آلو مسما خورشت سم زدایی

آلو مسما خورشت سم زدایی

استفاده از اشکال مختلف آلو تقویت کننده و تنظیم کننده ی دستگاه هاضمه است و طبیعی ترین، بهترین و بی خطرترین راه معالجه یبوست و بواسیر می باشد . در حفظ سلامتی کبد موثر بوده و باعث سم زدایی از سیستم گوارشی می شود. همچنین در مبارزه با عفونت و تب های روده ای بسیار حائز اهمیت است. پژوهشگران معتقدند از آلو مى‏توان به عنوان ضدعفونى‏کننده غذا استفاده کرد. آلوخواص ضد میکروبى دارد که مى‏تواند خطر آلودگى گوشت را کم کند. افزودن آلو یا عصاره آن به گوشت به میزان قابل توجهى از رشد میکروب ها جلوگیرى مى‏کند. یکی از تواناییهای آلو سیاه و آلو بخارا،‌ قابلیت جذب بالای آهن می‌باشد که محققان یافته‌اند که این قابلیت بدلیل وجود ویتامین C موجود در آن می‌باشد.

بهتر است بدانید که مصرف مقدار کمی ویتامین C،‌ بصورت روزانه در فصل سرما برای جلوگیری از ابتلاء به سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید می‌باشد و همچنین مورد نیاز افرادی است که بطور مرتب از عفونت گوش رنج می‌برندو شما با درست کردن این خورشت می توانید از تمام خواص گفته شده بهره مند شوید . خورشت آلو مسما یکی از خوشمزه ترین خورشت هایی است که خواص بیشمار آلو و گوشت را با هم ، به همراه دارد ؛ آلو خام دیر هضم است و در این خورشت با پختن آلو و قرار دادن آن در کنار گوشت سعی شده که ارزش غذایی در کنار خاصیت درمانی آن حفظ شود این خورشت برای افراد ضعیف و مسن و کسانی که کم خونی دارند بسیار مفید بوده و بدلیل طبع سرد آلو این غذا برای افراد گرم مزاج مناسب می باشد .

مواد لازم برای تهیه آلو مسما:

مرغ ……………برای هر نفر یه تکه
آلو قیسی ………برای هر نفر ۲ تا ۳ عدد
آلو سیاه …………برای هر نفر ۲ تا ۳ عدد
پیاز ……………۲ عدد
شکر……………قاشق غذاخوری
زردچوبه…………به میزان لازم

طرز تهیه:

مرغ رو با کمی آب و زرد چوبه و پیاز به روی شعله می گذاریم,و پس از آنکه نیم پز شد آلوها را بدان اضافه می کنیم.
هر وقت که مرغ و آلو کاملا” پخت پیاز را که قبلا سرخ کرده ایم بهمراه شکر به مقدار گفته شده به آن اضافه می کنیم.بعد از کمی جوشیدن ( ۳ تا ۵ دقیقه ) غذای ما آماده است. طعم این غذا با وجود شکر و آلو سیاه, ملس می باشد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *