ماساژ بینی بعد از عمل

ماساژ بینی چیست و چرا باید انجام داد؟

عموماً بایستی که پس از رینوپلاستی با استفاده از ماساژ کمک کنیم تا روند ریکاوری و کاهش تورم تسریع پیدا کند. البته این نکته را باید مد نظر داشته باشید، عادت مالش نوک بینی نه تنها مفید نیست بلکه باعث افزایش تورم و حتی سوزش دماغ خواهد شد و منظور ما از ماساژ همانا نوع درمانی آن است که حتماً باید توسط پزشک به بیمار آموزش داده شود.

پس از جراحی بر اثر تورم، لخته شدن خون و چند مورد دیگر ممکن است احساس سفتی و چوبی بودن بینی‌تان را داشته باشید که در این زمان ماساژ صحیح بینی می‌تواند کمکی بالقوه در کاهش این احساس به وجود آورد.

برای ماساژ صحیح اصلی‌ترین نکته این است که در این ماساژ می‌بایستی انگشت‌ها همانند شکل زیر در دو سمت بینی به صورت ثابت قرار گرفته و چندین مرتبه به مدت ۲۰ ثانیه تحت فشار قرار گیرد ونباید بینی‌تان را به صورت حبابی و مدور مالش دهید زیرا باعث صدمه دیدن بخیه‌های ظریف و البته غضروف بینی‌تان خواهد شد.

آموزش نحوه ماساژ بینی

ماساژ بینی به طور معمول از هفته دوم با مالش ملایم آغاز می‌شود ولی پس از ماهِ اول پوست بریده شده و زخم‌ها روند بهبودی را آغاز کرده و غضروف بینی نیز محکم‌تر و چفت تر می‌شوند بنابراین احتمال بروز مشکل در هنگام ماساژ کمتر خواهد بود و با خیال راحت‌تری می‌توان دماغ را مالش داد.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که تورم مناطق بالایی بینی بسیار سریعتر از مناطق پایینی و نوک دماغ بهبود می‌یابند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *