در دوران بارداری چه چیزهایی نخوریم؟ پنیر، ماهی، آب میوه

پنیر خامه ای نخورید

از مقداری پنیر پارمیجانو ( پنیر ایتالیایی ) رنده شده در پاستای خود لذت ببرید اما از پنیر های خامه ای صرف نظر کنید. پنیر خامه ای تولید شده با شیر پاستوریزه نشده، می توانند باکتری های لیستریا که می توانند خطرناک یا حتی تهدیدکننده زندگی شما و کودک تان باشند را در برداشته باشند. بهتر است از پنیر بری، پنیر کامامبر، پنیر فتا، پنیر رگه آبی، پنیر کوئسو بلانکو و کوئسو فرسکو و پنیر پانل اجتناب کنید – مگر اینکه برچسب پاستوریزه بر روی آن وجود داشته باشد.

گوشتی که به اندازه کافی پخته نشده است، نخورید!

حالا زمان سفارش استیک ها و همبرگر هایی است که همگی به طور کامل پخته شده اند. گوشت خام یا کامل پخته نشده می تواند پناه گاهی برای انگل توکسوپلاسما گوندی و یا باکتری های دیگر باشد. هنگام غذا خوردن، اطمینان حاصل کنید گوشت شما داغ و کاملاً پخته شده باشد. در خانه، درجه حرارت گوشت باید حداقل ۱۴۵ درجه فارنهایت ، برای گوشت چرخ کرده همانند همبرگر ۱۶۰ و برای سینه مرغ ۱۶۵ درجه فارنهایت باشد.

از آبمیوه های تازه بر حذر باشید!

آب میوه های موجود در رستوران ها و آبمیوه فروشی های سطح شهر ممکن است برای محافظت از شما در برابر باکتری های نظیر سالمونلا و اشریشیا کُلی ، پاستوریزه نباشند. برخی مارکت ها نیز آب میوه های پاستوریزه نشده سرد را در فریزرها به فروش می رسانند – برچسب های هشدار را بررسی کنید. زنان باردار باید و باید آبمیوه های پاستوریزه را میل کنند. آب میوه های بطری و شیشه ای موجودر سوپر مارکتها نیز برای شما امن است.

تیرامیسو خانگی

بسیاری از دسرهای خانگی از جمله موس، مرنگ ( نوعی کیک میوه دار ) و تیرامیسو حاوی تخم مرغ خام هستند. برخی سوپر مارکت ها تخم مرغ پاستوریزه می فروشند که برای خام خوردن مشکلی ندارند و می توانند به شکل خام هم مصرف شوند. اطمینان حاصل کنید برچسب روی تخم مرغ عبارت ” پاستوریزه ” را نوشته باشد.

ماهی با جیوه

ماهی برای شما و نوزاد شما مناسب است اما به شرطی که انتخاب های تان هوشمندانه باشد. اره ماهی، کاشی ماهی، شاه ماهی خال خالی و کوسه ماهی حاوی مقادیر بالایی متیل جیوه است. این فلز می تواند برای نوزاد شما مضر باشد. شما می توانید با خیال راحت تا ۱۲ اونس غذای دریایی در هفته نوش جان کنید ؛ پس ماهی هایی را انتخاب کنید که مقادیر کمی جیوه دارند : گربه ماهی، ماهی سالمون ( آزاد )، ماهی کاد و کنسرو تن ماهی.

اگر ماهی تن باله دراز را دوست دارید، مصرف خود را به ۶ اونس در هفته محدود کنید. قبل از مصرف روغن ماهی یا هر نوع مکمل دیگری در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید.

سوسیس و کالباس

برخلاف بسیاری از میکروب های دیگر در غذا، لیستریا می تواند در دمای داخل یخچال شما رشد کند. به همین دلیل، در دوران بارداری باید از خوردن سوسیس ، کالباس و هات داگ خودداری کنید اما اگر همچنان اصرار به خوردن این غذاها دارید و یا هوس کردید، می توانید آنها را گرم کنید و بلافاصله مصرف کنید.

میوه / سبزیجات شسته نشده

حالا زمان مصرف میوه ها و سبزیجات است ؛ فقط اطمینان حاصل کنید آنها را کاملاً با آب شستشو کرده باشید. انگلی به نام توکسوپلاسما گوندی که در بالا هم معرفی شد، می تواند برای نوزاد شما بسیار خطرساز باشد. از صابون برای شستشو این محصولات استفاده نکنید ؛ در عوض، سطح رویه سبزیجات و میوه ها را با یک برس سبزی کوچک پاک کنید. هر ناحیه کبودی و کوفتگی را برش دهید چرا که ممکن است این باکتری را در خود جای داده باشد. برای اجتناب از باکتری لیستریا، میوه طالبی را قبل از برش با برس مالش دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *