واکنش‌های سینماگران به درگذشت ناصر ملک مطیعی

 

خبر درگذشت این بازیگر پیشکسوت موجی از اندوه و افسوس را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداوخت و سینماگران هم با تسلیت به خانواده او و سینمای ایران نسبت به درگذشت ملک مطیعی واکنش نشان دادند و برخی از آن‌ها به ممنوع‌الکاری و ممنوع التصویری او در سینما و تلویزیون اشاره کردند. مروری خواهیم داشت به پیام‌هایی که سینماگران به مناسبت درگذشت این بازیگر محبوب در صفحات اجتماعی خود منتشر کردند.

بهروز وثوقی

بهروز وثوقی بازیگر سینمای ایران که با ناصر ملک مطیعی در فیلم «قیصر» ایفای نقش کرده بودند، با انتشار ویدیویی از ملک مطیعی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «برادرم رفت»

اصغر فرهادی

کارگردان معتبر سینمای ایران که دو جایزه اسکار را در خانه دارد، با انتشار تصویری از ناصر ملک مطیعی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«این مرد بزرگ امروز زندگی را بدرود گفت در اوج احترام و محبوبیتی که برازنده و شایسته شخصیت مردم‌دوست، بلندنظر و فرهیخته‌اش بود .یادش برای همیشه به نیکنامی در این سرزمین باقی خواهد ماند.»

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی پیام تسلیت خود به ناصر ملک مطیعی را با کنایه به مدیران سازمان صداوسیما و مسئولان سینمایی کشور آغاز کرد و در اینستاگرامش نوشت:

«ناصر خان دیگه ممنوع التصویر نیستی. تبریک به صدا و سیما… تبریک به مسئولین ارشاد اسلامی و تبریک به هنرمندانی که در طول این سال ها سکوت کردند ولی حتما در مراسم تشییع در صف اول حضور خواهند داشت.»

بهرام رادان

این بازیگر سینمای ایران با انتشار تصویری از ملک مطیعی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«چقدر سعی کردند شما را دوست نداشته باشیم، چقدر تلاش کردند شما را نبینیم، چقدر هزینه کردند تا از دل‌های مردم بیرون بروید، ولی قلب این مردم برای شما می تپید و می تپد، چه بخواهند چه نخواهند، سلام ما را به فردین بزرگ برسانید، خدا سایه بهروز خان را کم نکند… روحتان شاد.»

مهناز افشار

افشار در ابتدا در توییتر خود با انتشار تصویری از ملک مطیعی نوشت:

«شب با تابوت سیاه، نشست توی چشاش، خاموش شد ستاره، افتاد روی خاک! قیصر کجایی که داش فرمون هم رفت.»

محمدرضا گلزار

بازیگر پرطرفدار سینمای ایران با انتشار تصویری از خود و ناصر ملک مطیعی در ضفحه اینستاگرام خود نوشت:

«افسوس و حسرتی فراوان بر جا ماند برای ناصر خان که مردانگی را تعریف بود»

جعفر پناهی

جعفر پناهی که چندین روز پیش جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره کن دریافت کرد با انتشار ویدیویی از ملک مطیعی که در آن می‌گفت آرزو دارد که روی پرده سینماها مردم او را ببینند در اینستاگرامش نوشت:

«رفت و به آرزویش که دیده شدن بر پرده سینما بود نرسید. چه کسى باید پاسخگو باشد؟»

پیمان معادی

این بازیگر و کارگردان با انتشار تصویری از ناصر ملک مطیعی و بهروز وثوقی در اینستاگرامش نوشت:

«میگفتن مردم ملک مطیعى و بهروز و فردین و بقیه رو نبینن که یاد اون دوران نیوفتن. نیوفتادیم. خواستید این بزرگواران و ستاره‌هاى راستین سینما رو نبینیم تا تمرین مردانگى و غیرت نکنیم. نکردیم، بلد نشدیم. شما راحت باشید. روحت شاد ناصر خان»

حمید فرخ‌نژاد

این بازیگر سینمای ایران هم با انتشار تصویری از ناصر ملک مطیعی در اینستاگرام خود نوشت:

«دلشکسته رفتی فرمون خان»

مهتاب کرامتی

این بازیکر با انتشار تصویری از جوانی‌های ناصر ملک مطیعی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«دل شکوندن تقاص داره بی تردید،،،،ناصر ملک مطیعی عزیز همیشه تو قلبمون بوده و هست، چه وقتی که روی پرده سینما می‌درخشید و چه وقتی که به ناحق دلش رو شکوندن و خونه نشینش کردند و چقدر مرد بود و صبوری کرد، بزرگی کرد و بزرگ موند و جاودانه …..روحتون شاد که شما تا ابد زنده‌اید»

پولاد کیمیایی

فرزند مسعود کیمیایی با انتشار تصویری از ناصر ملک مطیعی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«فرمون سینمای ایران در گذشت و باز با حسرت و دل گرفتگی مثل فردین که برای مجوز کار باید پشت درهای بسته منتظر می‌ماند…. آخرین بار هم با دلشکستگی در تلویزیون ملی که همه چیز نام دارد جز ملی کارنامه او را انکار و برنامه را قطع کردند …به یاد دارم قرار بود در فیلم آخرم افتخار این را داشته باشم که او جلوی دوربین فیلمم برود ولی در آخرین لحظات تلفنی به من شد و از من خواستند تا از بودن او در فیلم صرف نظر کنم هر چه تلاش کردیم تا او را جلوی دوربین بیاریم نشد که برای همه ما باعث تأسف بود …شما را نمی‌شود انکار کرد روحش شاد و یادت گرامی اولین سوپر استار سینمای ایران .»

یکتا ناصر

یکتا ناصر بازیگر فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی در واکنش به درگذشت ناصر ملک مطیعی در اینستاگرام خود نوشت:

«دیگر نه سکوت علامت رضایت است و نه صبر پایانى شیرین را رقم می‌زند حتى از نوع چهل ساله‌اش. روحت شاد مرد نکونام»

تهمینه میلانی

کارگردان فیلم‌های «دو زن» و «آتش بس» با انتشار کلیپی از تصاویر ناصر ملک مطیعی در اینستاگرام خود نوشت:

«فرمان سینما و امیر کبیر به‌یاد ماندنی تلویزیون ملی ایران در گذشت . افسوس که سیاست گران فرهنگی هرگز قدرش را ندانستند . تسلیت به ایران تسلیت به خانواده ی محترم ملک مطیعی بویژه شیرین خانم عزیز و اقای بهروز وثوقی که می دانم درد این دوری چه میزان برای ایشان دردناک است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *