نکاتی جالب درباره لیفت گردن و کشیدن پوست گردن

یکی از اجزایی که در زیبایی نقش بسیار مهمی دارد گردن است که به دلیل پیری و کهنسالی ممکن است پوست گردن شل و حالت افتاده شود.

افتادگی پوست گردن :

لیفت ( کشیدن پوست گردن) که به عنوان پلاتیسماپلاستی نیز شناخته شده است در جوان سازی پوست گردن تاثیر بسیار زیادی دارد و خط فک جذاب تر و مشخص تری را برای شما ایجاد خواهد کرد. گردن از جمله بخش هایی از عضو بدن است که با مرور زمان و افزایش سن حالت کشسانی جوانی خود را از دست می دهد و در نتیجه چین و چروک عمودی و افقی در پوست گردن، غبغب و همچنین لایه های چربی در ناحیه گردن مشاهده می شود که باعث می شود ما پیرتر از آنچه که در واقع هستیم بنظر برسیم.

لیفت و کشیدن پوست گردن با برداشتن چربی و پوست اضافه و همچنین کشیدن عضلات زیر پوست و همچنین از بین بردن غبغب موجب جوان سازی پوست گردن می شود و نتایج طبیعی ناشی از افزایش سن و پیری را از بین می برد.

علت افتادگی و پیری پوست گردن :

به طور کلی سه عامل اصلی وجود دارد که باعث می‌شود با افزایش سن، تغییراتی در ظاهر گردن به وجود بیاید:

انباشتگی چربی: چربی می‌تواند در زیر چانه و در جلو گردن تجمع پیدا کند. البته این انباشتگی چربی همیشه به خاطر افزایش وزن بدن نیست، بلکه یک بخش ساده از فرایند توزیع مجدد چربی‌های بدن است که با افزایش سن به طور طبیعی اتفاق می‌افتد. این فرایند می‌تواند باعث پُر شدن گردن از چربی و تغییر شکل آن شود.
شل شدن عضلات: در قسمت گردن ما یک عضله صاف و پهن به نام عضله پلاتیسما وجود دارد که مسئول حفظ شکل گردن و زاویه قرار گرفتن آن است. این عضله هم به مانند سایر بافت‌های بدن ما، با افزایش سن شُل می‌شود و حالت سفت و مستحکم خود را از دست می‌دهد. علاوه بر آن، لبه‌های این عضله ممکن است جدا شده و به سمت مرکز آن متمایل شود که در نتیجه‌ی آن، خطوط نواری آشکاری در گردن افراد مسن دیده می‌شود.
شل شدن پوست: هر چقدر ما پیرتر می‌شویم، پوست تمام بدن ما از جمله پوست گردن، استحکام و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. شل شدن پوست گردن می‌تواند باعث افتادگی و آویزان شدن شود و ظاهر گردن را پیر و فرسوده سازد.

 

جراحی لیفت گردن برای چه افرادی مناسب است :

در صورتی که شرایط زیرا داشته باشید می‌توانید یک کاندیدای ایده آل برای زیبایی گردن و عمل لیفت گردن باشید:

• پیر بودن یا آسیب دیدن پوست گردن از نور خورشید.
• داشتن چربی اضافی در زیر چانه طوری که به ظاهر غبغب چانه داشته باشید.
• شُل و افتاده بودن پوست گردن طوری که مانند گردن بوقلمون باشد.
• داشتن چربی اضافی در زیر فک و روی گردن

روش های درمان افتادگی گردن :

روش لیفت گردن بدون اثر زخم

در تکنیک لیفت گردن بدون اثر زخم، پوست ناحیه گردن با استفاده از لیپوساکشن کشیده می‌شود تا چربی اضافی گردن را (در صورت نیاز) از بین ببرد. این روش کلاژن‌ها را به رشد مجدد تحریک می‌کند؛ بعد از آنکه که پوست شُل و افتاده برداشته شد، رشد کلاژن‌ها به پوست کمک می‌کند که به عضلات زیرین بچسبد.

روش تجزیه چربی با لیزر/ Vaser Hi Def Liposuction

در این روش کشیدن پوست گردن از یک میله استفاده می‌شود. این میله به زیر پوست می‌رود و گرما تولید می‌کند و اگر لازم باشد چربی‌های اضافی را از بین می‌برد. گرمای ایجاد شده کلاژن پوست را منقبض می‌کند و شرایط خوبی برای همبستگی هرچه بهتر پوست سفت شده با ماهیچه‌های زیرین آن و لیفتنگ گردن ایجاد می‌کند.

روش تزریق بوتاکس برای درمان افتادگی پوست گردن :

با استفاده از تزریق بوتاکس و و ژل‌ها پوستی، می‌توان پوست شل شده در اطراف گردن را سفت نمود. در اثر افزایش سن، برخی افراد دچار غبغب می‌شوند، به کمک این روش می‌توان ظاهر غبغب را اصلاح نمود، همچنین اگر حجم این ناحیه از دست رفته باشد، می‌توان به کمک این روش حجم از دست رفته را جبران کرد.

تزریق کایبلا (داکسی کولیک اسید) برای درمان افتادگی پوست گردن :

کایبلا (اسید داوکسی کولیک) (Kybella)، یک روش جدید و کمتر تهاجمی است که جایگزین مناسبی برای لیپوساکشن محسوب می‌گردد. اگر افزایش حجم گردن در اثر تجمع چربی‌ها ایجاد شده باشد، این روش درمانی کمک شایانی می‌کند. تقریباً تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند از مزایای روش درمانی کایبلا بهره‌مند شوند. تزریق کایبلا به‌طور مؤثری چربی‌های اضافی زیر چانه را حذف می‌کند. در مقایسه با روش‌های مانند لیپوساکشن و یا لیفت پوست گردن، زمان بستری به حداقل میزان ممکن تقلیل می‌یابد. به‌واسطه این روش حجم زیر چانه شما اصلاح می‌گردد.

 

برای سفت شدن پوست گردن این تمرینات ورزشی را انجام دهید :

اگر افراد بزرگسال دوست ندارند سختی‌ها و عوارض جانبی جراحی کشیدن پوست گردن را تحمل کنند، می‌توانند از درمان‌های غیر جراحی و سایر روش‌های جایگزین، برای کشیدن پوست گردن استفاده کنند. برای مثال بعضی از خانم‌ها به انجام ورزش‌هایی مانند یوگا روی آورده‌اند تا از این طریق به تقویت عضلات گردن و افزایش استحکام پوست آن کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *