۸ کاری که برای رژیم لاغری سریع باید انجام داد ولی نسبت به آن بی تفاوت هستید

شاید شما هم این مطلب را شنیده باشید که رژیم لاغری سریع باعث ایجاد آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن می‌شود. علت آن نیز کاملا مشخص است عدم تامین منابع غذایی و ویتامین‌ها باعث بروز این مشکلات می‌شود. اما آیا راهی وجود دارد که بدون گرسنگی لاغر شویم؟ رژیم لاغری سریع را در مگ یاد بخوانید.

۱- مواد غذایی متنوع را در برنامه غذایی خود جای دهید

یکی از اشکالاتی که بسیاری از افراد معمولا مرتکب می‌شوند این است که معمولا از یک یا چند نوع ماده غذایی به صورت متناوب استفاده می‌کنند؛ حال آنکه بهتر است از دایره وسیع‌تری از مواد غذایی استفاده کنید و اصطلاحا غذای تکراری نخورید تا طیف وسیعتری از مواد غذایی به بدن خود منتقل کنید.

۲- حبوبات را در رژیم غذایی خود جای دهید

تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که در رژیم غذایی خود از حبوبات بیشتر استفاده کرده‌اند، اندام متناسب تری دارند. اگر به دنبال رژیم لاغری سریع هستید پیشنهاد ما به شما این است که لوبیا چیتی و عدس را حتما در وعده‌های غذایی خود میل کنید.

۳- شب‌ها زودتر به رختخواب بروید

اگر به فکر کاهش وزن و کم کردن چربی دور کمر و پهلوها هستید، تاثیر خواب مناسب و کافی را دست کم نگیرید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور متوسط ۶ تا ۸ ساعت می‌خوابند پس از گذشت ۱۴ روز حدود ۳ کیلوگرم از وزن خود را از دست می‌دهند، پس به موقع خوابیدن را فراموش نکنید.

۴- نوشیدن آب نقش مهمی در رژیم لاغری سریع دارد

همه ما خیلی خوب می‌دانیم که قسمت اعظم بدن ما را مایعات از جمله آب تشکیل داده است. نوشیدن آب باعث می‌شود حجم قابل توجهی از معدن اشغال شده و احساس بی میلی کاذب به شما می‌دهد و مانع از پر خوری خواهد شد. پژوهشگران اعتقاد دارند هر فرد به ازای هر ۲۲ کیلوگرم وزن خود باید ۱ لیتر آب در طی روز بنوشد، این به این معنی است که یک فرد ۸۰ کیلویی باید حداقل ۳٫۵ لیتر آب در یک روز میل کند.

۵- تمرینات هوازی و ایروبیک کلید لاغری است

انجام فعالیت‌های ورزشی مانند دویدن و ایروبیک باعث کاهش سریع وزن و تناسب اندام خواهد شد. اگر قصد دارید سریع لاغر شوید کافیست روزانه ۲۰ دقیقه فعالیت شدید که زیر نظر پزشک و مربی‌تان است، انجام دهید تا اثر لاغری را در اندام خود مشاهده کنید.

۶- شیرینی و شکلات را دور بریزید

شیرینی و شکلات، کلوچه و آب‌نبات نمونه‌هایی از غذاهایی هستند که باید مصرف‌شان را متوقف کنید (اگر بدانید رژیم لاغری با حذف شیرینی چه تاثیری بر سلامت بدن و تناسب اندام دارد، همین امروز مصرف آن خوراکی‌ها را متوقف می‌کنید). توجه داشته باشید که وقتی، مصرف قندهای ساده را متوقف کنید، ظرف مدت یک یا دو هفته از روند کاهش وزن‌تان متعجب خواهید شد.

۷- پروتئین و چربی سالم را در برنامه غذایی خود قرار دهید

مصرف تخم مرغ، سالاد اسفناج، روغن زیتون و مرغ و ماهی باعث تامین غذای مورد نیاز ماهیچه‌ها شده و با ایجاد سوخت و ساز بیشتر در عضلات روند رژیم لاغری سریع را سریعتر خواهد کرد.

۸- معجزه خوردن آجیل را فراموش نکنید

خوردن آجیل به خصوص آجیل خام کمک قابل توجهی در آب کردن چربی شکم و پهلو کرده و همچنین به علت غنی بود از مواد معدنی باعث بهبود سلول‌های آسیب دیده و ضعیف خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *