۱۰ کاری که باعث تغییر همیشگی در زندگی تان می شود

۱۰ کاری که باعث تغییر همیشگی در زندگی تان می شود

تغییر زندگی می‌تواند در نتیجه‌ی یک بحران، یک انتخاب یا به صورت خیلی اتفاقی برای ما رخ دهد. در هر صورت، همه ما با موقعیتی مواجه می‌شویم که مجبوریم انتخاب کنیم باید تغییر کنیم یا نه و درواقع این تغییر زندگی را بپذیریم یا با آن مقابله کنیم.

تنها چیز ثابت زندگی ما، تغییر است. نمی‌توانیم از آن اجتناب کنیم و هر چقدر بیشتر در مقابلش مقاومت کنیم زندگی مان سخت تر می‌شود. تغییر ما را محاصره کرده است و چشمگیرترین تأثیر را در زندگی مان دارد. تغییر، بعضی جاهای زندگی به سراغتان می‌آید. راهی برای اجتناب از آن نیست، پیدایتان می‌کند، به چالش‌تان می‌کشد، و مجبورتان می‌کند درباره ی شیوه‌ی زندگی‌تان تجدید نظر کنید. در ادامه ۱۰ کار که باعث تغییر زندگی تان برای همیشه می‌شود آمده است:

۱- مقصود زندگی را بیابید

زمان بیشتری را صرف کنید تا بیابید چه چیزی در زندگی تان مهم است و چرا مهم است. می‌خواهید به چه چیزی در زندگی تان برسید؟ رویاهایتان چیست؟ چه چیزی خوشحال تان می‌کند؟ مقصودتان در زندگی به شما هدف می‌دهد و مسیر زندگی تان را مشخص می‌کند. بدون مقصود، باقی زندگی تان را بی‌مسیر، بی‌تمرکز، و بی‌هدف و سرگردان می‌گذرانید.

۲- برای تغییر زندگی رویاپردازی کنید

وقتی بچه بودیم همیشه داشتیم رویابافی می‌کردیم. مادر رویاپردازی و تصور اینکه در بزرگسالی مان چه می‌شویم، ماهر بودیم. ما باور داشتیم که هرچیزی امکان‌پذیر است. هرچقدر بزرگ تر شدیم، توانایی رویاپردازی مان را از دست دادیم. رویاهایمان پنهان شدند و کم کم احساس کردیم رسیدن به رویاهایمان دیگر ناممکن است.

۳- برای رسیدن به رویاهایتان، هدف گذاری کنید

وقتی می‌دانید چه چیزی در زندگی تان مهم است و رویای زندگی تان چیست، باید کاری کنید و برای بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت تان هدف‌گذاری کنید. اقداماتی که در راستای اهداف تان انجام می‌دهید، کاری می‌کند به رویاهایتان برسید.
به یاد داشته باشید که ممکن است اهداف تان تغییر کنند. همیشه در هدفگذاری و رسیدن به اهداف تان انعطاف پذیر باشید چون همه چیز زندگی تغییر می‌کند و اهداف تان باید نمودی از همین تغییرات باشد.

۴- برای تغییر زندگی از افسوس هایتان بگذرید

افسوس‌ها فقط کاری می‌کنند که از زندگی جا بمانید. افسوس‌ها مربوط به رخدادهای گذشته هستند و اگر شما همه ی وقت تان را به فکر کردن درباره ی گذشته بگذرانید، حال و آینده تان را از دست می‌دهید. شما نمی‌توانید چیزی را تغییر دهید که در گذشته انجام داده یا نداده‌اید، پس رهایش کنید. تنها چیزی که اکنون بر رویش کنترل دارید این انتخاب است که چگونه حال و آینده تان را زندگی کنید.

۵- چند کار واقعا ترسناک را انتخاب کنید که انجام دهید و بعد انجام شان دهید

تمامش به شما بستگی دارد که انتخاب کنید از منطقه ی امن تان خارج شوید. سخنرانی برای عموم یکی از وحشتناک‌ترین کارها برای بیشتر آدم هاست. نخستین سخنرانی خود من، افتضاح بود، زانوهایم می‌لرزید، تمام بدنم عرق می‌کرد و نمی‌توانستم جلوی لرزیدنم را بگیرم. اما انجامش دادم و احساس به پایان رساندن این سخنرانی عالی بود، هرچند خود سخنرانی افتضاح بود. تصمیم گرفتم که همین کار را ادامه دهم و حالا از طریق سخنرانی هایم امرار معاش می‌کنم. هنوز هم وقتی قرار است سخنرانی داشته باشم کمی عصبی و دستپاچه هستم، ولی این دستپاچگی از روی هیجان است و عاشقش هستم.

فهرستی از کارهایی تهیه کنید که دوست دارید انجام شان دهید ولی از انجام شان می‌ترسید. برنامه‌ای بریزید و بر اسا آن پیش بروید. هرگز از انجام کارهای ترسناک دست برندارید چون اگر انجام شان دهید از زندگی تان خشنود می‌شوید و ادامه راه برایتان راحت می‌شود.

۶- زندگی متعادلی داشته باشید

سلامتی ما همیشه یک جور نمی‌ماند. سن مان که بالاتر می‌رود، حالات جسمانی، احساسی، و روحی مان تغییر می‌کند. کاری که از دست ما بر می‌آید این است که خوراک خوبی برای ذهن و جسم مان فراهم کنیم. یک زندگی متعادل و سالم، انعطاف ما را در مقابل تغییرات جسمانی بدن مان بالا می‌برد. ورزش، بهترین راهی است که می‌توان با آن نگرش مثبت و خوش بینانه‌ای به زندگی داشت.

۷- برای تغییر زندگی با ترس هایتان مواجه شوید

آسان است که ترس هایمان را نادیده بگیریم و امیدوار باشیم دست از سرمان بردارند. متاسفانه، این طوری هیچ کاری پیش نمی‌رود. اگر می‌خواهید زندگی تان را تغییر دهید، یاد بگیرید بر ترس هایتان غلبه کنید تا دیگر نتوانند کنترل تان کنند. ترس‌های ما فکرهای ذهنمی مان هستند که واقعیت ندارند اما به مرور زمان باورمان می‌شود که حقیقت دارند. این ترس‌های زندگی مان هستند که ما را از رسیدن به کمال در زندگی باز می‌دارند. باید بدانیم که وقتی احساس نارضایتی، ناخشنودی و ناراحتی داریم، ترس هایمان کنترل زندگی مان را به‌دست می‌گیرند.

۸- برای تغییر زندگی خودتان را بپذیرید

تنها کسی که می‌تواند در زندگی تان تغییری ایجاد کند، خودتان هستید! و برای ایجاد این تغییر باید خودتان را دوست داشته باشید. حتما زمان هایی در زندگی تان بوده است که از جانب دیگران طرد شده‌اید یا کسانی بوده‌اند که آنقدرها دوست تان نداشته‌اند. پذیرش اینکه چه کسی هستید و دوست داشتن خودتان به حرکتهای رو به جلو در زندگی تان کمک می‌کند. اینکه همیشه خودتان را سرکوب کنید و آرزو کنید کاش بهتر بودید فقط شما را به سمت زندگی بدون شادی و رضایت سوق می‌دهد.

۹- در لحظه زندگی کنید

همه ی ما دوست داریم فکر کنیم مرغ همسایه غاز است. ولی اگر بتوانیم به حیاط همسایه برویم، می‌بینیم که این طور‌ها هم نیست. انگیزه ی تغییر در زندگی مان از میل مان به خوشحالی می‌آید. اغلب، آن قدر گرفتار تمرکز بر به‌دست آوردن شادی‌های آتی هستیم که لذت بردن از زندگی در لحظه را از دست می‌دهیم. تمایل ما به شاد بودن، میلی برای آینده است نه برای حال. آنقدر با مشکلا و نارضایتی‌های حاضرمان گرفتار هستیم که زیبای گرانبهای لحظه‌ها را از دست می‌دهیم.

۱۰- برای تغییر زندگی لذت یادگیری را تجربه کنید

هربار که چیز تازه‌ای یاد می‌گیرید، دانش بیشتری به‌دست می‌آورید و با دانش بیشتر اعتماد به نفس تان هم بیشتر می‌شود. یادگیری کمک می‌کند، در مواجهه با شرایط جدید، سازگار تر و انعطاف پذیر تر باشیم. یادگیری، تشویق مان می‌کند در فکر کردن خلاق تر و نوآورتر باشیم و با ناشناخته‌ها راحت تر برخورد کنیم.

کتاب خواندن، راه فوق العاده ی برای یادگیری است. هرگز از خواندن و جست‌وجوی دانش بیشتر دست برندارید. یادگیری به زندگی مان معنا می‌بخشد و این چیزی است که زندگی مان را ارزشمند می‌کند. شما حق انتخاب دارید که چطور می‌خواهید زندگی تان را تغییر دهید. انجام این ۱۰ کار، بدون هیچ شکی زندگی تان را برای همیشه تغییر می‌دهند. پس منتظر چه هستید؟ بروید و همین حالا این ۱۰ کار را انجام دهید

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *