سریع به خواب رفتن: با این روش در کم تر از ۶۰ ثانیه به خواب بروید

سریع به خواب رفتن این روزها برای خیلی از ما به یک خواب یا رویا تبدیل شده است. آیا برای شما خیلی سخت است که شب­‌ها به راحتی به خواب بروید؟ بهتر است شما فن تنفس ۴-۷-۸ را امتحان کنید که ادعا می­‌کند به شما کمک می­‌کند در کمتر از  ۶۰ثانیه بخوابید. خیلی عالیه. این طور نیست؟

 

این روش ‌توسط دکتر اندرو ویل دانش آموخته­‌ی دانشگاه هاروارد ابداع شده است، و شامل تنظیم تنفس شما به شمارش­‌های مختلف ۴، ۷، ۸ است. جالب است که در این روش اکسیژن بهتر در ریه­‌ها پر می­‌شود و ذهن شما را آرام می‌­کند.

بعضی از مردم به‌­سختی می‌­خوابند. می­‌توانیم آن را ناشی از دیر  غذا خوردن در شب، قرار گرفتن در معرض صفحه نمایش کامپیوتر قبل از خواب و استرس بدانیم. تعطیل کردن مغزتان و استراحت دادن به آن در هنگام شب خیلی سخت است.

سوال این است. روش ۴، ۷ و۸ چیست؟

این روش توسط اندرو ویل، یک پزشک سلامتی دانش آموخته­‌ی دانشگاه هاروارد ابداع شد که مدیتیشن و علم تنفس می­‌خواند و درباره­‌ی این­که چگونه این روش برای مقابله با استرس استفاده می­‌شود، مطالعه می­‌کند. خیلی راحت و آسان است. شما از بینی­‌تان به مدت ۴ ثانیه نفس می‌­کشید و آن را ۷ ثانیه نگه می‌­دارید و از طریق دهان برای ۸ ثانیه خارج می­‌کنید. این روش ضربان قلب شما را کند می­‌کند و مواد شیمیایی در مغزمان را که شما را آرام می‌­کند، آزاد می­‌کند.

اگر شما هم مثل من مردد هستید، بهتر است آن را امتحان کنید. من آن را امتحان کردم و به من اعتماد کنید این کار جواب می­‌دهد. این روش معجزه می­کند. ‌قبل از این­که برای چهارمین بار تکرار کنم بیهوش شدم و این روش قصد داشت مرا به‌­راحتی در کمتر از یک دقیقه ضربه فنی کند.

این روش برای مقاصدی فراتراز به خواب رفتن فوق‌العاده است. لحظه‌­ای که ما دچار استرس می­شویم، سیستم اندورفین ما آدرنالین را از طریق غده‌­های آدرنال آزاد می­‌کند. این ضربان قلب شما را تند می­‌کند و باعث می­‌شود عصبی و ناخوش شوید. استرس باعث می­‌شود تند تند و بریده بریده نفس بکشید. اما با استفاده از این روش، اثرات طبیعی آدرنالین را خنثی می‌­کنید و بدن شما مجبور است ضربان قلب‌­تان را کاهش دهد. چاره‌­ای نیست. در ابتدا، شما ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید. بعد از مدتی، شما واقعاً حس می­‌کنید ضربان قلب­‌تان کاهش میابد و ذهن­‌تان شفاف می­‌شود.

منبع: فوربس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *