چربی‌‌‏های سالم که برای بدن‌‏تان مفیدند

در گذشته چربی‌‌‏های غذایی شهرت خوبی نداشتند، اما نهایتا متخصصین به این نتیجه رسیده‌‌‏اند که چربی‌‌‏های سالم برای بدن مفید هستند، بخصوص هنگامی که در رژیم غذایی کم قند هستید.

زمانی که انرژی می‌‌‏سوزانید، بدنتان شروع به مصرف قند می‌‌‏کند؛ ولی وقتی شکر را از سیستم غذایی حذف کرده اید، بدن شروع به سوزاندن چربی می‌‌‏کند. بعلاوه با استفاده از هر رژیم غذایی مبتنی بر غذای چرب، انرژی شما ابتدا به سوزاندن هرنوع چربی ذخیره شده در بدن می‌‌‏کند.

به طور کلی بدن انسان همیشه تمایل و عادت به سوزاندن چربیها  جهت سوخت و ساز دارد؛ بدن نیاز به چربی‌‌‏های سالم دارد تا اشتیاق بیشتر به قند را از بین ببرد.

مطلب دیگر : چگونه راهب دیوانه، مقام فاسد و زنش را با جارو از معبد بیرون انداخت

بهترین چربی که به رژیم غذایی خود می‌‌‏توانید اضافه کنید، آووکادو است که سرشار از پروتئین نیز هست.

کره ارگانیک یا کره تهیه شده از شیر گاو گیاه خوار (این نوع کره را نباید با مارگارین یا کره غیر حیوانی اشتباه گرفت)، روغن زیتون طبیعی، غذاهای غنی از امگا ۳، اسیدهای چرب همچون آجیل خام، ماهی‌‌‏های چرب، تخم گیاهان و سبزیجات، از منابع دیگر چربی‌‌‏های سالم هستند.

روغن نارگیل نیز چربی سالمی است و خوب است که در رژیم غذایی‌‌‏تان از آن استفاده کنید. روغن نارگیل دارای چربی‌‌‏های اشباع شده است. البته متخصصین پیشنهاد می کنند که زنان بیش از ۲۰ گرم و مردان بیش از ۳۰ گرم از این روغن در روز استفاده نکنند.

در کل همیشه مراقب باشید که از هیچ چربی بیش از حد از استفاده نکنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *