۷ تاثیر شگفت انگیز انجام کارهای خوب

0007613796

۷ تاثیر شگفت انگیز انجام کارهای خوب

تابحال بعد از انجام یک کار خوب و داوطلبانه احساس آسودگی کرده اید؟ آخرین باری که به کسی کمک کردید چه حسی داشتید؟ تحقیقات علمی ثابت کرده است که انجام کارهای خوب واقعا در بهتر شدن حال ما تاثیر دارد. در ادامه ۷نمونه از این تاثیرات مثبت را میبینیم:

کم شدن استرس

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ درمورد رابطه­ ی بین کارهای داوطلبانه و فشار خون انجام شد، مشخص شد که که افراد بالای ۵۰سال که هفته ­ای چهار ساعت کار داوطلبانه انجام میدهند، در چهار سال بعد حدود ۴۰درصد کمتر از دیگر افراد، فشار خون بالا میگیرند. علاوه براین، بخشنده بودن طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، انجام کارهای داوطلبانه میتواند کورتیزول خونتان را پایین بیاورد.

افزایش امید به زندگی

محققان دانشگاه Buffalo رابطه­ای بین بخشنده بودن و خطر مرگ زودهنگام پیدا کرده اند. نتیجه­ ی این تحقیق نشان میدهد افرادی که بیشتر به دوستان و اعضای خانواده شان کمک کرده اند، کمتر اتفاقات استرس­ آور تجربه کرده اند و درنهایت دیرتر میمیرند.

داشتن احساس بهتر

معمولا بعد از انجام کارهای خوب احساس گرمی و شور میکنیم. وقتی کار خوبی برای دیگران انجام میدهید، مغزتان اندورفین ترشح میکند و احساس شادی و رضایت بهتان میدهد.

شادتر بودن در محل کار

براساس تحقیقی از دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، افراد نوعدوست در محل کارشان راضی ترند و کمتر از کارشان بیرون میایند. نتیجه­ ی کلی این تحقیق اینست که افرادی که سرکارشان به بقیه کمک میکنند، شادتر هستند.

افزایش سلامت روانی

مجله­ ی سلامت عمومی MBC در مروری بر بیش از ۴۰تحقیق، نتیجه گرفت که کار داوطلبانه برای سلامت مغز بسیار مفید است. این نتیجه گیری نشان میدهد که علاوه بر رضایت از زندگی و شادی، کارهای خوب باعث کاهش افسردگی میشود.

شادتر بودن

طبق تحقیق پروفسوری از دانشگاه کالیفرنیا که درمورد شاید بیش از ۲۰سال مطالعه داشته است، رفتارهای مثبت هفته ای یکبار به شادی می انجامد. کسانی که کارهای خوب انجام میدهند، شادترند.

انگیزه برای انجام کارهای خوب بیشتر

یک تحقیق منتشر شده در سال ۲۰۱۲ نشان داد که فکر کردن راجع به کارهای خوبی که برای دیگران انجام داده اید، باعث میشود بخواهید بیشتر کمک کنید. درواقع انگیزه ی بیشتری میگیرید که باز هم کارهای خوبتان را تکرار کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *