مهمترین خوراکی های کم کالری

 

برای کاهش وزن و سوزاندن چربی اضافه بدنتان می توانید از برخی خوردنی های کم کالری استفاده کنید. از جمله این خوراکی ها می توانیم به تخم مرغ، تخم کدو، ماهی سالمون و گوشت بوقلمون اشاره کنیم. با میزان کالری موجود در این خوراکی ها آشنا شوید.


اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، احتمالا نیازی به یادآوری این نکته نیست که نیاز به مقادیر زیاد پروتئین خواهید داشت. پروتئین حتی از بسیاری از منابع گیاهی، شما را سریع تر به اهداف کاهش وزن تان می رساند.

از prevention بهترین گزینه های غذایی سرشار از این ماده مغذی که حاوی کمترین میزان کالری هم هستند، از این قرارند:

تخم مرغ: هر دو عدد تخم مرغ تنها ۱۴۰ کالری دارد در حالی که ۱۴ گرم پروتئین به بدن شما می رساند. چربی موجود در زرده تخم مرغ قند خون شما را کنترل می کند و باعث کاهش میل به پرخوری می شود. یافته ها حاکی از آنند که مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه هورمون گرلین که مرتبط با گرسنگی است را کاهش می دهد.

ماهی سالمون: هر ۳ اونس از این ماهی ۲۲ گرم پروتئین به بدن شما می رساند. این نوع ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که باعث افزایش سوزاندن چربی بدن می شود و به حفظ اشتها نیز کمک می کند.

پنیر کم چرب: یک فنجان از این نوع پنیر ۲۸ گرم پروتئین دارد و مصرف آن به زنان دارای اضافه وزن توصیه می شود.

سینه مرغ بدون پوست: هر تکه سینه مرغ دارای ۲۶ گرم پروتئین و تنها ۱۲۸ کالری است. مصرف روزانه سینه مرغ به کسانی که قصد کاهش وزن سریع دارند توصیه می شود.

عدس: منبع غنی از پروتئین، فیبر و مواد معدنی است و همچنین دارای کالری کم و تقریبا بدون چربی است. یک فنجان عدس پخته شده حاوی ۲۲ گرم پروتئین، ۳۰۰ کالری و کمتر از یک گرم چربی است.

کره دانه های چرب: روغن بادام زمینی، بادام، گردو و دیگر دانه های مشابه، منابعی غنی از پروتئین هستند. تقریبا هر دو قاشق از این روغن دارای ۷ گرم پروتئین است. مصرف روزانه انواع مختلف این روغن در مقادیر کم، یک رژیم غذایی مناسب محسوب می شود که پروتئین مورد نیاز بدن را نیز تامین می نماید.

تخم کدو: کدو سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین ها است. ۲۸ گرم تخم کدو حاوی هشت گرم پروتئین و مقادیر زیادی مواد معدنی شامل پتاسیم، منگنز و آهن است. البته به دلیل داشتن چربی بالا، باید در میزان مصرف آن دقت کرد.

بوقلمون: هر ۱۰۰ گرم از گوشت بوقلمون حاوی ۲۵ گرم پروتئین و تنها ۱۴۰ کالری انرژی است. توجه داشته باشید که مقدار سدیم در این گوشت بالاست. بهتر است گوشت تازه بوقلمون را تهیه کرده و آن را کباب کنید تا از مصرف مقدار اضافه نمک و سدیم جلوگیری شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *