خواص درمانی جلبک دریاییِ سرشار از خاصیت را بشناسید

جلبک دریایی یا « سی وید »، گیاهی با ریشه‌های نواری دراز، قهوه‌‌‌‏ای و کبود زیتونی است که طول آنها در برخی از انواع آن تا هفتاد متر می‌رسد.

در آب دریا غوطه‌‌‌‏ور بوده و اغلب در سواحل دریاها و اقیانوس‌‌‌‏ها و روی تخته سنگ‌های ساحلی دریاهای عمیق نیز دیده می‌‌‏شود. تازه و خام آن بوی نامطبوعی دارد و طعمش شور و تهوع‌‌‌‏آور است؛ ولی پس از پخته شدن یا کباب کردن، بوی آن برطرف می‌‌‌‏شود.

خواص درمانی جلبک دریایی

مصرف جلبک پخته یا کباب کرده سرشاز از ید است و برای درمان گواتر مفید است و از بزرگ شدن غده تیرویید جلوگیری می‌‌‌‏کند. می‌‌‌‏توانید جلبک را سوزانده و حاصل سوخته آن را هر شب بر محل گواتر بمالید، چراکه در درمانش موثر است.

خود برای محافظت بدن دربرابر عوارض تشعشع‌‌‌‏های اتمی، بیماری قلبی و مسمومیت‌‌‌‏های ناشی از جذب فلزات سنگین نیز استفاده می‌‌‌‏شود.

در متعادل کردن وزن افراد چاق موثر است. برای کاهش کلسترول و فشار خون مفید بوده و در درمان آرتروز نیز تاثیر بسزایی دارد.

خوردن تنتور آن برای کنترل بیماری سِل، رفع اختلالات کبد و طحال، رفع ترشحات مفرط دستگاه تناسلی زنان، برطرف کردن مشکلات عادت ماهیانه، تومورهای تخمدان و بزرگ‌‌‌‏شدگی رحم مفید است. تنتور، در اصطلاح پزشکی مایعی است که از تاثیر الکل یا اتر بر عصاره مواد گیاهی یا حیوانی یا معدنی بدست می‌‌‌‏آید.

به یاد داشته باشید مصرف بیش‌‌‌‏ازحد مجاز آن، مسمومیت حاصل از افزایش یُد در بدن ایجاد می‌کند که با عوارضی مثل تب، تهوع، آشفتگی، تشنگی، اسهال، درد شکم و ضربان قلب نامنظم را نشان می‌‌‌‏دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *