درمان جوش صورت با گیاهان دارویی مختلف

شاید شما هم از دسته افرادی باشید که مدتها با جوش صورت و بدن در گیر هستند. که گاهی با مصرف برخی مواد غذایی ، لوسیون ها و حتی مواد طبیعی بهتر و یا بدتر می شوند. راه های بسیاری برای درمان جوش صورت و این مشکل وجود دارد که باید ابتدا در رابطه با علل ایجاد کننده این مشکل آشنا شویم و سپس به سراغ درمان برویم.

جوش صورت یک مشکل پوستی است که در اثر تجمع چربی در بخش های مختلف بدن از جمله صورت , قفسه سینه, شانه, گردن و… به صورت جوش های سریاه , جوش سر سفید و… رخ می دهد.

وجود جوش در پیشانی مشکل گوارشی و مصرف فست فودها را نشان میدهد.

اگر قسمت وسط ابروها جوش میزند مشکل از کبد و مصرف غذاهای چرب است.

جوش و لک اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشانگر مشکل در کلیه است که با نوشیدن آب به اندازه کافی تا حدی برطرف می شود. درمان جوش صورت

روی گونه اگر بیشتر از هر جای دیگر پوست صورت جوش میزند دلیل مشکل سیستم تنفسی و آلرژی است که به حذف مصرف سیگار و رعایت کردن برنامه غذایی مناسب برای آلرژی برطرف می شوند.

– گیاه دارویی بابا آدم برای درمان جوش صورت

ریشه گیاه دارویی بابا آدم را جوشانده و مصرف کنید تا کبد شما را پاک کند و از بروز جوش تا حد بالایی جلوگیری کند.

– 200 گرم عناب را با 200 گرم زرشک کوهی ابتدا شسته ، کمی کوبانده وداخل ظرف پلاستیکی ریخته و حدود 2 لیتر آب به آن اضافه کنید (داخل یخچال نگهداری کنید)،پس از حدود 10 ساعت روزی 2 لیوان از آب آن را میل کنید.((کسانی که دارای فشار خون پایین هستند از این روش استفاده نکنند)).

– گل بابونه برای درمان جوش صورت

یکی از روش‌هایی که در درمان جوش صورت بسیار قوی عمل می‌کند، استفاده از بخور گیاهی گل بابونه است. برای تهیه این بخور تنها کافی است ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری گیاه خشک شده گل بابونه را درون ۲لیوان آب جوش ریخته و آن را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید سپس صورت خود را روی این بخار بگیرید. فقط مراقب باشید فاصله ایمن را حفظ کنید تا بخار به پوست صورت‌تان آسیب نرساند. بهترین حالت آن است که صورت‌تان را به مدت ۱۰ دقیقه با کمک بخور گل بابونه، بخور دهید و پس از آن صورت‌تان را بشویید. درمانگران طب سنتی معتقدند استفاده از گل‌های خیس خورده بابونه روی پوست به پاکسازی کمک می‌کند.

 

– سرگل بنفشه

سر بنفشه یکی از گیاهان دارویی با طبع سرد بوده و در درمان مشکلات کبدی و همچنین مشکلات پوستی دارای سابقه طولانی است .برای این منظور مقدار ۲ قاشق از سرگل بنفشه را هر شب با یک لیوان آب خیس کرده و روز بعد صاف کرده و میل نمایید همچنین توصیه می شود که تفاله باقی مانده را روی به صورت ماسک روی صورت قرار داده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

– گیاه شاه‌تره

گیاه دارویی شاه‌تره به دلیل خواص بی‌نظیری که در درمان جوش صورت و پیشگیری از بروز جوش صورت دارد همواره توسط درمانگران طب سنتی به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان جوش‌ها یا پیشگیری از بروز آنها در بدن توصیه می‌شده است.

– جوانه گندم برای درمان جوش صورت

جوانه گندم به صورت تازه و حتی خشک به دلیل فراوانی ویتامن های گروه ب و همچنین فیبر در درمان این مشکلات تاثیر بسیار داشته و توصیه می شود که تا پایان درمان از مصرف روزانه جوانه گندم و یا از خشک برای غذا و سالاد بهره ببرید همچنین می توان مقداری از پودر جوانه را به همراه  مقداری شیر کم چرب به صورت ماسک روی صورت قرار داده و قبل از خشک شدن ماسک پوست را شستشو کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *