چگونه فقط چربی بسوزانیم؟

 

مرد چاق,چربی سوزی

آیا می‌خواهید سریع‌تر چربی‌ها را از عضلاتتان جدا کنید؟ پس این کارها را انجام دهید تا به چربی‌سوزتان سرعت داده شود:

  1. یوگا تمرین کنید

یوگا برای مبارزه با استرس که عامل شناخته شده‌ای برای تجمع چربی شکم و کندی سوخت و ساز است عالی است. پس با تمرین یوگا، با استرس مبارزه کنید.

  1. برای وعده‌های غذایی‌تان برنامه ریزی کنید

به خودتان اجازه ندهید که وعده‌ها را آسان بگیرید. به طور جدی به دنبال وعده‌های غذایی متعادل و سالم باشید و پیش‌تر آنها را آماده کنید. اگر برای وعده‌های غذایی‌تان برنامه ریزی کنید، خیلی راحت‌تر می‌توانید به آن بچسبید.

  1. بیشتر آب بنوشید

رژیم آب یکی از رژیم های شناخته شده است اما نیازی به پیروی از رژیم آب ندارید فقط از نوشابه، الکل و نوشیدنی‌های ورزشی دوری کنید. و بچسبید به نوشیدن همان آب سنتی خودمان.

  1. به سرعت بدوید

چربی سوزی با دویدن یکی از بهترین راهکارهای کاهش وزن است؛ به سرعت تمام دویدن، بدن را مجبور می‌کند تا در طول و پس از ورزش، بیشتر انرژی بسوزاند. همچنین علاوه بر سیستم قلبی عروقی، برای عضلاتتان هم مفید است. این تمرین، سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده و سریع‌تر از آهسته دویدن چربی سوزی خواهد کرد.

  1. بیشتر بخوابید

کمبود خواب، به ناچار باعث افزایش وزن می‌شود، چرا که بدن شما، گرسنگی را با خوابالودگی اشتباه می‌گیرد. با ۸ ساعت خواب کامل در شب، جلوی هوس کردن‌هایتان، افزایش اشتها و انتخاب غذاهای بدون ارزش غذایی را خواهید گرفت.

  1. ورزش کنید

آیا می‌خواهید بدون انجام تمرینات سخت و طاقت‌فرسا وزن کم کنید؟ پس ورزش کنید و برای بدنتان بیشتر وقت بگذارید. ورزش‌ها معمولا تاثیر بیشتری از تمرینات کاردیو دارند و بیشتر هم چربی سوزی می‌کنند.

  1. از تمرین موضعی بپرهیزید

قرار نیست که فقط چربی شکم، بازو یا پاهایتان را آب کنید. بر چربی سوزی کلی بدنتان و تمرین با وزنه تمرکز کنید. بدین ترتیب خیلی سریع‌تر چربی سوزی خواهید کرد.

  1. با وزنه‌های سنگین‌تر تمرین کنید

چه می‌شود اگر کمی هم عضله بیاورید؟ با وزنه‌های سنگین‌تر در ست‌های ۱۲ و ۱۵ تایی، تمرین کنید تا رشد عضلاتتان را شاهد باشید. عضلاتتان که رشد کند، چربی سوزی خیلی ساده‌تر خواهد شد.

  1. برنامه را تغییر دهید

اجازه ندهید که بدنتان به یک تمرین خاص عادت کند. چیزها را تغییر دهید! مثلا تعداد تکرار ست‌ها، وزن وزنه‌ها، و گروه عضلاتی که تمرینشان می‌دهید را تغییر دهید. هر چهار تا شش هفته، زمان تغییر فرا می‌رسد.

  1. پیشرفتتان را زیر نظر داشته باشید

آیا می‌خواهید راست قامت و باریک اندام باشید؟ زیر نظر داشتن پیشرفتتان، کمک خواهد کرد تا ببینید تا چد به هدفتان نزدیک شده‌اید. کمک خواهد کرد تا عادات بد قدیمی را ترک کنید و عادات جدید خوب را ادامه دهید.

  1. یکی از دوستانتان را همراه کنید

بهترین راه برای اینکه در تمرینتان جدی شوید، این است که کس دیگری را هم هل دهید تا آنرا انجام دهد. چه باهم تمرین کنید و چه به هم یاد بدهید، خواهید دید که تمرین گروهی خیلی در چربی سوزی سریع‌تر موثر است.

  1. بیشتر راه بروید

آیا واقعا همه جا باید ماشین ببرید؟ اگر می‌توانید تا مقصد راه بروید، پس معطل چه هستید؟ اگر نه، دوچرخه سواری که می‌توانید بکنید؟ فقط زمانی از اتومبیل‌تان استفاده کنید که جدا نیاز باشد.

  1. وعده‌های غذایی‌تان را زیر نظر داشته باشید

فقط مواد مغذی سالم و مورد نیاز را به بدنتان برسانید. مقدار مصرف چربی، پروتئین و کربوهیدرات را متعادل کنید، و هر یک کالری را حساب کنید. یک بدن خوش اندام، بیشتر از اینکه در باشگاه ساخته شود، در آشپزخانه ساخته می‌شود! پس وعده‌های غذایی‌تان را زیر نظر داشته باشید تا بدانید دقیقا چه می‌خورید.

  1. به وقتش غذا بخورید

خوردن غذا قبل از تمرین، به شما کمک خواهد کرد تا در طول تمرین انرژی بیشتری داشته باشید. و صرف یک وعده‌ی غذایی پس از ورزش هم به شما اطمینان خواهد داد که مواد مورد نیاز بدن برای ترمیم عضلات و ریکاوری تامین خواهد شد. در زمینه‌ی عضله‌سازی، این دو وعده‌ی غذایی اهمیت زیادی دارند، همچنین باعث چربی سوزی سریع‌تر هم خواهند شد.

  1. از جا برخیزید

فقط بدین دلیل که جلوی تلویزیون نشستن لذت بخش است، دلیل نمی‌شود انتخاب صحیحی باشد. هرچه زمان بیشتری را به بی کاری سپری کنید، بدنتان کندتر خواهد شد. پس فعالیتتان را افزایش دهید تا بیشتر چربی بسوزانید.

اگر این کارها را انجام دهید، خواهید دید که چربی‌هایتان پا به فرار می‌گذارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *