خاصیت شگفت انگیز مصرف یک سیب در روز

خاصیت شگفت انگیز مصرف یک سیب در روز

سیب ها فوق العاده هستند. آنها قابل حمل و خوشمزه بوده و براساس تحقیقات، حاوی مقدار زیادی مواد مغذی می باشند که می توانند به شما کمک کنند اشتهایتان را کنترل کنید، از شر بیماری خلاص شوید و حتی عضله بسازید. فرقی نمی کند که یک عاشق سیب هستید یا فردی که برای افزایش میوه مصرفی اش به دلایل بیشتری نیاز دارد، در اینجا ۸ دلیل قدرتمند بیان می کنیم که چرا باید سیب (دومین میوه مورد علاقه آمریکایی ها) مصرف کنید.

۱- سیب به کنترل اشتها کمک می کند

سیب ها سرشار از فیبر غذایی هستند. یک وعده معمولی حاوی ۶ گرم فیبر (نزدیک به یک چهارم از مقدار فیبر مورد نیاز روزانه شما) می باشد. یک رژیم غذایی سرشار از فیبر، مزایای متعددی دارد. با توجه به مایوکلینیک، می تواند به طبیعی کردن حرکات روده، کاهش سطوح کلسترول، کنترل قند خون، حفظ سلامت روده و کمک به دستیابی به یک وزن سالم کمک کند. دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد می گوید که به نظر می رسد فیبر، خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و بیماری های قلب عروقی را کاهش می دهد.

یکی از جالب ترین اثرات فیبر این است که هضم را کند می سازد و به شما کمک می کند که بعد از غذا خوردن، به مدت بیشتری احساس سیری کنید. این مورد می تواند یک مزیت عالی برای افرادی باشد که می خواهند کالری شان را کاهش داده و وزن کم کنند. یا برای هر کسی که به دنبال یک میان وعده برای عصر است تا او را تا شام سیر نگه دارد.

۲- سیب خلق و خوی شما را بهبود می بخشد

در تحقیق سال ۲۰۱۳ با عنوان « خوردن تعداد زیادی سیب در روز، از افسردگی جلوگیری می کند. » محققان در دانشگاه اوتاگو در نیوزلند دریافتند که خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر، خلق و خو، شادی و انرژی افراد جوان را بهبود می بخشد.

از شرکت کنندگان این مطالعه (که سن متوسط آنها ۲۰ سال بود) خواسته شد احساساتشان را ارزیابی کرده و آنها را هر شب به مدت ۲۱ روز متوالی در یک دفتر خاطرات وارد کنند. همچنین از آنها سوالات خاصی در مورد مواد غذایی که در آن روز خورده بودند، پرسیده شد. محققان دریافتند در روزهایی که شرکت کنندگان سبزیجات و میوه های بیشتری خورده بودند، به طور قابل توجهی احساس بهتری داشتند. نویسنده ارشد این مطالعه، دکتر تاملین کانر گفت: در روزهایی که این افراد میوه ها و سبزیجات بیشتری خورده بودند، گزارش دادند که احساس آرام تر، شادتر و پرانرژی تری نسبت به زمان های معمول دیگر داشتند.

۳- سیب کلسترول بدن شما را کاهش می دهند

مطالعه سال ۲۰۱۲ از دانشگاه ایالتی اوهایو دریافت که خوردن یک سیب در روز به مدت ۴ هفته، سطوح LDL اکسید شده شرکت کنندگان (لیپوپروتئین کم چگال) را به طور قابل توجهی کاهش داد. LDL اکسید شده یک نوع کلسترول است که به احتمال بیشتری نسبت به LDL اکسید نشده، التهاب را افزایش می دهد. رابرت دی سیلوسترو، محقق ارشد این مطالعه می گوید: هنگامی که LDL اکسید می شود، به فرمی تبدیل می شود که باعث آترواسکلروز یا سخت شدن شریان ها می گردد. عروق سخت شده می توانند منجر به انواع مشکلات از جمله لخته شدن خون، حمله قلبی و سکته مغزی شوند.

شرکت کنندگان در این مطالعه، بزرگسالان سالم غیرسیگاری بین سنین ۴۰ و ۶۰ بودند و سابقه کمتر از ۲ بار سیب خوردن در یک ماه را داشتند. آنها با خوردن یک سیب در هر روز توانستند LDL اکسید شده شان را فقط در ۴ هفته به طور متوسط ۴۰ درصد کاهش دهند.

۴- سیب می تواند به ساخت عضله و جلوگیری از چاقی کمک کند

مطالعه سال ۲۰۱۲ در دانشگاه ایووا روی حیوانات دریافت که یک ماده طبیعی در پوست سیب به نام اسید اورسولیک ممکن است به پیشگیری از چاقی کمک کند. این مطالعه، گروهی از موش ها را به مدت چندین هفته یک رژیم غذایی با چربی بالا خورده بودند، مورد بررسی قرار داد. نصف موش ها با غذای پرچربی شان اسید اورسولیک دریافت کردند، در حالی که نصف دیگر نه. موش هایی که رژیم غذایی شان حاوی اسید اورسولیک بود، افزایش بیشتری در عضله اسکلتی و چربی قهوه ای.

هر دو می توانند کالری سوزی را افزایش دهند. موش هایی که اسید اورسولیک مصرف کرده بودند، نسبت به موش هایی که اسید اورسولیک مصرف نکرده بودند، در واقع غذای بیشتری خوردند و هر چند سطح فعالیت یکسانی داشتند، اما افزایش وزن کمتری پیدا کردند. آنها همچنین با خطر کمتری برای ابتلا به چاقی، پیش دیابت و بیماری کبد چرب مواجه بودند. نویسنده این مطالعه می گوید: مطالعه ما نشان می دهد که اسید اورسولیک، عضله اسکلتی و چربی قهوه ای را که منجر به افزایش کالری سوزی می شوند، افزایش می دهد که به نوبه خود، از چاقی ناشی از رژیم غذایی، پیش دیابت و بیماری کبد چرب جلوگیری می کند.

۵- سیب به جلوگیری از سرطان کمک می کند

بر اساس گزارش موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان، فیبر غذایی موجود در سیب خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش ۱۸ درصد از ویتامین C، مورد نیاز روزانه شما را فراهم می کند و خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش می دهد. به گفته این موسسه، میوه ها به طور کلی خطرابتلا به سرطان ریه، معده، دهان، حلق، حنجره و سرطان مری را کاهش می دهند.

۶- سیب حافظه شما را بهتر می کند

سیب و آب سیب می توانند به شما کمک کنند که با بالا رفتن سن تان، همچنان هوشیار و فعال بمانید. مطالعه ۲۰۰۶ در دانشگاه ماساچوست روی حیوانات دریافت که مصرف آب سیب، سطوح استیل کولین مغز را افزایش می دهد. استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی ضروری است. انتقال دهنده های عصبی، مواد شیمیایی هستند که توسط سلول های عصبی برای انتقال پیام به سلول های عصبی دیگر منتشر می شوند. دانشگاه ماساچوست اعلام کرد: چنین ارتباطی بین سلول های عصبی برای سلامت مطلوب نه تنها در مغز بلکه در سراسر بدن حیاتی است.

هنگامی که موش هایی که به طور خاص پرورش داده شده بودند تا دچار علائم شبیه آلزایمر شوند، با یک رژیم غذایی تغذیه شدند که به آن محصولات سیب اضافه شده بود، در تست های مربوط به حافظه به طور قابل توجهی بهتر از موش هایی ظاهر شدند که چنین رژیم غذایی مصرف نکرده بودند. همچنین مشخص شد که تولید استیل کولین در آنها افزایش یافته است. مطالعه سال ۲۰۰۴ روی حیوانات در دانشگاه کرنل دریافت که آنتی اکسیدان کورستین به جلوگیری از استرس اکسیداتیو که به بافت های مغز صدمه می زند و با اختلالات عصبی مرتبط است، کمک می کند. همچنین به نظر می رسد که سیب (خصوصا پوست سیب) حاوی کورستین هستند.

رئیس این مطالعه، دکتر لی گفت: سیب های تازه با توجه به اندازه سهم، دارای بالاترین سطوح کورستین در مقایسه با سایر میوه ها و سبزیجات می باشند و شاید جزء بهترین انتخاب های غذایی برای مبارزه با آلزایمر باشند.

۷- سیب می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند

کورستین، آنتی اکسیدان موجود در سیب که به محافظت از مغز کمک می کند، ممکن است قادر به تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز باشد. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، کورستین ویژگی های ضد آلرژی قابل توجهی در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است. کورستین در لوله های آزمایش، مانع آزاد شدن هیستامین ها (مواد شیمیایی که باعث واکنش های آلرژیک می شوند) توسط سلول های ایمنی می شود. بر این اساس محققان فکر می کنند که کورستین ممکن است به کاهش علائم آلرژی ها از جمله آبریزش بینی، آبریزش چشم، کهیر و تورم لب و صورت کمک کند.

۸- سیب انرژی شما را افزایش می دهد

سیب، یک منبع عالی از کربوهیدرات های ساده هستند که می توانند به سرعت به انرژی تبدیل شوند. بنابراین سیب ها، یک انتخاب عالی برای میان وعده عصر یا قبل از تمرین هستند. این میوه سرشار از فیبر است که کمک می کند احساس سیری به شما دست دهد، اما آنقدر معده تان را پر نمی کند که دیگر نتوانید کاری انجام دهید. این دقیقا همان چیزی است که شما هنگامی که در رفت و آمد هستید، از یک میان وعده می خواهید. سیب ها را با یک منبع چربی سالم، مانند: کره بادام زمینی یا پسته ترکیب کنید تا یک میان وعده پرانرژی داشته باشید که شما را به مدت طولانی، قوی نگه خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *