چگونه مچ دست خود را قوی‌تر و بزرگ‌تر کنیم

امکان اینکه بتوانید استخوان‌های مچ دست خود را بزرگ‌تر کنید وجود ندارد، زیرا اصلا امکان بزرگ کردن استخوان وجود ندارد(البته مگر اینکه از هرمون‌ها استفاده کنید که به شدت توصیه میشود از این کار پرهیز کنید)! ولی خوشبختانه، تمریناتی وجود دارد که میتوانید با استفاده از آن‌ها، مچ دست خود را قوی‌تر، و شاید کمی ضخیم‌تر کنید. البته نباید انتظار معجزه داشته باشید، زیرا در این قسمت عضله وجود ندارد و فقط مفصل و ربات است که این‌ها نیز امکان بزرگ شدن ندارند، مگر اینکه صدمه‌ای به ان‌ها وارد شود و تغییر شکل بدهند، یا اینکه از هورمون استفاده کنید. به هر حال، امروز قصد داریم بهترین و مهم‌ترین تمرینات برای قوی‌تر و بزرگ‌تر کردن مچ دست را شرح دهیم.

هر زمان که چیزی را برمیدارید یا به چیزی چنگ میزنید، یا چیزی را میگرید، به مچ دست خود فشار میاوردید. به همین دلیل، علاوه بر ورزشکاران، بد نیست که افراد عادی نیز به فکر تقویت مچ دست خود باشند.

توجه: قبل از شروع، حتما بدن خود، و مخصوصا مچ دست خود را گرم کنید. برای این کار، کافیست مچ‌های خود را در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف آن بچرخانید. کمی این کار را انجام دهید تا مچ‌های شما گرم شود.

مچ دست خود را به بیرون دراز کنید

اگر مچ‌های نازک و باریک، یا ضعیفی دارید، این تمرین میتواند خیلی کمک‌کننده باشد.

مطابق شکل زیر، مچ دست خود را به صورتی قرار دهید که کف دست شما به سمت بالا باشد و انگشتان شما روبه پاهایتان باشد. وقتی درست در این حالت قرار گرفتید، تا ۱۵ بشمارید، سپس از این حالت خارج شوید.

پس از چند بار تمرین کردن، وقتی با این تمرین آشنا شدید و بهتر به آن عادت کردید، در حینِ انجام این تمرین میتوانید پاهای خود را کمی باز کنید و کمر خود را کمی به زمین نزدیک کنید.

با دمبل تمرین کنید

روش اول

این یکی نیز یکی از بهترین و معروف‌ترین تمرینات برای تقویت و ضخیم کردن مچ دست است.

ابتدا ساعد خود را روی یک سطح یا روی پای خود(وقتی روی صندلی نشسته‌اید) قرار دهید. حالا مچ دست شما باید شبیه به عکس زیر، به سمت کنار باشد. حالا وزنه یا دمبل را برداید و مچ دست خود را به آرامی به سمت بالا و به آرامی به سمت پایین ببرید. این کار را در دو ستِ ۱۰ تا ۱۵‌تایی انجام دهید.

روش دوم

این بار، دستتان را دوباره به حالت مورد قبل درآورید، با این تفاوت که کف دست شما به سمت زمین باشد. حالا وزنه را آهسته بالا و آهسته پایین ببرید. دقت کنید که در طول انجام این مراحل، فقط مچ دست شما است که کار و حرکت میکند و باید بقیه‌ی قسمت‌ها مثل آرنج ثابت بمانند.

این تمرین را میتوانید علاوه بر دمبل، با میله هالتر نیز انجام دهید. فقط باید توجه کنید که در صورتی که از میله هالتر استفاده میکنید، حتما ساعد خود را روی یک سطح قرار دهید، نه روی پا! زیر باعث فشار شدید به کمر شما خواهد شد.

در هر لحظه اگر احساس فشار به کمر کردید، تمرین را متوقف کنید.

صبور باشید!

انتظار نداشته باشید که پس از یک روز یا یک هفته، تغییر چشم‌گیری در وضعیت مچ دست خود ببیند! بلکه باید مدت‌های طولانی این تمرینات را انجام دهید تا تاثیرِ آن‌ها قابل ملاحظه شود.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *