نظر منتقدین در مورد فیلم دامبو چیست؟

 فیلم دامبو

فیلم دامبو

سال‌هاست که اگر صحبت از فیلی شود که می‌تواند پرواز کند، همگی به یاد فیلم خاطره انگیر Dumbo «دامبو» می‎‌افتند. این انیمیشمن نوستالژیک به تهیه‌کنندگی استودیو والت دیزنی و کارگردانی بن شارپستین، در سال ۱۹۴۱ ساخته شد و بعنوان چهارمین پویانمایی در مجموعه کارهای کلاسیک دیزنی شناخته شده است. اما این استودیو پس از گذشت سال‌ها از آن زمان، ریبوتی از این فیلم پرنده ساخته است و قرار است ۲۹ام ماه مارس برای عموم مردم اکران شود. اما منتقدان این فیلم را دیده‌اند و نظرات مثبت و منفی زیادی پیرامون آن شکل گرفته است. ما قصد داریم در ادامه‌ی مطلب شما را از نظر منتقدین در مورد فیلم Dumbo آگاه کنیم. با اینفو همراه باشید.

در خلاصه‌ای که برای این فیلم منتشر شده است آمده:

مکس مدیسی (Max Medici) با بازی دنی دویتو (Danny DeVito) ستاره‌ی سابق هولت فاریر (Holt Farrier) با بازی کولین فارل (Colin Farrell) و فرزندش یعنی میلی (Milly) با بازی نیکو پارکر (Nico Parker) و جو (Joe) با بازی فینلی هابینز (Finley Hobbins) را برای مراقبت از فیل تازه به دنیا آمده‌ای که گوش‌های بزرگتر از حد معمولی دارد به خدمت می‌گیرد. این فیلم بواسطه‌ی گوش‌های بزرگش باعث خنده‌ی حضار در سیرک می‌شود. اما هنگامی که آنها متوجه می‌شوند که دامبو می‌تواند پرواز کند، سیرک آنها رونق تازه‌ای می‌گیرد و توجه یک کارآفرین به نام واندور (Vandevere) با بازی مایکل کیتون (Michael Keaton) به آن جلب می‌شود و با سرمایه‌گذاری در آنجا، سیرک را تبدیل به مکانی رویایی می‌کند. دامبو چیزهای جدیدی یاد می‌گیرد و در کنار کولت مارچانت (Colette Marchant) با بازی اوا گرین (Eva Green) که یک هنرمند مشهور است، کارهای جالبی انجام می‌دهد اما در آنجا اسرار بسیار زیادی وجود دارد.

اما سایر بازیگران این فیلم هم شامل الان آرکین (Alan Arkin)، برن کولاکو (Bern Collaco)، کولین فارل، دنی دویتو، دوبیا اوپاری (Deobia Oparei)، اوا گرین، فینلی هابینز، جو اوسماند (Jo Osmond)، جوزف گت (Joseph Gatt)، کامیل لمیسزسکی (Kamil Lemieszewski)، لارس ایدینگر (Lars Eidinger)، لوسی دویتو (Lucy DeVito)، مایکل بوفر (Michael Buffer)، مایکل کیتون، نیکو پارکر (Nico Parker)، روشن سث (Roshan Seth)، سندی مارتین (Sandy Martin)، شارون رونی (Sharon Rooney) می‌شوند.

Dumbo فیلمی از Walt Disney Studios Motion Pictures و به کارگردانی تیم بورتون (Tim Burton) است که ژانر آن خانوادگی، فانتزی و انیمیشن عنوان شده است که رتبه‌ی PG گرفته و ۱۱۲ دقیقه طول می‌کشد. این فیلم از ۴۰ نقدی که تا کنون به آن وارد شده است، ۱۷ نظر مثبت، ۲۰ نظر متوسط و ۳ نظر منفی را دریافت کرده است که در مجموع نمره‌ی ۵۵ را از ۱۰۰ دریافت کرده است. در زیر نظر منتقدین را برای شما آورده‌ایم:

«۸۸/۱۰۰ Washington Post  |  منتقد: مایکل او سالیوان»

داستان جدید، به طور قابل توجهی لحنی تاریک با لایه‌های ظریفی از حساسیت و کارهای مخصوص بورتون را دربر داشت که البته بافت جذابی به داستان داده بود. (در قلب داستان یک پیوند مادر فرزندی زیبایی دارد).

«۸۸/۱۰۰  The Seattle Times   |   منتقد: سورن اندرسن»

طراحی‌های بورتون و جنس کار او باعث شد تا جلوه‌های بصری این فیلم استادانه باشد و این فیل، فوق‌العاده بنظر برسد.

«۸۰/۱۰۰  Empire  |  منتقد: بن تراویس»

ترکیبی دیدنی از دیزنی و لحن تاریک تیم بورتون که در بهترین حالت قرار گرفته است. همکاری کیتون و دویتو برای به نمایش درآوردن این فیلم شگفت‌انگیز و با مزه است.

«۷۵/۱۰۰ ReelViews  |  منتقد: جیمز براردینلی»

این فیلم با نیم نگاهی به خانواده‌ها ساخته شده است و خوشبختانه هم کودکان و هم خانواده‌ها را درگیر می‌کند. با این حال برخی بزرگسالان ممکن است از این فیلم خوششان نیاید.

«۷۵/۱۰۰ Chicago Sun-Times  |  منتقد: ریچارد روپر»

خوشبختانه، Dumbo بسیار عالی، متعهد و خیلی شجاع است و جنبه‌های احساسی داستان بسیار تاثیر گذاراند و بیننده را به وجد می‌آورد.

«۷۵/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |  منتقد: میک لاسیل»

این یک فیلم دوست داشتنی برای بچه‌هاست که باید بگوییم هر لحظه از آن جلوه‌های قشنگی دارد اما این تمام داستان نیست. تجربه‌ی دیدن دامبو بیشتر از این است. این فیلم در همه‌ی ابعاد خوشایند است و شاید ناگهان اشک در چشمان شما جمع شود.

«۷۰/۱۰۰ (New York Magazine (Vulture  |  منتقد: بیلگ ایبیری»

لذت بردن از دامبو کار سختی نیست. بنظر می‌رسد صاحب سیرک و این کارناوال قصد دارند تا از پرواز یک فیل پول دربیاورند و هنوز هم تیم بورتون می‌داند که می‌خواهد چه کند. او ممکن است نواقصی در کارش داشته باشد اما به وضوح انسان قدرتمندی است و ما را با دیدن این فیلم به تعجب وا داشته است.

«۶۷/۱۰۰  Entertainment Weekly  |  منتقد: کریس ناشاواتی»

به عنوان یک محصول جدید از یک فیلم قدیمی، دامبو برای بچه‌هایی که یک بعد از ظهر بارانی روز شنبه این فیلم را می‌بینند کارش را خوب انجام داده است. ولی ما هنوز به جادوی بیشتری نیاز داریم، چیزی بیشتر از این از بورتون انتظار داریم. این دومین همکاری بین این کارگردان و دیزنی بود و بنظر می‌رسد که آنقدرها هم خوب نبوده است.

«۶۰/۱۰۰ Arizona Republic  |  منتقد: سامانتا اینکوروایا»

اگر بخواهم از بازیگران بگویم، دویتو نشان داد که با انرژی زیادی می‌تواند نقشش را بازی کند. اما شیمی فارل با بچه‌ها هرگز غیر قابل چشم‌پوشی نیست و وزنه‌ی احساسی فیلم است. اما فیلمنامه آنقدر ها خوب نبود. با این حال مهم نیست که مخاطبان آنرا چگونه ارزیابی می‌کنند، زییابی دامبو غیر قابل انکار است.

«۵۰/۱۰۰ IGN  |  منتقد: روزی نایت»

جدای از دلنشین بودن دامبو (که البته خیلی غم‌انگیز بود و اکنون من یک فیل خانگی می‌خواهم که قطعا نکته‌ی فیلم هم این نبوده است) و همینطور ایفای نقش عالی از کیتون، در این فیلم، دیزنی مخاطبان را از جایی به جای دیگر پرت می‌کند و این احساس را به وجود می‌آورد که هیچ چیز سرجای خودش نیست و برای فیلمی به این بزرگی نکته‌ی بسیار منفی است.

«۳۸/۱۰۰  Chicago Tribune  |  منتقد: مایکل فیلیپس»

این فیلم ویژگی‌های مثبت بسیار کمی داشت: اهمیت کم، جذابیت کم و تنها چند قطعه از آهنگ‌های فیلم‌های مهم را داشت.

« ۲۰/۱۰۰ The Guardian  |  منتقد: پیتر بردشاو»

فیلم به طور دردناکی گمشده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *