آلو مسما خورشت سم زدایی

آلو مسما خورشت سم زدایی

استفاده از اشکال مختلف آلو تقویت کننده و تنظیم کننده ی دستگاه هاضمه است و طبيعي ترين، بهترين و بي خطرترين راه معالجه يبوست و بواسير می باشد . در حفظ سلامتي كبد موثر بوده و باعث سم زدايي از سيستم گوارشي مي شود. همچنين در مبارزه با عفونت و تب هاي روده اي بسيار حائز اهميت است. پژوهشگران معتقدند از آلو مى‏توان به عنوان ضدعفونى‏كننده غذا استفاده كرد. آلوخواص ضد ميكروبى دارد كه مى‏تواند خطر آلودگى گوشت را كم كند. افزودن آلو يا عصاره آن به گوشت به ميزان قابل توجهى از رشد ميكروب ها جلوگيرى مى‏كند. یکي از تواناييهاي آلو سياه و آلو بخارا،‌ قابليت جذب بالاي آهن مي‌باشد که محققان يافته‌اند که اين قابليت بدليل وجود ويتامين C موجود در آن مي‌باشد.

بهتر است بدانید که مصرف مقدار کمي ويتامين C،‌ بصورت روزانه در فصل سرما براي جلوگيري از ابتلاء به سرماخوردگي و آنفولانزا بسيار مفيد مي‌باشد و همچنين مورد نياز افرادي است که بطور مرتب از عفونت گوش رنج مي‌برندو شما با درست کردن این خورشت می توانید از تمام خواص گفته شده بهره مند شوید . خورشت آلو مسما یکی از خوشمزه ترین خورشت هایی است که خواص بیشمار آلو و گوشت را با هم ، به همراه دارد ؛ آلو خام دیر هضم است و در این خورشت با پختن آلو و قرار دادن آن در کنار گوشت سعی شده که ارزش غذایی در کنار خاصیت درمانی آن حفظ شود این خورشت برای افراد ضعیف و مسن و کسانی که کم خونی دارند بسیار مفید بوده و بدلیل طبع سرد آلو این غذا برای افراد گرم مزاج مناسب می باشد .

مواد لازم براي تهيه آلو مسما:

مرغ ……………براي هر نفر يه تكه
آلو قيسي ………براي هر نفر 2 تا 3 عدد
آلو سياه …………براي هر نفر 2 تا 3 عدد
پياز ……………2 عدد
شكر……………قاشق غذاخوري
زردچوبه…………به میزان لازم

طرز تهيه:

مرغ رو با كمي آب و زرد چوبه و پیاز به روی شعله می گذاریم,و پس از آنکه نیم پز شد آلوها را بدان اضافه می کنیم.
هر وقت كه مرغ و آلو كاملا” پخت پياز را که قبلا سرخ کرده ایم بهمراه شکر به مقدار گفته شده به آن اضافه می کنیم.بعد از کمی جوشیدن ( 3 تا 5 دقيقه ) غذای ما آماده است. طعم اين غذا با وجود شكر و آلو سياه, ملس می باشد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *