فالون دافا، تمرینی معجزه‌‏آسا برای سلامتی جسم و ذهن

فالون دافا یا فالون گونگ یک تمرین معنوی باستانی پیشرفته بر اساس اصول حقیقت، نیک‌خواهی و بردباری است که در سال ۱۹۹۲ توسط آقای « لی هُنگجی » در کشور چین به عموم مردم معرفی شد. این تمرین به دلیل تأثیرات شگفت‌انگیزی که بر سلامتی جسم و ذهن و همچنین بهبود استانداردهای اخلاقی افراد گذاشت، به سرعت در سراسر جهان منتشر شد و از زمان برگزاری اولین سمینار در سال ۱۹۹۲ تا سال ۱۹۹۹، تعداد تمرین‌کنندگان فالون گونگ به ۱۰۰ میلیون نفر رسید.  این روش شامل پنج تمرین ساده و نیز اصول و آموزه‌های آن می‌شود.

فلسفه فالون دافا یا فالون گونگ

تمرین فالون دافا را به‌طور خلاصه می‌توان اینگونه بیان کرد :

تلاش برای شناخت بیشتر خود، رها شدن از وابستگی‌ها و پیاده کردن اصول جهانی « حقیقت، نیک‌خواهی و بردباری » در زندگی شخصی است. انجام پنج تمرین ساده این روش در کنار مطالعه آموزه‌های آن، به سلامتی و رشد معنوی فرد کمک می‌کند.

فالون دافا به ما می‌آموزد که چگونه در هماهنگی بیشتری با جهان و مردم اطراف‌مان باشیم و این شامل روند مداومی از خودآزمایی است. هر زمان با تضادها یا اختلافات مواجه می‌شویم، یاد می‌گیریم تا به جای اینکه دیگران را سرزنش کرده یا احساس رنجش کنیم، برای یافتن علت مشکل،  درون خود را جستجو کنیم. روندی از تشخیص دادن و پیدا کردن ریشه مشکلات در درون خودمان و سپس رها کردن وابستگی‌های مضر.

فالون دافا و تاثیرات آن بر سلامتی

پکن با کسب رتبه دهمین کلان شهر آلوده جهان، شهری نیست که بتوان گفت مردمش از وضعیت سلامتی خوبی برخوردارند. اما نتایج یک بررسی که در سال ۱۹۹۸ در میان ۱۲۷۳۱ تمرین کننده فالون دافا در این شهر انجام شد، نشان داد که تعداد زیادی از ساکنین پکن، با تمرین فالون دافا از وضعیت سلامت بهتری برخوردار شده‌اند. دو نمودار بالا تصویری اجمالی از این یافته‌های شگفت‌انگیز را ارائه می‌دهد.

مطالعات انجام شده در خارج از چین شامل مقاله‌ای تحقیقاتی در دانشگاه انجمن سرطان‌شناسی بالینی آمریکا (ASCO) است که در یکی از مجلات پزشکی با این عنوان منتشر شد : « مطالعه تجربی گروهی، درباره بیمارانی که از طریق تمرین فالون گونگ از سرطان پیشرفته نجات یافتند. » نتایج این مطالعه تجربی نشان داد که بیماری سرطان پیشرفته در ۹۷ درصد از شرکت‌کنندگان در یک گروه نمونه متشکل از ۱۴۷ بیمار، به‌طور کامل درمان شد. یکی از عوامل مؤثر در ارتباط با نجات بیمار، مدت زمانی بود که او فالون گونگ را تمرین کرده بود.

شکنجه و آزار رساندن به تمرین کنندگان

فالون گونگ در سال ۱۹۹۲ عمومی شد و به دلیل اثرات معجزه‌آسای آن بر سلامتی جسم و ذهن و همچنین بهبود اخلاقیات، طولی نکشید که در سراسر چین گسترش پیدا کرد. نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر آن را تا سال ۱۹۹۹ تمرین می‎کردند. تعداد اعضای حزب کمونیست چین (ح.ک.چ)، در آن زمان ۶۵ میلیون نفر بود و تعداد تمرین‌کنندگان فالون گونگ فراتر از آن رفت. به همین دلیل جیانگ زمین، رئیس سابق حزب کمونیست چین (ح.ک.چ)، از حسادت و ترس از دست دادن کنترل بر مردم، و ازآنجاکه این روش معنوی را تهدیدی برای ماهیت الحادی حزب درنظر گرفت، در اقدامی برای ریشه‌کن کردن این روش، آزار و شکنجه فالون گونگ را در۲۰ ژوئیه ۱۹۹۹ آغاز کرد.

از آن زمان، میلیون‌ها نفر از تمرین‌کنندگان ربوده، زندانی یا شکنجه شدند، از محل کار یا تحصیل‌شان اخراج شده یا بی‌خانمان شدند، تنها به این دلیل که فالون گونگ را تمرین‌کردند.

به ازای هر درخواست برای عضو پیوندی در چین، یک قتل صورت می‌گیرد

از سال ۲۰۰۳، چین شاهد رشد سریعی در تعداد عمل‌های پیوند عضو بوده که سبب شده زمان انتظار برای فراهم شدن عضو به‌شدت کوتاه شود. گزارش‌ها درباره اردوگاه‌های سری، عمومی شده‌اند و عوامل بین‌المللی درباره تجارت پیوند عضو تحقیقاتی کرده‌اند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که هزاران تمرین‌کننده فالون گونگ که به‌خاطر باورشان به‌طور غیرقانونی دستگیر شده و در زندان‌ها و اردوگاه‌های بازآموزی حبس شده بودند، بخاطر اعضای بدن خود به قتل رسیده‌اند.

ده‌ها هزار نفر از تمرین‌کنندگان فالون دافا، با سفارش مشتریان پیوند عضو، برای اعضای بدن‌شان کشته شده‌اند. قلب، ریه، کبد، کلیه و حتی قرنیه آنها از بدن‌شان خارج شده و با سود گزافی به بیماران نیازمند عضو پیوندی فروخته شده‌اند. بیمارانی که بسیاری از آنها از خارج از چین بوده و از این جنایت بی‌اطلاع بوده‌اند.

تمرینات حرکتی فالون دافا

فالون دافا شامل پنج تمرین بسیار ساده و راحت است. ۴ تمرین اول آن به صورت ایستاده و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود، تمرین شماره پنج یک تمرین مدیتیشن نشسته است که آرامش زیادی را به همراه می آورد.

ازآنجاکه تمرین‌ها آسان و کوتاه هستند، برای زندگی امروزه ما بسیار خوب هستند. افرادی که در سراسر جهان فالون دافا را تمرین می‌کنند، از وضعیت سلامتی بسیار خوبی بهره‌مند هستند؛ حتی افرادی که درگذشته دچار بیماری‌های مختلف، ازجمله بیماری‌های لاعلاج بوده‌اند، بعد از شروع تمرینات بیماری آن‌ها به میزان بسیار زیادی بهبود یافته است.

تجربیات تمرین کنندگان فالون دافا

در اینجا تعدادی از تجربیات تمرین کنندگان فالون دافا یا فالون گونگ را از زبان خودشان می‌شنویم.

* « بیش از یک‌سال است که تمرین فالون دافا را شروع کرده‌ام. فرزندانم، خانواده‌ام و همکارانم با دیدن تغییرات عظیم و معجزه‌آسا در من، بسیار خوشحال و متعجب شده‌اند. تحول درونی‌ام حتی چشمگیرتر و بسیار بیشتر از تغییرات جسمی‌ام بوده است. مطالعه کتاب جوآن فالون نگرشم به زندگی و چالش‌های آن را به شدت تغییر داده است. دافا صلح و آرامش درونی به من عطا کرده است که می‌توانم زندگی حقیقتاً پر معنایی داشته باشم. »

* خانمی مبتلا به سرطان سینه تحت عمل جراحی و چهار جلسه شیمی درمانی قرار گرفت. با پیشرفت مجدد بیماری‌اش سرانجام به توصیه مادرش کتاب جوآن فالون را مطالعه می‌کند و سرطان و سایر بیماری‌های مزمنش از بین می‌رود. او اظهار داشت : « تغییر مثبت دیگر، تغییر نگرشم به زندگی بود. با مطالعه کتاب‌های فالون دافا، احساس آرامش و سبکی می‌کردم. »

یادگیری فالون دافا

جامع‌ترین منبع آموزش این روش کتاب جوآن فالون نوشته آقای لی هنگجی است که به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی ترجمه شده است. کتاب فالون گونگ نیز ضمن معرفی فالون دافا، به آموزش پنج تمرین این روش می‌پردازد و اصول آن را شرح می‌دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *