۵ دلیل عصبانیت و پرخاشگری بین همسران

در برخی موارد با مشکلات روبه رو می‌شویم در منزل که علت اصلی انها موارد دیگری می باشد امروز به این موضوع که علت عصبانیت همسر از کجا منشا میگیرد.

گاهی اوقات ناخودآگاه بدون اینکه خودتان تشخیص دهید رفتارهای خصومت آمیزی از خودتان نشان می دهید و در این میان کسی که مجبور میشود رفتارهای تهاجمی شما را تحمل کند همسرتان هست.

از جمله مواردی که باعث ایجاد چنین رفتارهایی در رابطه میشود موارد زیر می‌باشد.

۵ دلیل عصبانیت و پرخاشگری بین همسران

تعریف‌های مصنوعی می‌کنید

تعریف کردن‌های مصنوعی مانند : «وای ممنون که آشپزخونه رو تمیز کردی» به نظر مفید می آید اما در واقع با این جمله به کنایه به او میگویید که آدم نامرتب و بی‌انظباطی هست. بیایید به جای بهرهگیری از جملات کنایه آمیز حرف دلتان را بزنید. مثلا بگویید: میشه لطفا در تمیز کردن آشپزخونه به من کمک کنی؟

در جستجوی تلافی هستید

هفته پیش قرار بود مهمانی بروید اما همسرتان دیر از سر کار آمده هست. درست هست که آن لحظه به او گفته‌اید اشکال ندارد و یا مهم نیست اما این دلخوری را تا فرصت بعدی در دلتان نگه می‌دارید تا بتوانید اینکار وی را تلافی کرده و دلیلی برای سرزنش کردن او داشته باشید. برترین کار این هست که درمورد این موضوع صحبت کنید و ناراحتی خود را ابراز کنید. آن گونه مشکل پیش آمده را همان لحظه حل می کنید.

 

علیرغم میل‌تان بله می‌گویید

روراست باشید و اگر تمایل به انجام دادن کاری ندارید دلیلش را توضیح دهید. هیچوقت به خاطر اجتناب از بحث خودتان را مجبور به انجام دادن کاری که دوست ندارید نکنید.

کارها را به تعویق می‌اندازید

گاهی اوقات بنابر دلایلی وانمود می کنید کاری که همسرتان از شما خواسته را فراموش کرده اید یا اینکه مدام آن را به تعویق می‌اندازید. در این شرایط علت این رفتارتان را پیدا کنید یا به جای این دست و آن دست کردن مستقیما به او نه بگویید.

سکوت میی‌کنید

ترجیح می دهید به جای جنگیدن همۀ چیز را در دلتان نگه دارید و سکوت کنید. اگر می خواهید رابطه مفید و سالمی داشته باشید به جای اینکه همۀ وقت اخمو و عبوس باشید هر چیزی که باعث نارحتی‌تان شده هست را بازگو کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *