چگونه پاهای خود را لاغر کنیم

 

اگر تمایل دارید پاهای خود را لاغر‌تر و استخوانی‌تر کنید، با رعایت نکات و انجام کارهایی میتوانید به هدف خود برسید. البته باید توجه کنید که امکان اینکه فقط از وزن پاهای شما کم شود، ولی بقیه‌ی جاهای بدن شما ثابت بماند وجود ندارد، زیرا با رعایت نکات زیر، تا حدودی همه جای بدن شما تحت تاثیر قرار میگرید.

متد اول: انجام ورزش‌های و حرکات ساده بدون نیاز به وسیله خاص

قدم بزنید

در حالی که یک کفش مناسب ورزشی یا پیاده‌روی به پا کرده‌اید، روزی حدود ۱۰۰۰۰ قدم بردارید. میتوانید با نصب یک برنامه‌ی قدم‌شمار روی گوشی خود، تعداد قدم‌های خود را بشمارید.

بدوید

دویدن نسبت به قدم زدن کالری بیشتری میسوزاند و به شما کمک میکند زودتر به هدف خود برسید. سعی کنید هفته‌ای ۳ بار این کار را انجام دهید.

توجه کنید که بهترین مسیر برای دویدن، زمین‌های صاف و هموار است، نه زمینهای دارای شیب.

دوچرخه‌سواری کنید

دوچرخه‌سواری به میزان خیلی زیادی کالری میسوزاند، ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساعت به ازای هر ساعت! پس اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که با دویدن ارتباط برقرار نمیکنید، میتوانید دوچرخه‌سواری کنید.

وزش زمینیِ ساده انجام دهید

به پشت روی زمین دراز بکشید و دست و پاهای خود را روی زمین قرار دهید. حالا کم‌کم زانوی خود را بالا بیاوردید و برای یک لحظه نگه دارید، سپس به آرامی آن را به جای خود برگردانید. این کار را یکی در میان، با هر دو پای خود انجام دهید. سعی کنید در هر بار تمرین، این حرکت را حدود ۶۰ بار تکرار کنید.

پای خود را بچرخانید

به بقل روی زمین بخوابید و دستتان را زیر سرتان قرار دهید. حالا پایتان را مثل شکل، به بالا بیاورید و سعی کنید که با آن، یک دایره فرضی در هوا رسم کنید. حدود ۶۰ دایره‌ی فرضی کافی است. این کار را با پای دیگر نیز انجام دهید.

متد دوم: انجام حرکات ورزش در باشکاه یا محیط ورزشی

به شنا بروید

سعی کنید در ساعاتی که استخر زیاد شلوغ نیست، به استخر بروید. سعی کنید در طول زمانی که در استخر هستید، چندین دور شنا کنید، نه اینکه در آب ثاتب باستید! هقته‌ای یک دوبار استخر رفتن با این شرایط، میتواند کمک بزرگی کند.

با توپ ورزش کنید

روز زمین دراز بکشید، سپس پاهایتان را روی توپ قرار دهید. اکنون سعی کنید در این حالت، کمی کمر خود را بالا بیاورید. با این‌کارف توپ نیز کمی حرکت خواهد کرد، شما نیز باید سعی کنید تعادل خود و توپ را حفظ کنید.

از دوچرخه ثابت استفاده کنید

سعی کنید از دستگاه‌های شبیه به دوچرخه ثابت(که به وفور در پارک‌ها کارگذاشته شده است) استفاده کنید. البته بهتر است که این دستگاه‌ها در شرایطی باشند که شیب نداشته باشند.

مند سوم: سعی کنید رژیم غذایی سالمی داشته باشید

پروتئین مصرف کنید

مصرف پروتئین باعث سلامتی ماهیچه‌ها و عضلات میشود. سعی کنید در برنامه غذایی خود ماهی و مرغ را داشته باشید.

میوه و سبزی مصرف کنید

حتما سعی کنید در وعده‌های غذایی خود در روز، از سبزیجات استفاده کنید و در طول روز، میوه هر زیاد مصرف کنید. میوه‌ها وسبزیجات به دلیل داشتن فیبر میتوانند باعث کاهش چربی در بدن شما شوند.

آب بنوشید

توصیه میشود روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. آب علاوه بر اینکه موارد مضر را از بدن شما خرج میکند، باعث میشود پوست شما صاف و شفاف بماند.

چیزهای چرب و شیرین نخورید

چیزهای شیرین مثل کاکائو، شکلات و کیک، به دلیل وجود کالری زیاد باعث مشوند چربی در بدن شما بیشتر شود و روند لاغر کردن پاها را با مشکل مواجه میکنند.

از نمک زیاد دوری کنید

از خوردن تنقلاتی که نمک زیادی دارند، مثل چیپس، پفک و… تا جایی که میتوانید خودداری کنید.

نکات مهم دیگر

انتظار معجزه نداشته باشید

انتظار نداشته باشید که پس از چند روز یا یک هفته، به سرعت نتیچه کار برای شما نمایان شود. این کار نیازمند تمرین و مماسرت است.

به خودتان گرسنگی تحمیل نکنید

اگر سعی کنید خود را گرسنه نگه دارید، باعث میشود بدن شما به جای چربی، عضلات و بافت‌ها را بسوزاند! این کار نه تنها فایده‌ای نخواهد داشت، بلکه بسیار مضر هم خواهد بود. بلکه باید سعی کنید خود را با غذاهای سالم مثل میوه‌ها و سبزیجات و میان‌وعده‌های سالم، خود را سیر نگه دارید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *