کتاب شگفت‌‌‌‌‏آوری که سبب شد بسیاری از مردم دخانیات را ترک کنند

همه می‌دانیم که سیگارکشیدن برای سلامتی‌ مضر است. بسیاری از سیگاری‌ها بارها و بارها در ترک آن ناموفق بوده‌اند. حتی « مارک تواین » نویسنده آمریکایی در این باره گفته : « ترک ‌کردن سیگار آسان است. تا حالا هزار بار آن را ترک کرده‌ام. »ترک کردن سیگار به‌ دلیل این‌که اعتیادی قوی است، کاری دشوار است و برای فردی سیگاری ترک کردن سیگار تقریبا شبیه شکنجه به نظر می‌‌‌‌‏رسد. شخص ممکن است بتواند برای چند روز یا حتی چند هفته سراغ آن نرود، اما احتمال آن زیاد است که به‌ علت میل شدید به آن، سرانجام تسلیم شود.اما هنوز امید وجود دارد. صد‌ها نفر پس‌‌‌‌‏از یادگیری روش تزکیه باستانی و تمرین مدیتیشن « فالون‌گونگ » یا « فالون دافا »، به راحتی، بدون دردسر و کاملا بدون هزینه سیگارکشیدن را ترک کرده‌‌‌‏اند. در اینجا به ذکر چند نمونه از آن می‌‌‌‌‏پردازیم :

۱. گوشه‌‌‌‌‏ای از زندگی یک درام نواز که شب‌ها الکل می‌نوشید و روزها سیگار و مواد مخدر می‌کشید

« استرلینگ کمپبل » درام نواز آمریکایی در حالی که معتاد به الکل، سیگار‌ و دیگر عادت‌های بد بود در بدترین وضعیت زندگی‌‌‌‌‏اش قرار داشت.

 

کمپبل درباره گذشته‌‌‌‏اش گفت : « وضعیتم طوری بود که شب‌ها را با ‌نوشیدن الکل سپری می‌کردم و روزها را با کشیدن سیگار می‌‌‌‌‏گذراندم. مواد مخدر دیگری نیز مصرف می‌کردم که نمی‌خواهم به آنها اشاره کنم. »

پس از این‌که او درامر « دیوید بویی » ستاره مشهور راک شد، مردم سه کلمه چینی روی طبل‌هایش دیدند و درباره معنی آن‌ها کنجکاوی می‌‌‌‌‏کردند. ماجرای این سه کلمه چینی چه بود؟

کمپبل چند سال پیش، هنگامی که از پارکی در نیویورک می‌گذشت، گروهی از افراد را دید که در حال انجام تمریناتی آرام و ملایم بودند. علاقه‌مند شد که بیشتر‌ درباره آن بداند، به این ترتیب به جمع آن‌ها پیوست. همان موقع یکی از تمرین‌کنندگان، کتاب « جوآن فالون » نوشته  آقای « لی‌هنگجی » بنیانگذار فالون‌گونگ را به وی داد.

درست مانند بسیاری از تمرین‌کنندگان فالون‌گونگ، زندگی کمپبل بعد از شروع این تمرین به طرز چشمگیری تغییر کرد و عادت‌های بدش به راحتی ناپدید شدند.

او به اپک تایمز گفت : « همیشه سعی می‌کردم آن‌ها را کنار بگذارم ولی موفق نمی‌شدم. دو هفته بعد از شروع تمرین فالون‌گونگ، متوجه شدم که دیگر میلی به مصرف سیگار، الکل و دیگر مواد بد ندارم. »

کمپبل پس از خواندن این کتاب توانست همه اعتیاد‌های خود از جمله سیگار‌کشیدن را ترک کند و به همین دلیل همواره سپاسگزار آقای لی‌هنگجی است. او سه کلمه چینی که به معنی « حقیقت، نیک‌خواهی، بردباری » و سه اصل فالون‌گونگ هستند را بر روی طبل‌‌‌‌‏هایش چسبانده تا تماشاچیان آنها را ببینند.

« دیوید بویی » از تلاش‌های « استرلینگ کمپبل » برای جلب توجه جامعه جهانی به آزار و شکنجه فالون‌گونگ در چین بسیار حمایت کرد. سازمان غیرانتفاعی موسوم به « دوستان فالون‌گونگ » مستقر در آمریکا نیز اعلام کرد که همواره سپاسگزار حمایت‌های بی‌دریغ بووی خواهد بود. متاسفانه بویی در ژانویه ۲۰۱۶ درگذشت.

در حال حاضر کتاب « جوآن فالون » به بیش از سی زبان ترجمه شده و مردم بیش از یکصد کشور جهان آن را می‌‌‌‌‏خوانند.

۲. فالون‌گونگ کمکم کرد بعد از ۵۳ سال سیگار را ترک کنم

تصویر : پاتریک (سمت چپ) به لطف تمرین فالون‌گونگ توانست پس از ۵۳ سال سیگار را ترک کند.

پاتریک حدود سه سال پیش، ابتدا کتاب « جوآن فالون » کتاب اصلی روش فالون‌گونگ را در کتابخانه‌‌‌‌‏ای خواند. سپس شروع به خواندن دیگر مطالب مربوط به فالون‌گونگ کرد.

او در این باره گفت : « هنگامی که به خانه رسیدم، شروع به خواندن کتاب و انجام تمرینات کردم. مدت کوتاهی پس از آن سیگار و الکل را کنار گذاشتم. ذهنم باز شد و شیوه‌ای که امور را اداره می‌کردم تغییر کرد. احساس آرامش بیشتری داشتم و کمتر جر ‌و‌ بحث و شکایت می‌کردم. »

۳. این تمرین هیچ گونه هزینه‌ای در بر ندارد

« آرجام‌ » جوانی که زمانی آرزو داشت یک راهب شود، هنگامی که در برلین بود تصادفی گروهی از افراد که مدیتیشن انجام می‌‌‌‌‏دادند را دید. بلافاصله تصمیم گرفت به آن‌ها ملحق شود.

آرجام‌ علاوه بر خواندن « جوآن فالون » سری هم به وب‌سایت‌های فالون‌گونگ زد. همچنین دیگر کتاب‌های نوشته شده توسط آقای لی‌هنگجی را خواند و متوجه شد که بدون ورود به معبد یا صومعه می‌تواند خودش را تزکیه کند.

او درباره این روش گفت : « این روش برای من بسیار جذاب است. احساس می‌کنم که این همان چیزی است که همیشه به دنبالش بودم. معلم به طور واضح همه چیز را توضیح داده‌اند. از کتاب‌های معلم فهمیدم که می‌توانیم در این محیط پیچیده تزکیه کنیم. این بهترین روش ممکن است. اگر با فالون‌گونگ آشنا نمی‌شدم، شاید الان در معبد ‌‌‌‌‏بودم. »

ویژگی‌‌‌‏های خوب فالون‌گونگ، آرجام‌ را متقاعد کرد تا آن را تمرین کند .« صالح و راستین بودن فالون‌گونگ من را جذب کرد. این تمرین هیچ پولی از شما نمی‌خواهد. امروزه هیچ ‌چیزی رایگان نیست، اما فالون‌گونگ به طور رایگان آموزش داده می‌‌‌‌‏شود. این‌که آن‌را بپذیرید یا نه به خودتان بستگی دارد. تصمیم گرفتم آن را بپذیرم و از آن بسیار بهره‌مند شدم. »

آرجام ‌بعد از این‌که تمرین فالون‌گونگ را شروع کرد، توانست برخی از عادت‌های بدش را کنار بگذارد. به طور مثال، تا قبل از این‌که خواندن  کتاب « جوآن فالون » را شروع کند، هنوز سیگار می‌کشید و قادر به ترک‌ آن نشده بود. اما همان‌طور که به خواندن ادامه ‌می‌‌‌‏داد، این جمله را در کتاب دید : « اگر واقعا بخواهید تزکیه کنید، شدیدا توصیه می‌کنم که از همین امروز سیگار‌کشیدن را ترک کنید و تضمین می‌کنم که بتوانید این کار را انجام دهید. »

آرجام در این باره گفت : « یک روز ناگهان تحولی رخ داد و فهمیدم و احساس می‌کردم انگار قوی‌تر شده‌ام، بعد سیگارکشیدن را متوقف کردم. مادرم گفت که از زمانی که تزکیه را شروع کرده‌ام فرد متفاوتی شده‌ام. »

۴. پیشرفت چشمگیر این مرد دوستانش را بسیار تحت‌تاثیر قرار داد، طوری که آن‌ها هم تمرین‌ را شروع کردند

تصویر : آقای هوانگ دنگبائو، راننده کامیونت، که چندین بار از خطر نجات یافت.

شغل آقای هوانگ دنگبائو رانندگی کامیون بود. برای این ‌که مجبور بود مدت زمان‌ طولانی هشیار بماند، به سیگار‌کشیدن و جویدن دانه فوفل(نوعی دانه آسیایی) روی آورد و خیلی زود به آنها معتاد شد. سلامتش رو به وخامت گذاشت و متوجه شد که غیرممکن است بتواند عادت‌های بدش را ترک کند. بعد از این‌که تمرین فالون‌دافا را شروع کرد فهمید که ترک این عادت‌های بد چندان سخت نیست. پس از پیشرفت چشمگیر او بسیاری از دوستانش تحت‌تاثیر قرار گرفتند، طوری که آنها نیز تمرین‌کننده فالون‌دافا شدند.

آقای هوانگ همچنین احساس می‌کند که از او محافظت می‌‌‌‌‏شود. یک بار، هنگام رانندگی با کامیون، با یک اتوبوس توریستی تصادف کرد. تصادف باعث شد که جلوی کامیونش کاملا له شود، فرمان ماشین روی پاهایش بشکند و بدنش داخل صندلی راننده گیر کند. پلیس و امدادگران از این که او هیچ‌گونه آسیبی ندیده بود متعجب شده بودند.

۵. اعتیاد شدید آقای تسای به سیگار ناپدید شد

آقای تسای هرگز فراموش نخواهد کرد که چگونه توانست سیگار را ترک کند.

او می‌‌‌‌‏گوید : « این اتفاق مدت زمانی کوتاه پس از شرکت در کلاس‌های نه روزه فالون‌گونگ افتاد. در پانزدهم آگوست یکی از همکارانم سیگاری به من تعارف کرد. گیج شده بودم. فکر کردم که چه احتیاجی به سیگار‌کشیدن دارم؟ بعد یادم آمد ده روز است که سیگاری نکشیده‌ام و کاملا فراموش کرده بودم که بکشم. طوری که انگار هیچ‌وقت سیگار  نکشیده‌ام. » اعتیاد او به سیگار کاملا ناپدید شده بود.

بسیاری از مردم فکر می‌‌‌‌‏کنند مدیتیشن چیزی است که در سنین پیری، یعنی زمانی که فرد وقت بیشتری برای استراحت دارد انجام ‌می‌‌‌‌‏شود؛ اما در واقع افرادی از همه سنین، از جمله بسیاری از کودکان، نوجوانان و جوانان هستند که  فالون‌دافا را به‌ علت مزایای فوق‌العاده‌اش برای سلامتی تمرین می‌‌‌‌‏کنند.

البته روش‌های بسیاری برای کمک به ترک سیگار مانند رفتار‌درمانی‌، درمان با نیکوتین‌، درمان دارویی‌ و روش به یک‌‌‏باره کنار گذاشتن وجود دارد. بعضی از روش‌ها بر روی برخی افراد موثر هستند، اما ممکن است برای دیگران بی‌تاثیر باشند و تقریبا همه آن‌ها هزینه‌هایی در بر دارند.

تمرین فالون‌گونگ یا فالون دافا کاملا رایگان است و همان‌طور که مثال‌های ذکر شده و دیگر نمونه‌‌‌‌‏ها نشان می‌‌‌‌‏دهند، این تمرین در کمک به بازیابی سلامتی‌ افرادی که دچار اعتیاد و دیگر مشکلات سلامتی بوده‌‌‌‌‏اند، موفق و تاثیرگذار بوده است. بد نیست شما هم آن را امتحان کنید !

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *