قرصی که از مرگ زودرس پیشگیری می کند

 

رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در چند سال اخیر یکی از بزرگترین مشکلات مردم، مرگ زودرس بوده است. طی آخرین تحقیقات، برسی ها و آزمایشات انجام شده از سوی پزشکان ایرانی، توانستیم دارویی را تولید کنیم تا آمار مرگ و میر بر اثر سکته قلبی و مغزی را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.
وی افزود: حدود ۵۰ درصد ایرانیان زیر ۷۰ سال عمر می‌کنند و مرگ زودرس دارند.

وی تصریح کرد: یکی از علل مرگ زودرس ایرانیان، بیماری سکته قلبی و مغزی بوده است، طی تحقیقاتی که در ۱۵ سال گذشته انجام شد، تمام تلاش خود را کردیم که مرگ زودرس را کاهش دهیم.

ملک‌زاده ادامه داد: با حمایتی که توسط بنیاد برکت و شرکت داروسازی البرز صورت گرفت، توانستیم قرص جدیدی را تولید کنیم که این دارو می‌تواند در صورت مصرف میانگین عمر ایرانیان را افزایش دهد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: اگر بیماران اقدام به مصرف این دارو کنند، مرگ زودرس ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری خواهد شد و این دارو می‌تواند حداقل ۵۰ درصد از مرگ‌های زودرس ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی را کاهش دهد.

وی در پایان گفت: این دارو در حال حاضر در داروخانه‌های کشور موجود است و با توجه به اهداف و چشم‌انداز‌هایی که درنظر داریم، تمام تلاش خود را برای تولید دارو‌های جدید به کار خواهیم گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *