رازهایی که فقط آرایشگران میدانند

۱

یکی از مشکلات خانم ها در رنگ کردن مو این است که موها به صورت یک نواخت رنگ نمی شوند. مهم ترین علت این مشکل این است که انتهای مو به مدت زیادی رشد کرده است و در اثر رنگ های متنوع روی آن و گرمای سشوار در طی زمان خشک و مرده شده است. لذا رنگ موهای نزدیک ریشه با رنگ موهای ساقه متفاوت می شود. برای سالم ماندن موها، به خصوص موهای رنگ شده، بهتر است نوک موها را قیچی کنید. کوتاه نکردن به موقع مو باعث خراب شدن مو و رنگ مو و ایجاد مو خوره می شود. بهترین زمان برای کوتاه کردن مو هر هفته است. نوک موها را به قدر بسیار کمی هر هفته کوتاه کنید تا هم سالم تر بمانند و هم در موقع رنگ کردن رنگ مو به خوبی در مو نفوذ کند.

۲

برای اینکه چشمهایتان حالت بادامی تری پیدا کند، باید در گوشه های خارجی چشم از سایه ی تیره تری نسبت به گوشه های داخلی استفاده کنید.

۳

برای پنهان کردن پف زیر چشم هرگز از کانسیلر روشن استفاده نکنید، زیرا باعث برجسته تر شدن آنها می شود. کانسیلری را انتخاب کنید که از رنگ پوست شما تیره تر است.

۴

رژ گونه را آخر از همه روی گونه بزنید. بدین ترتیب در انتخاب رنگ آن با سایه ی چشم و رژ هماهنگ تر عمل می کنید و در عین حال پودر های ریخته شده روی گونه در اثر زدن سایه نیز محو می شود.

۵

بیش از حد روی پوستتان پودر و کرم نزنید. این کار باعث می شود که پوستتان حالت اسفنجی پیدا کند و منافذی روی پودر به وجود بیاید. تنها یک لایه ی مساوی از پودر روی پوست کافی است. اگر آرایشتان نیاز به تجدید دارد، بهتر است به جای اینکه پودر را روی پودر قبلی بزنید با دستمال مرطوب سریعا کرم یا پودر قبلی را پاک کنید و پودر جدید را روی آن اعمال کنید.

۶

برای اینکه چشمانتان درشت تر به نظر برسد، روی استخوان ابرو یک سایه ی هایلایتر بزنید. در عین حال می توانید در گوشه ی داخلی چشم از سایه ی طلایی محو شده استفاده کنید. این کار باعث درخشندگی و برجستگی چشم می شود.

۷

به طور کلی پنکک ها برای پوست بهتر از کرم پودر هستند. اگر برای آرایش از کرم پودر استفاده می کنید، احتمالا متوجه برق زدن پوستتان شده اید. این برق زدن صورت شما را مصنوعی می کند. در صورتی که از کرم برای پایه ی پوست استفاده می کنید، روی آن حتما یک لایه ی نازک پنکک بزنید تا جلو براق شدن پوست را بگیرد.

۸

اگر منافذ پوست شما باز است، احتمالا پس از کرم زدن یا استفاده از پنکک احساس خوبی ندارید و پوست یک دست نیست. برای بسته شدن منافذ از یک تکه یخ قبل از زدن کرم استفاده کنید. سرمای یخ باعث بسته شدن منافذ پوست می شود.

۹

برای چشم های سبز، سایه ی برنزی و طلایی بهترین گزینه است تا چشم آنها درخشش بیشتری پیدا کند. سایه ی مناسب برای چشم های آبی، نارنجی، مسی و طلایی است.

۱۰

برای چاق نشان دادن صورت، رنگ کرم پودر باید دو درجه از پوست روشن تر باشد. کرم پودر تیره باعث مسن تر نشان دادن صورت و لاغرتر دیده شدن آن می شود. ابروها باید پهن، کشیده و صاف باشد. ابروهای قوس دار به صورت های لاغر نمی آید. خط چشم نباید رو به بالا باشد.

۱۱

برای درشت تر دیده شدن چشم های ریز، اول روی همه ی مژه ها ریمل ضخیم کننده بزنید. سپس یک ریمل بلندکننده ی مژه بردارید و آن را فقط در مژه های وسط پلک چشم بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *