هیچهایکینگ چیست؟ قسمت صفر

یک وقتهایی آدم در جمع، اصطلاحاتی می شنود که رویش نمی شود حتی بپرسد ای که گفتی ینی چه؟؟یکی از این اصطلاحات، هیچهایکینگ (Hitchhiking) است.

در این موارد ترجیحا همرنگ جماعت شوید و حرف بقیه را قویا تایید کنید. مثلا: آره راست می گین. چیز خیلی خوبیه ها!!! فقط خدا کند کسی این وسط حس همزاد پنداریش گل نکند و از شما سوالی نپرسد و الا فکر کنم به قول قدیمی ها رنگ گل های قالی می شوید!

بگذارید یک مثال ملموس بزنم: شاید خیلی هایتان فیلم بین راهی را دیده باشید. البته که این فیلم در ژانر وحشت است ولی شما وحشت نکنید. علیرغم شخصیتی که پدر استارک ها توی این فیلم بازی می کند و زوج جوان را به ماه عسل آن دنیا می فرستد، هیچهایکرها همه شان هم قاتل روانی نیستند. خیلی هم به شعار فیلم توجه نکنید!!!

برگردیم سر بحث هیچهایکینگ یا همان رایگان سواری.
هیچوقت شده توی خیابان و موقع باریدن باران و برف، سوار ماشین شخصی تان باشید (البته که ماشینتان تک سرنشین نیست!) و بنده خدایی (غالبا یک مادربزرگ یا پدربزرگ دوست داشتنی) از شما بخواهند آنها را تا انتهای خیابانی برسانید که درست در مسیرتان هست؟ این هم یک مدل رایگان سواری ست.

فکر کنم مادربزرگ ها و پدربزرگ ها، خیلی آپدیت تر از ما هستند چون سال هاست هیچهایکر حرفه ای اند!
البته مفهوم رایگان سواری این روزها بسیار گسترده تر شده و از تقاضا برای رایگان سواری تا فلان خیابان، به فلان شهر، کشور و یا حتی رایگان سواری روی لنج و رفتن به آن طرف اقیانوس رسیده.

این تصویر، ژست غالب رایگان سوارهاست. یعنی یک کیسه خواب ، یک کوله پشتی و یک سری نیازهای اولیه و بعد … بیا ره توشه برداریم، قدم در راه بی برگشت بگذاریم…
این تازه اول راه است. کلی مفاهیم و اصطلاحات و عبارات عجیب و غریب این میان هست. البته باید یاد آوری کرد که که بعضی کشورها رایگان سواری را ممنوع کرده اند. دلیلش هم با کمی تفکر و تعمق معلوم است. واضح و مبرهن است امکان اینکه رایگان سوار عزیزی که سوار می کنید، جیب بر خیابان جنوبی یا سابقه داری فراری یا حتی یک جنایتکار جنگی در حال فرار از دست دیوان لاهه باشد و در حالت وحشتناکش، یک جان رایدر باشد!
همین، دلیل دیدن این علامت ها روی بعضی ماشینهاست.

البته در ایران، علیرغم ممنوعیت برخی محتواهای مجرمانه، مثل فیس بوک، ممنوعیتی برای رایگان سواری نیست. بنابر این علامت بالا، علامت لایک کردن ممنون نیست بلکه ژست کلی رایگان سوارها را نشان می دهد که هیییچ ربطی به محتواهای مجرمانه ندارد.

فعلا تا همینجا را داشته باشید تا بعد سراغ ادامه قصه برویم البته از زاویه دید هیچ هایکینگ… .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *