ماسک آسپرین چیست؟

 

ماسک آسپرین چیست؟

ماسک آسپرین یک ماسک BHA خانگی (بوتانولید هیدروکسی زانول) هست که همه ما بهش دسترسی داریم و خیلی هم ارزون و موثره و از سالیسیلیک اسید و قرص‌های آسپیرین درست می‌شه BHA.

به عنوان یک تمیز کنندهٔ قوی منافذ پوست شناخته شده که در ‌‌نهایت پوست رو از وجود هرگونه لکه محافظت می‌کنه. به این طریق که باعث بهبودی هرچه سریع‌تر لکه‌ها می‌شه و منافذ رو تمیز نگه می‌داره.

موارد مصرف: انواع پوست، مخصوصا طیف پوست‌های معمولی تا چرب و ترکیبی، پوست‌های مستعد جوش و منافذ بسته.

روش آماده سازی ماسک آسپرین: یک چهارم قاشق چای خوری سالیسیلیک اسید (می‌تونید از داروخونه‌ها تهیه کنید و اگه پیدا نکردید، به جاش از سه تا پنج عدد قرص آسپیرین خرد شده استفاده کنید.) و آب مقطر.

پودر به دست آمده و آب مقطر رو مخلوط کنید تا به حالت خامه‌ای و نرم دربیاد، و روی پوست خشک و تمیز استفاده کنید. (مراقب منطقهٔ T شکل صورت و اطراف بینی باشید.) اجازه بدین ماسک اونقدر روی پوستتون بمونه تا خشک بشه. یک تکهٔ کوچک پنبه بردارید و‌تر کنید و به صورت دورانی روی پوستتون بکشید. در آخر صورتتون رو با آب زیاد بشورید.

برای نتیجهٔ بهتر می‌تونید اول از یک ماسک آبرسان یا تسکین بخش به همراه مرطوب کنندهٔ همیشگی تون استفاده کنید تا پوستتون کاملا صاف و یکدست بشه.

عملا نسخه‌های نامحدودی از این ماسک وجود داره. شما می‌تونید ماست، آلوئه ورا و عسل رو برای ایجاد تاثیر سفت کنندگی پوست به این ماسک اضافه کنید.

همچنین می‌تونید از یک مرطوب کنندهٔ معمولی به همراه سالیسیلیک اسید به جای آب مقطر استفاده کنید تا هم راحت‌تر استفاده بشه و هم روی پوست نرمی بیشتری داشته باشه.

راه دیگه اینه که سالیسیلیک اسید (یا آسپیرین خرد شده) رو با یک ماسک خاک رس، ماسک آبرسان و یا ماسک نرم کنندهٔ پوست ترکیب کنید.

ماسک مورد علاقهٔ من ماسک آلوئه ورا به همراه یه مقدار جزیی سالیسیلیک اسیده. طریقهٔ مصرف این ماسک خیلی بهتره چون پوست در مقایسه با ماسک آسپیرین و آب مقطر کمتر ملتهب و خشک می‌شه.

احساسی که بعد از استفاده از این ماسک به شما دست می‌ده خیلی احساس عالی و خاصی هست؛ فوق العاده نرم و تمیز!

اگه می‌خواید از پودر سالیسیلیک اسید استفاده کنید بهتره که از یک چهارم قاشق چای خوری به عنوان پیمانه استفاده کنید چرا که مصرف زیادش باعث سوزش پوست صورت می‌شه.

اگه می‌خواید از قرص آسپیرین استفاده کنید به چیزی حدود سه تا ده قرص نیاز دارید؛ بسته به ناحیه مورد نظر و محل استفاده تون.

از استفادهٔ این ماسک در ناحیهٔ اطراف چشم خودداری کنید چون باعث خشکی و التهاب بیش از حد پوست حساس دور چشم می‌شه.

و البته بیش از حد از این ماسک استفاده نکنید. برای پوست‌های خیلی چرب و لکه‌های مقاوم، مصرف هر سه روز یک بار این ماسک کافیه تا از تحریک پوست جلوگیری بشه و بهترین نتیجهٔ ممکن به دست بیاد.

کسانیکه دارای بقیهٔ انواع پوست (خشک و خیلی خشک، پوست‌های حساس) هستن؛ می‌تونن یک بار در هفته یا دو بار در ماه از این ماسک معجزه آسا استفاده کنند.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *