سوپ خامه ای با قارچ

 

سوپ خامه ای با قارچ ، ۵۰۰ گرم قارچ، نازک برش دهید، قارچ برش داده، آویشن و نمک و فلفل را اضافه کنید و تفت دهید تا محلول خارج شده از قارچ تبخیر شود. سوپ را گرم نگه دارید ولی اجازه ندهید که بجوشد. سوپ را داخل ظرف ریخته و با مخلوط قارچ کنار گذاشته و خامه تزئین کرده و سرو کنید.

مواد لازم:

3 قاشق سوپخوری کره
2 قاشق سوپخوری روغن زیتون
3/4 پیمانه پیازچه ریز شده
500 گرم قارچ، نازک برش دهید
1 قاشق چایخوری برگ تازه آویشن
نمک و فلفل سیاه آسیاب شده
1/3 پیمانه آب انگور سفید
3 قاشق سوپخوری آرد سبوس دار
3 و 1/2 پیمانه آب مرغ کم نمک، 1/2 پیمانه از آن را کنار بگذارید
1/2 پیمانه شیر
جوز آسیاب شده برای طعم و مزه
1/2 پیمانه خامه ترش

روش تهیه:

1- داخل قابلمه بزرگ کره و روغن زیتون را روی حرارت متوسط ذوب کنید. پیازچه را اضافه کنید و حدود 2 تا 3 دقیقه تفت دهید تا نرم شود.

2- قارچ برش داده، آویشن و نمک و فلفل را اضافه کنید و تفت دهید تا محلول خارج شده از قارچ تبخیر شود.

3- آب انگور را اضافه کنید و پخت را ادامه دهید تا تمام محلول تبخیر شود. حدود 1/2 پیمانه از این مخلوط را بردارید و کنار بگذارید. آرد را اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه دیگر حرارت دهید، 3 پیمانه از آب مرغ را اضافه کنید و حدود 15 دقیقه اجازه دهید بجوشد. سوپ را داخل بلندر بریزید و بزنید تا نرم شود. برای یک سوپ خیلی روان آن را از داخل یک الک نرم عبور دهید.

4- سوپ را داخل قابلمه برگردانید و اجازه دهید تا بجوشد و به وسیله یک چنگال هم بزنید. و شیر را اضافه کنید. آب مرغ کنار گذاشته را هم اضافه کنید تا غلظت لازم را بدست آورید، نمک و فلفل را طبق ذائقه تنظیم کنید.

جوزهندی را هم اضافه کنید. حرارت را کم کنید و حدود 1/4 از خامه ترش را اضافه کنید و هم بزنید، سوپ را گرم نگه دارید ولی اجازه ندهید که بجوشد. سوپ را داخل ظرف ریخته و با مخلوط قارچ کنار گذاشته و خامه تزئین کرده و سرو کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *