مردان متاهل چگونه می‌‌‏توانند همسر خود را شاد کنند؟

بسیاری از زنان از اینکه عشق می‌‌‏ورزند ولی در عوض چیزی دریافت نمی‌‌‏کنند در رنج هستند. آنان به همان اندازه‌‌‏ای که در توان دارند می‌‌‏بخشند وخواسته‌‌‏ها و انتظارات مرد را برآورده می‌‌‏سازند، اما همسر نسبت به خواسته‌‌‏ها و انتظارات آنان بی‌‌‏اعتناست. این زنان پر از هیجانات منفی‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏اند، احساس ناکامی می‌‌‏کنند، خشمگین و نا‌‌‏شادند.

در رابطه زناشویی، مهمترین مسئله، رابطه زن و شوهر با یکدیگر است. اهمیت دادن به نیاز‌‌‏های عاطفی، روانی و جنسی همسرتان و تلاش برای خوشحال کردن او، به استحکام و ثبات روابط شما کمک می‌‌‏کند. توجه به نکات زیر به مردان کمک می‌‌‏کند که از همسران خود، زنانی شاد بسازند.

بیشتر زنان سرشار از احساسند و به عشق، نوازش و ملاطفت نیاز دارند. به همین جهت از نیازهای احساسی او غفلت نکنید. وی را از عشق خود مطمئن سازید. هرگز از گفتن جمله دوستت دارم به او غافل نشوید. با نگاه مثبت بیشتری به او بنگرید. جملات عاطفی و عاشقانه به او بگویید و رمانتیک باشید.

خود را غرق کار نکنید. هیچ گاه خود را آنقدر غرق کار و وقت گذراندن با دوستان و اطرافیانتان نکنید که از همسر خود غافل شوید. این کار باعث ایجاد سردی در روابط زناشویی می‌‌‏شود.

در طول مسیر زندگی، قدم‌‌‏هایتان را با او هماهنگ کنید تا بتوانید با هم حرکت کنید و به جلو پیش بروید. برای ایجاد این هماهنگی با او مشورت کنید. در تمام مسائلی که برای شما و همسرتان مهم است با او مشورت کنید. در این صورت او می‌‌‏فهمد که توسط شما دیده می‌‌‏شود و نظراتش مهم است.

زن وظیفه ندارد کارهایی از قبیل نظافت منزل و آشپزی را انجام دهد، ولی با این وجود بدون هیچ بهایی این امور را به انجام می‌‌‏رساند و امکانات آسایش شما را مهیا می‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏سازد. پس از او قدردانی کنید و به او احترام بگذارید.

هرگز صدای خود را بالا نبرید، داد نکشید، تحقیر نکنید  یا فیزیکی همسرتان را آزار ندهید. اجازه ندهید احساساتتان باعث بروز خشم شود. با مهربانی و نرم سخن گفتن در دل او نفوذ می‌‌‏کنید ولی با فریاد و توهین از چشم همسرتان می‌‌‏افتید.

یادتان باشد که خرج خانه برای خانه است نه همسرتان، پس او را مهم بدانید و از نظر مالی به او اهمیت بدهید.

مسلما هر کسی نقاط ضعف و مشکلاتی دارد. اگر در دیده مجنون نشینی / به غیر از خوبی لیلی نبینی. مهم این است که زن زندگیتان بداند که در نگاه شما او بهترین انتخاب بوده و خواهد بود.

فکر نکنید تعریف از همسرتان در خلوت  یا در جمع اشتباه است. تعریف و تمجید می‌‌‏تواند همسرتان را شاد کند، رضایت او را از کنار شما بودن بالا ببرد و کاری کند که حس اعتماد به نفسش بیشتر شده و طوری رفتار کند تا تعریف‌‌‏های شما اثبات شود.

حس امنیت و حمایت را در قلب او ایجاد کنید. یکی از بزرگترین عوامل خوشبختی در زندگی یک زن، مردی است که می‌‌‏تواند کارها را سروسامان دهد و حضورش به معنی آرامش است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *