چرا باید به ایران سفر کنیم؟

ایران و گردشگران خارجی

کلینت جانستون یک هیچ هایکر (هیچهایکر) حرفه ای و اهل بوستون است.

او سفرهایش را از مکزیک و در ۱۹ سالگی شروع کرده و تا کنون به بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر دنیا سفر کرده است.

مقاله زیر خلاصه ای از تجربیات وی در زمینه سفر به ایران است.

او همچنین از شما دعوت می کند تا از ایران دیدن نمایید. ایران در بین لیست خیلی از کشورهای دنیا برای گردشگری بنا به دلایلی نیست، اینها نگرانی هایی هستند که باعث می شوند شما فکر کنید ایران مقصد ایمنی برای سفر کردن نیست اما سفر کردن به ایران همانند سفر کردن به ایالت دیگری در آمریکا امن و آسان است.

به عنوان یک آمریکایی هرگز نتوانستم با افراد غریبه ارتباط زیادی برقرار کنم اما در ایران به راحتی توانستم وارد جمع مردم بشوم و به آن ها اطمینان کنم، وقتی آن ها فهمیدند من آمریکایی هستم بیشتر با من دوست شدند و از من دعوت کردند تا از شهرهای آن ها بازدید کنم.

من مطمئن هستم اگر دوباره به ایران بازگردم لازم نیست اقامتگاهی رزرو کنم یا به دنبال رستوران خوبی بگردم چون دوستانی پیدا کردم که در جای جای ایران به من کمک می کنند.

من درباره مهمان نوازی ایرانی ها چیزهای زیادی شنیده بودم اما چیزی که من دیدم و تجربه کردم فراتر از شنیده هایم بود.

این موقعیتی بود که من در هیچکدام از سفرهایم تجربه نکرده بودم.

خیلی از آمریکایی ها حاضر نیستند به ایران سفر کنند و به جای آن به کشورهای اروپایی سفر می کنند، بنا بر تجربیاتم به شما می گویم سفر به دیگر کشورها را جایگزین سفر به ایران نکنید.

در ذیل پانزده دلیل اصلی سفر به ایران گردآوری شده است.

پرسپولیس

یکی از دلایل اصلی که می خواستم یه ایران سفر کنم دیدن پرسپولیس (ترجمه لغوی آن به معنای شهر پارسی است) بود، این شهر باستانی بیش از ۲۵۰۰۰ سال قدمت دارد و موقعیت آن در جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

آرامگاه حافظ

شیراز به علت وجود آرامگاه های شاعران و همچنین باغ های زیبایش شناخته شده است، یکی از این آرامگاه ها، حافظیه است، نوشته های این شاعر برای خیلی از شاعران اروپایی نظیر گوته الهام بخش بوده است.

مسجدها

مهم نیست چه دین و مذهبی دارید، وارد شدن به یکی از این مساجد روح شما را لبریز از آرامش می کند. همچنین مساجد مصداقی از هنر معماری ایرانیاسلامی است که یکی از بهترین مناظر برای عکاسی به شمار می آیند.

به طور مثال مسجد وکیل شیراز با بیش از ۴۰ ستون یکپارچه منظره ای سراسر شگفتی را ایجاد می کند.

دشت کلوت

دشت کلوت (کویر کلوت) در جنوب شرقی ایران و در فاصله ۷۵ دقیقه ای در شمال شرق کرمان قرار دارد. این صحرا با تپه های شنی به ارتفاع ۵ تا ۱۰ متری پر شده است.

دژهای کاهگلی

قلعه های کاهگلی و مستحکم باستانی ارگ بم کرمان به عنوان یک سازه ای سراسر شگفتی با وجود زلزله بسیار شدیدی که در سال ۲۰۰۳ اتفاق افتاد پا برجاست، پیشنهاد می کنم برای یکبار حتما از این دژ بازدید کنید.

شهر مقدس قم

مهم نیست مسلمان هستید یا نه، شهر قم میزبان شما با هر دین و مذهبی است. شهر قم در ۱۲۵ کیلومتری جنوب تهران قرار دارد و همچنین حرم حضرت فاطمه یکی از برجسته ترین جاذبه های مذهبی و تاریخی این شهر است.

کوهنوردی تا بالای اصفهان

خیلی از گردشگرانی که از ایران بازدید می کنند، اصفهان را به عنوان یکی از محبوب ترین شهرهای گردشگری می نامند، سومین شهر بزرگ ایران با جمعیتی تقریبا ۱٫۸ میلیون نفر است.

شاید کمتر گردشگری این را بداند اما کوه صوفه اصفهان جزو یکی از بهترین مقاصد برای کوهنوردان مبتدی است.

کلیسای جامع وانک

 

حتما این سوال در ذهنتان به وجود آمده که آیا در ایران کلیسایی وجود دارد؟ پاسخ من مثبت است و می توانم بگویم یکی از باشکوه ترین کلیساهایی است که تاکنون در سفرهایم دیدم.

کلیسای وانک در قرن هفتم توسط ارامنه و در اصفهان ساخته شد، بازدید از موزه کلیسا را هرگز فراموش نکنید.

خیابان های سرسبز

اکثر خیابان های ایران بر خلاف انتظارات من، کاملا با درخت پوشیده شده است، غروب های خورشید بر فراز این خیابان ها به شدت زیباست.

چای ایرانی 

چای در ایران یک نوع فرهنگ به حساب می آید. ایرانی ها در طول روز و تقریبا بعد از هر وعده غذایی و هنگام خستگی چای می نوشند، مزه چای ایرانی با دیگر چای ها متفاوت است و می توان گفت طعم خاص و رایحه دلپذیری دارد.

معماری ایرانی

معماری ایرانی در قالب عکس خلاصه نمی شود، گنبدهای ایرانی، مناره ها و کاشی های رنگارنگ فقط چند نمونه شگفت انگیز از معماری ایرانی است.

صحرای بافق

در ۱۵۰ کیلومتری یزد در برابر چشمان شما صحرای بافق قرار دارد، صحرای بافق یکی از بهترین مکان ها برای شتر سواری و دیدن غروب خورشید است.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *