تایید حضور جیمی فاکس در پروژه بازسازی فیلم Spawn

 

جیمی فاکس (Jamie Foxx) درحال‌حاضر به طور رسمی برای نقش‌آفرینی در بازسازی فیلم Spawn (اسپاون) که تاد مک‌فارلین (Todd McFarlane) برای کمپانی Blumhouse Productions نویسندگی و کارگردانی می‌کند، در‌ نظر گرفته شده است. اسپاون یک شخصیت خیالی ضدقهرمان در کتاب‌های کامیک است که برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ توسط مک‌فارلین خلق شد و در ده سال گذشته او همواره تمایل خود را به بازنویسی سینمایی این شخصیت ابراز داشته است. این تمایل درنهایت در سال گذشته با اعلام سرمایه‌گذاری کمپانی Blumhouse Productions بر روی این پروژه، جامه عمل به خود پوشید. کمپانی Blumhouse Productions سرمایه‌گذار فیلم‌های کم هزینه اما پر طرفدار ترسناکی چون Split (شکافته)، Get Out (برو بیرون) و فرانچایزهای Insidious (توطئه‌آمیز) و The Purge (پاکسازی) بوده است. با اینفو همراه باشید.

پیش از این گزارش شده بود که مک‌فارلین پیشنهاد بازی در نقش اسپاون را به فاکس داده بود اما روشن نبود که آیا این بازیگر برنده اسکار برای بازی در نقش ابرقهرمانی تاریک که سابقه حضور بر پرده نقره‌ای را هم دارد، علاقه‌مند است یا خیر. به‌هرحال اکنون این قرارداد بسته شده است: فاکس به دنیای فیلم‌های کتاب‌های کامیک بازگشته است تا با همکاری مک‌فارلین و کمپانی Blumhouse Productions، بار دیگر به شخصیت اسپاون جان ببخشند. فاکس پیش از این نیز در سال ۲۰۱۴ با بازی در فیلم The Amazing Spider-Man 2 (مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲) در نقش الکترو (Electro)، تجربه ایفای نقش یکی از شخصیت‌های کتاب‌های کامیک را کسب کرده بود.

همچنین پایگاه خبری Deadline (ددلاین) نیز حضور فاکس را در این پروژه با گرفتن تایید از خود او و مک‌فارلین، گزارش کرده است. جیسون بلوم (Jason Blum) مدیر کل کمپانی Blumhouse Productions نیز طی بیانیه‌ای حضور فاکس را در پروژه بازسازی فیلم Spawn (اسپاون) تایید و خاطرنشان کرده است:

ما هیجان‌زده هستیم که جیمی فاکس قرار است در پروژه بازسازی فیلم Spawn (اسپاون) حضور داشته باشد. او یک بازیگر باورنکردنی و طرفدار بزرگ شخصیت اسپاون است که مک‌فارلین آن را خلق کرده است. البته با توجه به عمق استعداد جیمی و مک‌فارلین به عنوان افرادی که قرار است به اسپاون زندگی ببخشند، ما نمی‌توانیم بیش از این برای این فیلم هیجان‌زده باشیم؛ چرا که خیالمان از موفقیت آن راحت است.

نسخه اولیه فیلم Spawn (اسپاون) که در سال ۱۹۹۷ ساخته شد، توسط منتقدان به تمسخر گرفته شد. این فیلم داستان آل سیمونز یکی از اعضای سازمان اطلاعات سیا را روایت می‌کند که توسط یکی از همکاران خود به قتل می‌رسد. سیمونز در جهنم با شیطان در ازای گرفتن روحش، معامله‌ای انجام می‌دهد؛ سیمونز قبول می‌کند تبدیل به پیاده‌نظام جهنم شود و به شیطان خدمت کند، اگر او برای آخرین بار اجازه دیدن همسرش و همچنین انتقام از کسانی که او را به قتل رسانده‌اند را به سیمونز بدهد. مک‌فارلین در بخشی از بیانیه خود گفته است که در بازسازی فیلم Spawn (اسپاون) قرار نیست که یک ابرقهرمان ظالم را ببینید؛ هرچند ممکن است در دنباله‌های آینده آن – البته اگر وجود داشته باشند – ابرقهرمانی تیره و تار را ببینید. او همچنین اضافه کرده است:

اگر می‌خواهید موجودی چندش‌آور و قدرتمند را در جایی ببینید، آن جا چه جهنمی خواهد بود؟ من نمی‌خواهم توضیح دهم که اسپاون چه کاری را چگونه انجام خواهد داد؛ او فقط می‌خواهد این کار را انجام دهد. اگر بخواهیم یک سه‌گانه بسازیم، پیش‌فرض‌های آن را انجام خواهیم داد اما این کار در این پروژه در پیش گرفته نشده است. این فیلم فقط می‌خواهد ببیند شما آن را دوست دارید؟ و اگر دوست داشتید آنگاه شما را برای همراه شدن طولانی مدت با فرانچایز Spawn (اسپاون) خبر خواهم کرد!

بازسازی فیلم Spawn (اسپاون) یک فیلم هیجان‌انگیز/ترسناک خارق‌العاده خواهد بود که همان‌طور که مک‌فارلین در مصاحبه با Deadline عنوان کرد، قرار نیست تمام آن از زبان شخصیت اسپاون باشد. این فیلم همچون سایر فیلم‌های کمپانی Blumhouse Productions فیلمی با بودجه کم خواهد بود؛ با این حال امیدواریم که این فیلم نسبت به نسخه اولیه‌اش که جلوه‌های ویژه‌ی پیش‌پا‌ افتاده‌ای داشت، بهتر باشد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این فیلم می‌تواند در دوران فیلم‌های ابرقهرمانی مدرن امروزی که سبک‌ها و لحن‌های متفاوتی دارند، حرفی برای گفتن داشته باشد و آیا مک‌فارلین به اندازه‌ای که ادعا می‌کند، می‌تواند در عمل نیز موفق باشد!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *