مزیت های شیر سویا چیست؟

مزیت های شیر سویا چیست؟

تاریخچه ی تهیه ی شیر سویا به ۴ هزار سال قبل بازمی‌ گردد که چینی‌ ها توانستند شیر سویا را به روش خانگی تولید کنند. جالب است بدانید شیر سویا نزد چینی ‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چرا که سویا جزو ۴ دانه مقدس چینی‌ ها به‌ حساب می ‌آید و شیر سویا استخراج آبی پروتئین ‌های دانه سویا است.

مزیت های شیر سویا چیست؟

آیا می‌دانید خواص شیر سویا چیست و این نوشیدنی چه مزایایی دارد؟ بسیاری از مردم به صورت روزانه، شیر سویا را به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمولی خود مصرف می‌کنند. برخی افراد به دلیل فواید شیر سویا برای درمان یبوست و مشکلاتی که باعث اختلال در هضم و دستگاه گوارش می‌شود این نوشیدنی را انتخاب می‌کنند. برخی از تاثیر شیر سویا بر قلب، کلسترول و فشار خون خبر دارند. برخی دیگر هم از روی میل به رژیم غذایی سالم و سلیقه شخصی به نوشیدن شیر سویا روی می‌آورند.

مزیت های شیر سویا چیست؟

شیر سویا منبع خوبی برای پروتئین گیاهی است و همچنین دارای میزانی کلسیوم است. بر اساس بسیاری از تحقیقات پزشکی، ما برای سلامت بدن‌مان نیاز به هر دو این مواد یعنی کلسیوم و پروتئین داریم. گذشته از این دو ماده مهم شیر سویا دارای موادی مانند روی و آهن است که به قوی کردن سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند و حتی سرعت بهبود زخم را افزایش می‌دهند. منیزیوم موجود شیر سویا هم به کاهش میگرن و سردرد کمک می‌کند.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که به طور معمول شیر گاو از شیر سویا کلسیم بیشتری دارد. علاوه بر این شیر گاو حاوی ویتامین‌های بیشتری از جمله ویتامین B12 و ویتامین D است. از سوی دیگر شیر سویا چربی‌های اشباع کمتری دارد و فاقد کلسترول است. بنابراین می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) در بدن کمک کند.

یکی از مهمترین خواص شیر سویا بدون لاکتوز بودن آن است. لاکتوز یک قند طبیعی موجود در شیر گاو است که بسیاری از کودکان و بزرگسالان توانایی هضم آن را ندارند و در اثر خوردن آن دچار اسهال، استفراغ، دل درد و تجمع گاز در دستگاه گوارش خواهند شد.

مزیت های شیر سویا چیست؟

عملیات بدون لاکتوز کردن شیر گاو را با افزودن موادی به ترکیبات آن انجام می‌دهند که باعث شکسته شدن اسید لاکتیک می شود. شیر سویا کاملا بدون لاکتوز است؛ درحالی که شیر گاو بدون لاکتوز ممکن است همچنان مقادیر اندکی لاکتوز در خود داشته باشد. به همین دلیل افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند شیر سویا را جایگزینی عالی برای شیر گاو می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *