نکات مهم دوران نامزدی

0007613485

نکات مهم دوران نامزدی

نامزدی یکی از شیرین ترین دوران برای هر دختر و پسر است که مثل خیلی از دوران دیگر تکرار نمی شود پس بهتر است که با آگاهی در هر مرحله قدم بردارید.

نامزدی از اسمش پیداست؛ یعنی نامزدی! نامزدی مرحله ای است برای شکل گیری یک زندگی جدید؛ یعنی قرار است گزینه ای باشی برای ازدواج و ادامه مسیر زندگی تا آخر. پس به سلامت گذر کردن از آن، آنطور که به نظر می رسد کار آسانی نیست. خیلی از نامزدی ها قبل از رسیدن به مرحله اصلی به پایان رسیده و خیلی ها هم البته با موفقیت رفته اند مرحله بالاتر.

بسیاری از صاحب نظران، دوران نامزدی را مرحله نیمه نهایی یک ازدواج می دانند و خود ازدواج را فینال. البته درست رفتار کردن در این مرحله کار هر کسی نیست و کاربلدی می خواهد. در این مرحله باید کمی خودتان را بگیرید اما نه آنطو رکه طرف پس بزند.

پس به این نکات توجه کنید:

قرار را به خاطر قرار به هم نزنید

دوران نامزدی یعنی رفتن به سینما و تئاتر و کنسرت و نمایشگاه و پارک و طبیعت و … اما مراقب باشید؛ اگر نامزدتان درست چند روز بعد از نامزدی با شما تماس گرفت تا قرار دیدار و سینما و پارکی را با شما برنامه ریزی کند، خیلی زود و مثل ذوق زده ها قبول نکنید. قبل از اینکه جواب نهایی را بدهید اول چند لحظه ای از او وقت بخواهید و مثل آدم های با کلاس و با برنامه ببینید برای آن روز خاص وقت دارید یا نه. اگر وقت داشتید که بعد از چند دقیقه – باز هم نه بلافاصله – بگویید؛ «بله مشکلی برای دیدن شما وجود ندارد».

و اما… اگر وقت نداشتید و برای مثال قرار است آن روز با دوست های دانشگاه تان بیرون بروید یا قرار سینما دارید، به هیچ وجه قرارهایتان را به هم نزنید و خوشمزه بازی درنیاورید که قرار با دوست هایم را کنسل می کنم و با تو می آیم.

اعتماد به نفس فراموش نشود

اگر با هم به میهمانی خانوادگی یا جشن عروسی می روید از همان اول کار به هیچ وجه دنبال تایید و نظر مثبت نامزدتان نباشید. شما از روز اول باید اعتماد به نفس داشته باشید. قرار نیست از روز اول او به شما بگوید چه لباسی به شما می آید و چه بپوشید و چه نپوشید. پس با خیال راحت لباس مورد نظرتان را بپوشید و راه بیفتید. باید به خودتان مطمئن باشید. قرار نیست او مدام به شما بگوید که زیبا شده اید یا نه. شما خودتان زیبا هستید.

اگر از روز اول نظرش را به شما تحمیل کند تا آخر عمرتان باید به نظر او لباس بپوشید و غصه بخورید. خود کرده را هم تدبیر نیست. تو باید ارزش خودت را بدانی. قدم اول را هم محکم بردار.

جواب به پیامک با تاخیر

روزهای اول نامزدی یعنی حرف های عاشقانه و پیامک های گاه و بیگاه. اگر نامزدتان به شما پیامک زد مثل موشک از جایتان نپرید و بلافاصله جوابش را ندهید. اینطوری فکر می کند شما بیکار نشسته بودید تا او یک پیامک بزند و از جا بپرید. پیامک که رسید خیلی آرام آن را بخوانید. چند نفس عمیق بکشید و بعد از چند دقیقه؛ برای مثال بین پنج تا هفت دقیقه جواب بدهید. نگران نباشید، به هیچ وجه اتفاق بدی نمی افتد. بگذارید کمی هم او منتظر شما بماند. اگر جواب پیامک هایش را ضربتی بگیرد از شور و هیجان می افتد و دیگر محال است با اشتیاق روز اول برایتان پیامک های عاشقانه بزند. مردها را باید کمی منتظر گذاشت، اصلا نترسید؛ این فرمول ها همیشه جواب داده.

وقت بازی را از او نگیرید

مردها برای خودشان دنیای متفاوتی دارند. دنیایشان را تصرف نکنید که وارد مرحله خطرناکی می شوید. مردها عاشق وقت گذرانی و تفریح و بازی با دوستانشان هستند. این البته حق مسلم آنهاست پس لطفا به این حق احترام بگذارید.

اگر با دوستانشان زمین فوتبال اجاره کرده اند و قرار است یک بازی جانانه و رو کم کنی برگزار کنند، سریع برای خودتان برنامه نچینید. اگر قرار است او به شما و برنامه هایتان احترام بگذارد شما هم باید با لبخند ساک فوتبال را دستش بدهید و برایش آرزوی موفقیت کنید.

مردها از محدودیت می ترسند. اگر از روز اول و دوران نامزدی احساس خطر کنند، شاید این مرحله را به پایان نرسانند. فوتبال و منچ و مار پله و دوز و گرگ و پلیس هم ندارد، مردها عاشق بازی کردن هستند.

بیش از حد رمانتیک نشوید

کادو دادن خیلی خوب است، بله اما حد و اندازه دارد. به هیچ وجه قرار نیست همان روزهای اول همه پس اندازتان را بدهید ادوکلن و پیراهن مارک دار و کیف پول چرم گاومیش! و کفش پوست مار بخرید. بازی را یادتان نرود. اول باید او برای شما کادو بخرد، اولین کادو و دومی و سومی را که خرید شما هم دست به جیب شوید و کتاب یا خودکار یا خودنویسی بخرید با یک شاخه گل.

اولین کادو به هیچ وجه نباید گرانقیمت و آنچنانی باشد. بعدها کلی وقت دارید تا برایش کادوهای گرانقیمت و برند و و مارک دار بخرید. روز تولدش را هم لطفا منفجر نکنید. یک تبریک ساده با یک کادوی کوچک کافی است. دیده شده بعضی ها برای تولد نامزدشان با هلی کوپتر روی سرش گل رز ریخته اند، البته این آخرین جشن تولدشان هم بوده.

شوخی را به اندازه داشته باشید

توی دوران نامزدی لطفا کمی زندگی را جدی بگیرید. ممکن است دوستان و آشناهای شما به شوخی هایتان بخندند و کمی هم به به و چه چه راه بیندازند اما نامزد و خانواده اش حتما فرق می کند. لطفا از ترکاندن بادکنک و جیغ و هورا کشیدن برای ترساندن و شوخی کردن، حرف های بامزه زدن و سوپرایز کردن خودداری کنید.

برای این خوشمزه بازی ها کلی وقت دارید. بعد از ازدواج تا دلتان می خواهد با سطل آب بریزید رویش یا اصلا با کت و شلوار بیندازیدش توی استخر. دوران نامزدی باید خودتان را بگیرید، سنگین و رنگین.

تهدید نکنید

اصلا مگر یک خانم متشخص خط و نشان می کشد. مگر یک خانم باکلاس صدایش را بالا می برد؟ اگر دلتان می خواهد دوران نامزدی بی تنش و آرامی داشته باشید، لطفا شمشیر را از رو نبندید. خودتان را بگذارید جای آن مرد نامزد؛ اگر از روز اول برایش خط و نشان بکشید، در ابرهای بالای سرش زندگی پر از اره و تیشه و جنگ و دعوا می بیند و دیگر دلش نمی خواهد با چنین زنی زیر یک سقف برود.

تا زبان چرب و نرم هست چرا باید سراغ اره و تیشه و جیغ و داد رفت. تا سنت زیبای گفتمان وجود دارد چرا باید صدا را بالا برد و جنگید. اگر مرد دوران نامزدی آرامی داشته باشد، زودتر بساط یک عروسی مجلل را فراهم می کند.

لطفا فقط نامزد باشید

در دوران نامزدی خودتان را از هر چه خاله زنک بازی و جی جی باجی شدن با فامیل نامزدتان، دور کنید. قرار نیست خیلی زود با خواهر نامزدتان رفیق شوید و با دخترخاله اش به سینما بروید. البته طوری هم نباشید که پشت سرتان بگویند انگار از آسمان افتاده. یک چیزی بینابین. نه آنقدر صمیمی که تو سر و کله همدیگر بزنید نه آنقدر خشک و سنگین که مثل مجسمه یک گوشه بنشینید و حرف نزنید.

آزار دهنده نباشید

بعضی رفتارها اعصاب و روان آدم ها را طوری به هم می ریزد که صدتا روانشناس نمی توانند به روز اولش برگردانند. یادتان باشد غر زدن و مدام پشت سر هم نق زدن را فراموش کنید.

مردها از غر زدن و نق شنیدن متنفرند، حاضرند نصف عمرشان را بدهند و هیچ وقت شاهد غر زدن کسی نباشند چه برسد به اینکه نامزدشان مدام کنار گوش شان چیزهایی بگوید که سعی در نشنیدنش دارند.

اگر موضوعی ناراحت تان کرده یا از رفتاری ناراحت می شوید، با زبان آرام و بدون غرغر بیان کنید، اینطوری هم زودتر نتیجه می گیرید و هم انگ یک زن غرغرو بهتان نمی زنند. اگر پای درد دل مردها بنشینید بیشترین چیزی که در زندگی مشترک آزارشان می دهد، همین غرهای بی مورد و نق زدن های همیشگی است.

یادتان باشد که هیچ مردی حاضر به ادامه زندگی به یک زن غرغرو نیست!!

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *