اغفال سه دختر جوان توسط مرد شیاد

مردی که با راه‌اندازی سایت همسریابی، سه دختر دم‌بخت را اغفال و از آنان کلاهبرداری کرده است، از سوی کارآگاهان پلیس فتای استان فارس به دام افتاد.

1114

دختری جوان به نام مریم چندی قبل به دادسرای شیراز رفت و از مردی ناشناس به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. او گفت: «من مدرک کارشناسی دارم و یک روز در اینترنت با سایتی آشنا شدم که ویژه همسریابی بود. موضوع به نظرم جالب آمد و در آن ثبت نام و مشخصات مرد مورد نظرم را درج کردم. چند روز بعد مردی برایم پیغام فرستاد که همه آن خصوصیات را دارد و از من خوشش آمده و می خواهد با هم بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم ازدواج کنیم.»

مریم یادآور شد: «آن مرد که خودش را کیانوش و شغلش را آزاد معرفی کرده بود، بسیار مودب و باوقار به نظر می رسید و به این ترتیب ارتباط ما شروع شد. من بدون هیچ دلیلی به او اعتماد کردم و درباره صحت ادعاهایش تحقیقی انجام ندادم.

فکر می کردم ما بزودی با هم ازدواج خواهیم کرد. بنابراین دلیلی نمی دیدم به او شک کنم و به همین سبب وقتی از من خواست به دلیل مشکلی مبلغی پول به وی پرداخت کنم، بدون هیچ مخالفتی مبلغ موردنظر را به وی پرداخت کردم.

رابطه من و کیانوش ادامه داشت تا این که او به بهانه ای دیگر کارت عابربانکم را گرفت و در چند مرحله از حسابم پول برداشت کرد. باز هم به نظرم مشکلی نبود؛ زیرا من باور کرده بودم بزودی زندگی مشترکم را با کیانوش آغاز خواهم کرد، اما رفتارهای او بعد از مدتی تغییر کرد. او دیگر همان جوان موقر سابق نبود. هر چه از او دلیل این تغییر را می پرسیدم، جواب مشخصی نمی داد و بالاخره هم فراری شد.

بعد از آن بود که متوجه شدم تمام این ماجرا یک نقشه بوده و کیانوش قصد داشته پول هایم را تصاحب کند. بعد از این که از این موضوع مطمئن شدم، تصمیم گرفتم از او شکایت کنم تا به سزای اعمالش برسد.»

کارآگاهان بعد از اطلاع از وقوع این جرم، تحقیقات خود را آغاز و سعی کردند با ردیابی سایت اینترنتی به هویت فرد کلاهبردار دست پیدا کنند. در حالی که تحقیقات تخصصی ادامه داشت، دو دختر دیگر نیز به پلیس فتا مراجعه و اظهارات مشابهی را مطرح کردند.

گفته های آنها نشان می داد هر سه دختر فریب یک نفر را خورده اند و این شخص برای اغفال طعمه هایش، از نام و مشخصات جعلی استفاده کرده است. این دختران نیز گفتند درباره صحت ادعای مردی که خودش را به عنوان خواستگار جا زده، هیچ تحقیقی نکرده و بدون هیچ دلیلی به حرف های او اعتماد کرده بودند.

ردیابی پلیس بعد از مدتی به نتیجه رسید و متهم که نام اصلی اش مهران است، شناسایی و بازداشت شد. او در بازجویی مقدماتی ادعا کرد هیچ ارتباطی با سایت همسریابی ندارد و از هیچ دختری کلاهبرداری نکرده، اما با بررسی رایانه او، مدارک غیرقابل انکاری به دست آمد.

سرانجام مهران جرمش را گردن گرفت. او در اعترافاتش گفت: «بیکار بودم و دنبال راهی بودم تا بدون زحمت به پول زیادی دست پیدا کنم. بعد از مدتی فکر کردن بالاخره به ذهنم رسید سایت همسریابی راه بیندازم و دختران را فریب بدهم. بعد از افتتاح سایت چند دختر در آن ثبت نام و مشخصات همسر ایده آل خود را اعلام کردند.

من هم از فرصت استفاده کردم و با بیان این که تمام آن ویژگی ها را دارم، اعتمادشان را جلب و به بهانه های مختلف از آنان مبالغی کلاهبرداری کردم. خیال می کردم این دخترها از ترس آبروی خود شکایت نخواهند کرد. از طرفی فکر می کردم چون خودم را با مشخصات جعلی معرفی کرده ام و اصل کار از طریق فضای مجازی انجام شده هیچ سرنخی از خودم به جا نگذاشته ام، اما با این حال دستگیر شدم.»

متهم اعتراف کرد اگر بازداشت نمی شد، به فریب دختران دم بخت ادامه می داد تا بتواند پول بیشتری به جیب بزند. بنا به این گزارش، مهران در بازداشت به سر می برد و تحقیقات قضایی از او در جریان است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *