، آن را در آشپزخانه نگه دارید چون هیچ چیز مثل اسانس لوندر سوختگی را تسکین نمی دهد و از تاول و زخم جلوگیری نمی کند، مفاصل را با آن ماساژ دهید تا دردهای آرتروزی کاهش یابند.

املاح معطر

قاتل اصلی و به صرفه ی استرس، یک مشت املاح معطر با رایحه های شیرین در وانی پر از آب گرم است. این معجون حالتان را بهتر می کند و عضلات خسته را التیام می دهد. به علاوه، اگر این املاح را پیش از آن که داخل وان شوید، روی پوست مرطوبتان ماساژ دهید، پوست راحت تر رطوبت را جذب خواهد کرد.

یک کیسه نخودفرنگی یا آلبالوی یخ زده

یک کیسه میوه یا سبزیجات یخ زده را برای درد و ورم زانو، آرنج ضرب دیده، سوختگی یا سوزش پوست بعد از اپیلاسیون همیشه در فریزر نگه دارید. شکل انعطاف پذیر آن به راحتی اطراف هر بخشی از بدن را فرا می گیرد.

ماسک خاک چینی (Clay)

ماسک خاک چینی ترکیبی عالی برای جذب چربی اضافی از روی صورت و پوست بدن است. این ماسک جوش ها را خشک می کند و جای نیش حشرات را التیام می بخشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *