دوازده ترفند چیدن چمدان ویژه مسافران نوروزی

چه فرقی می کند شما برای تعطیلات قصد دارید به خانه بروید یا به یک مسافرت احتیاج دارید، فرقی نمی کند همه این موارد یک جور مسافرت است و چیزی که می تواند شما را بترساند چیدن چمدان هایتان است.

می توان گفت هر اینچ فضا، در چمدان بستن مهم به شمار می آید، حتی تصور اینکه در چمدانتان باز شده و ژاکت ابریشمیتان حسابی چروک شده و بدتر از آن شیشه عطر مورد علاقه تان شکسته و در بطری شامپویتان باز شده و تمام چمدان شما را کثیف کرده است نیز دردناک است.

در ذیل، برای جلوگیری از این اتفاقات ۱۲ ترفند ویژه چمدان بستن را به شما ارائه می کنیم:

  • لباس ها را تا نکنید، رول کنید

این روش برای تا کردن لباس در کمترین زمان نتیجه دلخواه را به شما می دهد، همچنین از چروک شدن لباس های شما تا حد زیادی جلوگیری می کند.

  • کفش های خود را با کلاه رنگ مو بپوشانید

قرار دادن کفش های کثیفتان داخل کلاه رنگ مو می تواند از کثیف شدن لباس ها و چمدانتان جلوگیری کند، قرار دادن خوشبو کننده نیز در کفشهایتان نه تنها باعث گرفتن بوی بد آنها می شود بلکه رطوبت را از چمدانتان می گیرد.

  • برای هر شلوار دو تا تاپ

در سفر این امکان بیشتر هست یک شلوار را با چند پیراهن مختلف بپوشید پس یک قانون طلایی برای خودتان تعیین کنید: به ازای یک شلوار دو تاپ یا پیراهن در چمدان قرار دهید.

قانون نقره ای: بهتر است رنگ لباس ها دو طیف تیره و روشن را پوشش دهد.

  • لباس ها را پشت و رو کنید

یک راه دیگر برای در امان ماندن لباس های شما از چروکی و کثیفی پشت رو کردن آنهاست، اینکار امکان جلوگیری از چروک شدن لباس هایتان را به ۲% می رساند.

  • وسایل سنگین تر را نزدیک به چرخ چمدان نگه دارید

وقتی در حال حرکت دادن چمدان هستید، باید در نظر بگیرید که لباسهایتان چگونه به این موقعیت پاسخ می دهند.

یک اصل طلایی وجود دارد: اقلام سنگین تر به سمت چرخ ها متمایل می شوند پس باید در لایه اول کفشهایتان و وسایل سنگین تر را قرار دهید.

  • حتما یک برگه خوشبو کننده در چمدانتان قرار دهید

شاید شما به مناطق مرطوب سفر کنید و رطوب هوا دغدغه اصلی لباسهایتان باشد، قرار دادن یک برگه خوشبو کننده نه تنها فضای چمدان شما را خوشبو می کند بلکه با گرفتن رطوبت هوا باعث چروک نشدن لباسهایتان می شود.

  • لوازم آرایشتان را در یک پلاستیک زیپدار قرار دهید

وسایل بهداشتی و آرایشی خود را در یک پلاستیک زیپدار قرار دهید، این اصل طلایی نه تنها از گم شدن وسایلتان جلوگیری می کند بلکه از ریختن شامپو، کرم و … داخل چمدانتان و کثیف کردن آن جلوگیری می کند البته برای محکم کاری می توانید هر کدام از بطری ها را در یک پلاستیک جداگانه قرار دهید.

  • وسایل سیمی را در جا عینکی قرار دهید

برای جلوگیری از گره خوردن سیم ها می توانید آنها را در جا عینکیتان قرار دهید، ابتدا از محکم بودن آنها در جایشان اطمینان حاصل کنید سپس در جا عینکی را ببندید و تمام، حالا به هیچ وجه سیم ها به هم گره نمی خورند.

  • وسایل شکستنی را در جوراب ها قرار دهید

هنگامی که قصد دارید یک وسیله شکستنی مثل شیشه عطر را با خود حمل کنید، دقت کنید که حتما آن را با جوراب هایتان بپوشانید.

بله جوراب، این لباس شگفت انگیز از شکستن هرگونه وسیله ای جلوگیری می کند.

  • از فضاهای خالی نهایت استفاده را ببرید

هرفضای خالی کوچیکی می تواند برای شما مفید باشد، بنابراین شما میتوانید از فضای داخل کفشتان استفاده کنید و وسایل ضروری مثل پول و هدفون را داخل آن قرار دهید.

  • همیشه یک ساک پارچه ای کوچک همراه خود داشته باشید

ممکن است برای یک گردش روزانه احتیاج به یک کیف کوچک داشته باشید تا وسایلتان را در آن قرار دهید.

  • انتخاب یک چمدان مناسب

یکی از بدترین اتفاقاتی که در یک سفر می تواند برای شما رخ بدهد گمشدن چمدانتان میان هزاران چمدان دیگر است.

برای جلوگیری از اینکار دو راه حل دارید: یک: روی چمدانتان یک نشانه قرار دهید، دو: هنگام خرید چمدان، متفاوت ترین آنها را انتخاب کنید.

و به قول معروف چمدان شما انعکاسی از خود شماست پس در انتخاب آن دقت کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *