آموزش انجام دکوپاژ مو در منزل


دکوپاژ عبارت است از پاک کردن و برداشتن رنگ از روی مو و این کار بیشتر روی موهایی که رنگ تیره، مانند سرخ یا قهوه ای دارند، انجام می شود. با انجام دکوپاژ، رنگ قبلی از روی مو برداشته شده و رنگ دلخواه فرد دوباره روی آن گذاشته می شود.

مواد دکوپاژ شامل حاوی ترکیباتی مانند پودر دکلره، اکسیدان شش درصد و شامپو است

از آن‌جا که به دلیل دکوپاژ، لایه‌های کوتیکول مو از هم باز می‌شوند، می‌توان رنگ جدید را بلافاصله بعد از اتمام دکوپاژ به مو زد. با این حال، این کار باید با احتیاط انجام شود زیرا دکوپاژ، رنگ اصلی مو را نیز از بین می‌برد (شبیه دکلره) و ممکن است رنگ جدید، حالت فانتزی پیدا کند. مثلا رنگ‌های تیره، پایه قرمز دارند و اگر رنگ موی طبیعی فرد، بلوند خاکستری باشد، بعد از دکوپاژ رنگ قهوه‌ای تبدیل به سبز می‌شود. بنابراین دوبار رنگ زدن مورد نیاز است، یکی برای از بین بردن رنگ اصلی و دیگری برای ایجاد رنگ مورد نظر.

فرمول دکوپاژ مو در منزل

1پیمانه پودر دکلره + 1 پیمانه نرم کننده + اکسیدان 6% روی موی نمدار میزنیم / ماساژ میدیم / 7 تا 10 دقیقه بمونه ، بعد با نرم کننده میشوریم و در انتها رنگ مورد نظر رو میذاریم.

متخصصان می گویند…

خانم ها بعد از هر مش و رنگ و دکوپاژی که روی موهای خود انجام می دهند، بهتر است به موها استراحت دهند و از رنگی استفاده کنند که با موهایشان سازگاری بیشتری دارد.

سوال کاربر

من موهامو دکوپاژ کردم و رنگ شماره 9/88 روی آن زدم الان خیلی زردی و نارنجی رنگ شده تورو خدا راهنمائیم کنید که چه کاری کنیم که اینقد زرد نباشد. ممنون میشم.

پاسخ کارشناس

ابتدا رنگ شماره 6 دودی را با اکسیدان شماره یک یا همان 6 درصد مخلوط کرده و به موهای خود بمالید و بعد از مکث 35 دقیقه ای موهای خود را بشویید، موهای خود را با نرم کننده تثبیت رنگ بدون استفاده از شامپو بشویید و بعد از سه روز بازهم با شامپوی تثبیت کننده رنگ موهای خود را بشویید، علت زردی و نارنجی شدن موهای شما به خاطر دکوپاژ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *